بسته موفقیت

شراره‌های خورشیدی در حال حرکت به سمت زمین هستند

در حالی که فضاپیمای اوریون ناسا برای پرواز از کنار ماه آماده می‌شود، تماشاگران آسمان می‌توانند انتظار لذت کوچک دیگری را در آسمان داشته باشند، زیرا انتظار می‌رود یک طوفان ژئومغناطیسی جزئی به زمین برخورد کند؛ البته شدت این طوفان در کلاس G۱ و از کم‌شدت‌ترین طوفان‌های خورشیدی است. ورشید در طول هفته گذشته شاهد فعالیت‌های شدیدی بوده است. معمولاً وقتی فعالیت در خورشید افزایش می‌یابد، احتمال وقوع طوفان ژئومغناطیسی در زمین نیز افزایش می‌یابد. طوفان‌های ژئومغناطیسی خطراتی را برای زیرساخت‌ها و ارتباطات روی سیاره زمین به همراه دارند. با این حال، در هفته گذشته، سیاره ما کمی خوش شانس بود که در خط آتش خورشید قرار نداشت.ستاره‌شناسان سطح خورشید را مطالعه می‌کنند تا تأثیری که فعالیت خورشیدی ممکن است بر سیاره ما داشته باشد را بسنجند. هر ۱۱ سال، خورشید چرخه‌ای را طی می‌کند که در آن قطب‌های آن چرخش می‌کنند و باعث فعالیت شدید مواد درونی آن می‌شود. همانطور که این رآکتور همجوشی در فضا هر از چند گاهی در طول عمر چند میلیارد ساله خود این تغییرات را انجام می‌دهد، دانشمندان آن را برای درک بیشتر در مورد این تغییرات مطالعه می‌کنند.در سرتاسر سیاره زمین، دانشمندان خورشیدشناس، ابزارهای زیادی را روی خورشید متمرکز کرده‌اند تا کوچکترین تغییراتی را که در آن اتفاق می‌افتد، پیگیری کنند. این چیزی است که رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا تنها طی هفته گذشته مشاهده کرده است.در این تصاویر، مناطقی از فعالیت خورشیدی با نور روشن دیده می‌شوند، در حالی که درست در کنار آن‌ها مناطق تاریک‌تری وجود دارد که به این معنی است که میدان‌های مغناطیسی شدید منجر به کندی موقت فعالیت خورشیدی شده است.این‌ها که لکه‌های خورشیدی نامیده می‌شوند، مناطقی هستند که دانشمندان اغلب فوران‌های ناگهانی تشعشع را پیدا می‌کنند که به آنها شراره‌های خورشیدی می‌گویند. شراره‌های خورشیدی انفجارهای بزرگ و تشعشع‌های شدیدی هستند که می‌توانند در سراسر منظومه شمسی حرکت کنند و با هر چیزی که سر راهشان قرار می‌گیرد، درگیر شوند و تعامل داشته باشند.

بدبینی خود را چگونه کاهش دهیم؟
برای کاهش بدبینی و زودرنجی و افزایش مثبت اندیشی و بردباری، اول از همه باید تلاشهای جدی داشته باشید و حتما سعی کنید توصیه هایی که ارایه می شود را به دقت اجرایی کنید. فقط شکایت از مشکل کافی نیست. پس تلاش برای به اجرا گذاشتن آن است که ارزشمند است.کاملا به خود مطمئن باشید که مى ‏توانید روحیه خود را تغییر دهید؛ ولى براى نتیجه گیرى عجول نباشید؛ بلکه با خود فکر کنید باید حداقل یک‏ سال بر روى رفتارهاى خود کار کنید و اگر چنین نمودید، حتما پس از آن رفتارتان دگرگون خواهید شد.همواره در هر مساله‏ اى، ابتدا از دیگران انتظار بدترین برخورد را داشته باشید و خود را براى تحمل آن آماده کنید. این مساله باعث مى‏شود برخوردهاى بهتر از مورد انتظار در شما ایجاد خشنودى نماید. در حالى که اگر همیشه انتظار برخورد خوب داشته باشید، چه بسا نتیجه عکس خواهید گرفت. از تفریحات سالم و تقویت کننده اراده؛ مانند کوهنوردى، شنا، دو و پیاده ‏روى و گردش در طبیعت و… نیز استفاده کنید.
در تصمیم‏ گیرى‏ ها، حتى ‏الامکان با افراد عاقل و پخته مشورت نمایید و از اقدامات عجولانه و مطالعه نشده بپرهیزید.بیشتر با افراد خوش خلق و غیر عصبى معاشرت کنید.از افراد بدبین دوری کنید. افراد منفی باف و بدبین را از زندگیتان بیرون کنید، زیرا ممکن است تحت تاثیر آنها قرار گیرید. اگر تمایلی به تغییر ندارند، ارتباطتان را با آن ها محدود کنید. براى توجیه رفتارهاى خلاف انتظارى که از دیگران سر مى‏ زند توجیه مناسب داشته باشید و آنها را مقصر تلقى نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت