بسته موفقیت

مزایای استفاده از وکیل سرقفلی

دعاوی مربوط به سرقفلی دعاوی پیچیده ای هستند که ورود در این دعاوی به تخصص و اطلاعات کافی نیاز دارد. چرا که این دعاوی شباهت زیادی به هم دارند و تشخیص تفاوت این دعاوی و طرح صحیح هر کدام از این پرونده ها نیاز به دقت و تبحر وکیل متخصص دارد.
وکیل متخصص سرقفلی در هر پرونده ای تاریخ انعقاد قرارداد اجاره را بررسی می کند. بررسی این تاریخ اهمیت زیادی دارد. بعضی از این قراردادها مشمول قوانین قدیم و برخی مشمول قوانین جدید هستند. مقررات این قوانین با هم متفاوتند. از جمله تفاوت هایی که این دو قانون با یکدیگر دارند، مربوط به بحث انتقال سرقفلی است.
علاوه بر این وکیل متخصص سرقفلی بررسی می نماید که مورد مطرح شده، مربوط به سرقفلی است و یا مربوط به بحث حق کسب و پیشه. حق کسب و پیشه یا تجارت، در حالتی پیش می آید که مدت قرارداد اجاره ملک مسکونی پایان یافته است و مالک می خواهد قرارداد را به اتمام برساند و باید مبلغی تحت عنوان «حق کسب و پیشه یا تجارت» به مستاجر پرداخت کند.
وکلای با تجربه مؤسسه حقوقی ملک پور ، با پیشینه ای درخشان در ارائه مشاوره های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده های متعدد و پیچیده دعاوی بدون تردید بهترین و مطمئن ترین انتخاب شما موکلین محترم در امور دعاوی ملکی و حقوقی و دیگر پرونده های شما عزیزان با موضوعات گوناگون هستند.حق سرقفلی وابسته به عرف محل است و در اختیار موجر است و مستأجر در تعیین آن نقشی ندارد، حق کسب و پیشه بر اساس قوانین، برای حفظ حقوق شخص کاسب است و محاکم بر اساس نظر کارشناسی، مبلغ حق کسب و پیشه را تعیین می‌کند.سرقفلی متعلق به محل کسب (محل تجاری) است اما حق کسب و پیشه متعلق به کاسب (شغل تجاری) است.حق کسب و پیشه، مختص مستأجر است و آن را با سند رسمی می‌توان منتقل کرد. اما برای سرقفلی چنین شرطی وجود نداشته و با قرارداد عادی نیز قابل انتقال است.حق کسب و پیشه به محلی تعلق می‌گیرد که دارای کاسب است. حق سرقفلی بدون توجه به کسب و کاسب، ثابت است.

اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورای سال ۶۱ق است. براساس برخی از نقل‌ها، اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند؛ البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی تصریح کرده‌اند که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند. همچنین جابر بن عبدا… انصاری، در این روز به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است. براساس قول مشهور، سر امام حسین(ع)، در روز اربعین به بدنش در کربلا ملحق شد.زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است و بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است.پیاده‌روی اربعین شیعیان به سوی کربلا، یکی از گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان بوده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از پنج نشانه برای مؤمن شمرده شده است زیارت‌نامه‌ای برای روز اربعین از امام صادق(ع) نقل شده است. شیخ عباس قمی این زیارت‌نامه را در مفاتیح الجنان در باب سوم بعد از زیارت عاشورا غیر معروفه، با عنوان زیارت اربعین نقل کرده استبه گفته قاضی طباطبایی زیارت روز اربعین در نزد شیعیان زیارت
«مَرَدّ الرَّأس» نیز خوانده می‌شود. مَرَدُ الرأس یعنی بازگرداندن سر، و منظور آن است که در این روز که اسرای اهل بیت به کربلا بازگشتند سر امام حسین(ع) را نیز به کربلا آوردند و دفن کردند توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان به ویژه ساکنان عراق، از نقاط مختلف این کشور به سوی کربلا حرکت کنند.

قلعه باغ مود

باغ و قلعه مود در روستای مود با مساحت ۶۰۲۷۰ متر مربع دارای یک حصار و بیست برج مدور است که با فاصله های مشخصی در حصار باغ قرار دارند. علاوه بر این برجها یک خندق به عرض تقریباً ۱۰ متر دور تا دور حصار حفر شده که دفاع از قلعه را آسانتر می‌کرده است. در ساخت حصار و برج‌ های باغ قلعه مود از خشت و چینه استفاده شده است که حد فاصل آن چند رج آجر کار شده تا سبب افزایش استحکام حصار و برج‌ ها شود. بنای عمارت تزئیناتی شامل قرنیزهای گچی که البته به عنوان سر ستون نیز محسوب می‌ شود، به چشم می‌خورد. ورودی بنا یک ایوان با دو ستون قطور چهار ضلعی است. بر روی دیوارها و طاق‌نماهای ایوان عمارت تزئینات بسیار هنرمندانه‌ی نقاشی روی گچ با نقوش اسلیمی و گل و بوته و نقش پرندگان دیده می‌شود. عمارت اصلی در شمال باغ و در دو طبقه ساخته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت