بسته سلامت

گوجه برای درمان موهای خشک

پوره گوجه فرنگی به درخشش و انعطاف موهای خشک کمک می کند. پوره گوجه را با روغن ترکیب کرده و بر روی موها بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس آن را بشویید. این کار مو را به شدت نرم، درخشان و منعطف می سازد. ️در فصل زمستان معمولا رطوبت مو کم می شود و رشته های مو را خشک شکننده می کند. پس به وسیله گوجه فرنگی موهای خود را مجددا متراکم کنید. گوجه از خشکی آن جلوگیری می کند.

غذاهای بیرون‌بر را کرونازدایی کنید!

️مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون‌بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با مایکروفر ویروس‌زدایی کنیم ️غذاهای بیرون‌بر از زمان تهیه، بسته‌بندی، توزیع و رسیدن به دست مشتری باید یک چرخه چند نفره را طی کند، اگر فقط ۱ نفر در این چرخه مبتلا به کرونا باشد دیگران را نیز مبتلا می‌کند.

شیرینی‌جات کمکی به رفع گرسنگی نمی‌کند

️مصرف شیرینی‌جات در زمان گرسنگی نه تنها احساس گرسنگی شما را برطرف نمی‌کند، بلکه سبب افزایش قندخون می‌شود. به هنگام گرسنگی بهتر است به مصرف مواد غذایی سالم پرداخت که علاوه بر انرژی، ارزش غذایی بالایی داشته باشد. در کنار شیرینی‌جات، سبزی‌جات را هم نمی‌توان به عنوان یک منبع غذایی برای رفع گرسنگی انتخاب کرد، زیرا گروه سبزیجات قند کمی دارد، حتی از انرژی و ارزش غذایی بالا برخوردار نیست.

درمان کم خونی با مصرف بادمجان

امروزه طیف وسیعی از جمعیت جهان از کم خونی رنج می برند.کمبود آهن یکی از دلایل اصلی کم خونی است که علائمی مانند سردرد ، ضعف و مشکل در تمرکز به دنبال دارد.بنابراین، پزشکان برای مقابله با کم خونی، رژیم غذایی سرشار از آهن را پیشنهاد می کنند. بادمجان حاوی حدود آهن و مس است. این دو ماده معدنی با هم همکاری می کنند تا به تولید و توزیع مناسب گلبول های قرمز کمک کنند.

بد دهانی، نخستین علامت ابتلا به زوال عقل

علایم دمانس عقلی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. زوال عقل اغلب با مشاهده فراموشی در فرد همراه است، اما این موضوع نخستین علامت این بیماری نیست. محققان می گویند بد دهانی به دیگران می تواند از نخستین علایم ابتلا به زوال عقل باشد. افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است خویشتن داری خود را از دست بدهند. به همین دلیل اصلا موضوع عجیبی نیست که شاهد کلمات زشت، الفاظ رکیک از آنها باشیم.

“ماسک” تا زمستان سال بعد مهمان ماست
انستیتو پاستور ایران گفت: ظرفیت کشورهایی که دانش فنی ساخت واکسن را دارند زیاد نیست و نیاز به ایجاد پلتفرم‌های بیشتر داریم.حتی با وجود پروژه کووکس که ایران نیز عضو آن است، به نظر نمی‌رسد واکسن برای واکسیناسیون عمومی به سرعت در اختیار همه‌ی مردم قرار بگیرد. دولت‌ها اولویت‌بندی برای واکسن دارند در نتیجه واکسن به سرعت در اختیار همه‌ی اعضای جامعه قرار نمی‌گیرد؛بنابراین توصیه می‌کنم حتی اگر قرار است به زودی واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد باز هم از ماسک استفاده شود. توصیه‌ی CDC این است که مردم حداقل تا زمستان سال آینده از ماسک استفاده کنند.در خصوص واکسن کرونا راه های نرفته ی بسیاری باقی مانده است، هنوز عوارض طولانی مدت آن که یک سال بعد از تزریق واکسن مشخص می شود، معلوم نیست.

اگر غول خفته کرونا بیدار شود همه را لگدمال می‌کند
وزیر بهداشت با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی دلیل ۶۵ درصد ابتلاها به بیماری کرونا است گفت: خوش گذرانی یلدا را به اندوهی طولانی تبدیل نکنیم. سعید نمکی، با بیان اینکه نقشه وضعیت شهرها شنبه‌ها بروز رسانی می‌شود اظهار داشت:پیش بینی می‌شود لکه‌های قرمز در بروزرسانی زوهای آتی به سمت نارنجی شدن پیش برود، این فراز و فرودی که در وضعیت بیماری ملاحظه می‌کنیم به شدت نزول پیدا کرده استوزیر بهداشت هشدار داد: تقاضا دارم مردم موضوع را جدی بگیرند و به روزهای بیخیالی گذشته برنگردند به دلیل اینکه این غول خفته بیدار می‌شود و مارا لگدمال می‌کند، گزارش‌ها از کشورهای اروپایی نشان می‌دهد ویروس درحال جهش یافتن است و ما نباید برای ایام خوش و گذارن به دام روزهای سخت بیفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت