بسته موفقیت

نقاط ضعف تان را مخفی نکنید

بیشتر ما سعی داریم نقاط ضعمان را بپوشانیم و زمان زیادی را صرف این کار می کنیم. این راه درستی نیست. وقتی نقص های تان را بپذیرید به شما کمک می کند تا راحت تر به آن ها غلبه کنید. زمانی که به شما می گویند زیادی حساس و احساساتی هستی یا حساس و احساساتی نباش مثل این است که بگویند ملکول دی ان ای خود را پاک کنید. نقاط ضعف شما در انتهای دیگر نقاط قوت تان قرار دارند.کاری که باید انجام دهید این است که وسط یک کاغذ سفید خطی بکشید و یک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنویسید و طرف دیگر از آن نقص با یک عبارت تعریف کنید. به عنوان مثال اگر فکر می کنید ریاست طلبی یکی از نقاط ضعفتان است طرف دیگر بنویسید توانایی های رهبری.

روابط دوستانه خود را حفظ کنیم

همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ کنید و قوانین مشخصی در دوستی‌های خودتان داشته باشید بخشش، فقط یک کلیشه نیست، بلکه فاکتوری قدرتمند و مهم برای سالم نگه داشتن روابط است. بخشش واقعی زمانی پیش می آید که ما دوست داشته باشیم اتفاقات پیش آمده را فراموش کنیم. اگر یک روز طرف را ببخشیم و چند وقت بعد دوباره رفتار اشتباه او را یادآوری کنیم، این بخشش واقعی نیست. به این فکر کنید وقتی کار اشتباهی انجام می دهید تا چه اندازه دوست دارید دیگران شما را ببخشند و آن را فراموش کنند.هنگام بروز اختلاف و ناسازگاری آرامش خود را حفظ کنید و با قضیه منصفانه برخورد کنید. شما یک انسان هستید و می‌خواهید با یک موجود زنده دیگر که تنفس می‌کند و همچون خود شماست بحث کنید می‌بایست کلیه اصول اخلاقی را رعایت کنید.این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهدبا رعایت این نکات ساده، ‌دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش ‌محضر محسوب خواهید شد.اشکالی ندارد که مخالف باشید. اگر دوست‌تان می‌خواهد کاری انجام دهد اما شما نظر مخالف دارید، بگذارید او کاری که می‌خواهد را انجام دهد. اگر شما نظرتان را گفتید اما دوست‌تان فکر دیگری در سر داشت دیگر کنار بایستید. کاری که دوستتان قرار است انجام دهد شاید برای زندگی خودش درست باشد اما برای زندگی شما نه.اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید کاری را انجام دهید قولش را هم ندهید.

برای خلاقیت بیشتر، برنامه ریزی شده استراحت کنید
استراحت‌ بین کار بهترین راه برای احیای ذهن و تقویت خلاقیت در محل کار هستند‎. استراحت بی‌نظم و دلبخواهی کارمندان، موفقیت آنان را در ارائه ایده‌های خلاقانه و بکر کاهش می‌دهد، درحالی که استراحت براساس برنامه‌های معیّن و ساختاریافته، فعالیت فکری آنان را در دستیابی به ایده‌های خلاقانه تقویت می‌کند.دانشمندان می‌گویند که استراحت‌های برنامه‌ریزی‌شده بین رسیدگی به وظایف شغلی، بهترین راه برای احیای ذهن و تقویت خلاقیت در محل کار هستند. البته آنان تاکید می‌کنند که منظورشان، تلف کردن وقت در محل کار با ایجاد وقفه‌های نامنظم نیست. محققان در این مطالعه از دو گروه درخواست کردند تا در دو موقعیت مختلف، ایده‌های خلاقانه ارائه بدهند: گروه اول در وقت استراحت‌های برنامه‌ریزی‌نشده و بی‌نظم. گروه دوم در زمان وقت استراحت‌های برنامه‌ریزی‌شده و منظم.این محققان می‌گویند که تلاش کارمندان یا مجبور کردن آنان برای کار کردن بی‌وقفه در محل کار، اصلا باعث موفقیت آنان و افزایش بهره‌وری نمی‌شود. درحالی که بیشتر کارفرمایان فکر می‌کنند که فعالیت مداوم کارمندان در عملکرد بهتر آنان نقش دارد، ‌اما واقعیت چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، چون درواقع فعالیت کاری بی‌وقفه و بدون وقت استراحت کافی، هم پیشرفت کار را محدود می‌کند و هم عملکرد کارمندان را ضعیف می‌کند. اگر می‌خواهید که خلاقیت خودتان را در محل کار افزایشی بدهید می‌توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید: در نظر گرفتن زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده با همکاری کارفرمایان و مسئولان.خواندن کتاب‌های جذاب و هیجان‌انگیز در زمان استراحت. گوش کردن به چند قطعه موسیقی آرامش‌بخش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت