اهدای دو دستگاه پزشکی به بیمارستان های خط مقدم مبارزه با کرونا از محل موقوفات

کاری – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز گذشته در نشست تخصصی وقف با جامعه پزشکی وقف گفت: از محل موقوفات درمانی، یک دستگاه هولتر فشار برای بیمارستان رازی و یک دستگاه الکتروشوک به بیمارستان ولی عصر(عج) اهدا شد. حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» در مراسم اهدای تجهیزات به بیمارستان های خط مقدم کرونا با بیان اینکه ۲۵ درصد از بیمارستان های کشور وقفی هستند، افزود: خراسان جنوبی نیز از این موضوع مستثنی نیست و قسمت اعظمی از بخش های درمانی استان وقفی است. وی با اشاره به اینکه عمل به نیات واقفین وظیفه شرعی است، ادامه داد: زمانی که سلامتی در جامعه حاکم باشد می توانیم به قدرت و پیشرفت دست پیدا کنیم.

وقف در استای کمک به مدافعان سلامت

بخشی پور ادامه داد: امروز اوقاف با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های در راستای کمک به مدافعان سلامت را در سرلوحه کار خود دارد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه از پروردگار تقاضا داریم تا مدافعان سلامت را سالم و تندرست نگه دارد، خاطر نشان کرد: تا جامعه ای سالم داشته باشیم و قدردان زحمات مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس منحوس هستیم.

۲۲۶ میلیون تومان هزینه دستگاه های وقفی به بیمارستانهای بیرجند

بخشی پور با بیان اینکه این دستگاه‌ها را ۲۲۶ میلیون تومان هزینه در برداشته است، اظهار کرد: در آینده نزدیک با شارژ موقوفات، تأمین دیگر کالاهای درمانی نیز برای کمک به جامعه پزشکی و درمانی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه دستگاه های الکتروشوک و هولتر فشار از محل درآمد موقوفات خریداری شده است، افزود: اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برای این موضوع هزینه شده است و امروز به مناسبت دهه وقف اهدا کردیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ابراز امیدواری کرد: با اهدای این تجهیزات روح واقفین حوزه درمان شاد شود و توانسته باشیم اندکی به بهبود حال بیماران استان کمک کرده باشیم.

وقف با نیت درمان و سلامت جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه گفت: تهیه تجهیزات پزشکی هزینه بر بوده و لازم است به صورت مداوم به روز شود که ما خرسندیم که وقف در این قضیه ورود پیدا کرده است. محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: با توجه به اینکه کمک‌های درمانی پاسخگوی همه‌ هزینه‌های درمانی در شرایط کنونی نیست، وقف با نیت درمان و سلامت جامعه می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند. وی با بیان اینکه دستگاه الکتروشوک برای بیمارانی که بصورت حاد دچار ایست قلبی یا مشکلات نامنظمی شدید قلبی می‌شوند، به صورت اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: دستگاه هولتر فشار پس از اتصال به بیمار ۲۴ ساعت فشار خون بیمار را خودکار چک می‌کند تا بر اساس اطلاعات آن، درمان برای بیمار انجام شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دستگاه شوک حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، تاکید کرد: باید در هر بخش از بیمارستان این دستگاه وجود داشته باشد و برای بیماران قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. وی خاطر نشان کرد: قطعا مردم و خیرین با کمک به تامین نیازهای حوزه سلامت و درمان سلامتی خود و خانواده اشان را سرپا نگه می دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت