بسته سلامت

تغییرات مهم در بدن با خوردن پیاز

مصرف روزانه یک عدد پیاز خام برای مدت یک ماه تراکم استخوان را تا ۵ درصد زیاد می کند.کلسترول خون را پایین می آورد و قلب را سالم نگه می دارد پیاز مملو از فیبر است که فرایند هضم غذا در بدن را تسهیل می کند باعث کاهش آسیب سلولی می شود پیاز ۲۵ نوع مختلف آنتی اکسیدان در خود دارد که برای بدن بسیار مفید استخواص ضد میکروبی آن باعث تقویت دندان ها می شود. همچنین پیاز در سلامت پوست موثر است.

کاهش ابتلا کرونا با ویتامین ها

محققان پس از تحلیل داده‌ها و مقایسه اطلاعات بین کسانی که به کووید -۱۹ مبتلا بودند آن‌هایی که این بیماری را نداشتند، نتیجه گرفتند که مولتی‌ویتامین‌ها، ویتامین دی، امگا ۳ و مکمل‌های پروبیوتیک همگی دارای یک اثر محافظتی کوچک از نظر آماری قابل توجه است. براساس این تحقیق، خطر ابتلا به کرونا و بیماری های سرطانی با مصرف ویتامین دی ۹ درصد، مولتی‌ویتامین‌ها ۱۳ درصد وکاهش می یابد.

مهم‌ترین علامت کرونا در کودکان

کودکان به‌عنوان گروه‌های پرخطر در برابر این بیماری محسوب می‌شوند؛ با توجه به این‌که این ویروس در کودکان اغلب بدون علامت و یا با علائم خفیفی است، رعایت یکسری نکات و توصیه‌های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است با وجودی‌که کرونا در کودکان معمولاً بدون علامت و یا با علائم خفیفی است ولی تب بالا و اسهال و استفراغ به‌عنوان مهم‌ترین علائم ابتلا در کودکان به حساب می‌آید.

میوه های ‌ ای خون ساز

زمانی که گلبول‌های قرمز خون در اندازه طبیعی خود باشند، عمل اکسیژن رسانی به تمام ارگان‌های بدن به خوبی صورت می‌گیرد.چغندر معمولا برای بیماران کم خون توصیه می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، مصرف یک کاسه هویج و چغندرقند، دو بار در هفته باعث افزایش تعداد پلاکت خون می‌شود. انار از معروف‌ترین میوه‌های خون ساز است که حاوی آهن بالایی است. انار باعث خونرسانی به بدن می شود.

پیشگیری دندان قروچه استرسی

اگر دندان قروچه شما به استرس مربوط باشد، مشاوره حرفه ای ممکن است کمکتان کند.شما همچنین می توانید استراتژی هایی را امتحان کنید تا به شما آرامش ببخشد. ممکن است کافئین ها به کاهش محرک ها کمک کنند.در کودکان و بزرگسالان، آسیب دندان مرتبط با دندان قروچه می تواند جلوگیری شود گذاشتن کمپرس داغ روی عضلات صورت ممکن است به کاهش برخی از دردهای ناشی از فشار دندان قروچه کمک کند.

جولان کرونا در این قسمت از هواپیما
به گفتۀ آژانس های بهداشت عمومی جهان عامل اصلی سرایت کرونا در هواپیما نشستن در میان دو ردیفی است که یک مسافر بیمار در آن نشسته است. تعویض هوا در هواپیما امری مهم تلقی می شود. در صورتی که سیستم تهویه خاموش باشد، افرادی که به فردی که سرفه می کند، نزدیکترند در واقع ۱۱ درصد هوای آلوده را تنفس می کنند در حالی که افراد دورتر در معرض این آلودگی قرار نمی گیرند. مسأله دیگر به وعده های غذایی مربوط می گردد که در خلال آن چند دقیقه ماسک ها برداشته می شوند. این امر سرایت ویروس را آسان تر می نماید. در پروازهای طولانی که دفعات بیشتری این امر اتفاق می افتد احتمال این سرایت بیشتر خواهد شد. بیماری های مسری برای مسافران به تماس های نزدیک تر محدود می گردد.

کرونا سردردهای میگرنی را افزایش می دهد؟
دانشمندان بر این باورند که فصل سرما به افزایش دفعات و شدت سردرد مبتلایان به سردردهای میگرن منجر می شود، البته ماندن بیش از اندازه در خانه و از دست دادن امکان تردد در شهر بدلیل شیوع ویروس کرونا این اختلالات را تشدید می کند بنابراین چند نکته اساسی و مهم به افرادی که از این بیماری رنج می برند توصیه می شود. الگوی خواب۸ ساعته خود را همیشه حفظ کنید، زیرا خواب منظم می تواند در جلوگیری از سردردهای میگرنی موثر باشد.روشن نگه داشتن خانه؛ دریافت نور جزء بهترین راه حل های کاهش اختلالات خلقی فصلی است، گرچه نور‌های مصنوعی خانه نمی توانند جایگزین مناسبی برای نور طبیعی باشند اما در هر صورت، دریافت نور روند مشکلات را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت