بسته موفقیت

صاف بایستید و انرژی داشته باشید

حالات بدن می‌توانند بر سلامتی ذهنی و فیزیکی شما اثرگذار شوند. در هنگام ملاقات با افراد جدید، در هنگام جلسات کاری یا هر موقعیت دیگری، خمیده‌بودن یا قوز‌کردن پیام اشتباهی به طرف مقابلتان می‌فرستد. در پژوهشی از گروهی از دانشجویان خواسته شد تا با حالتی خمیده و از گروهی دیگر خواسته شد که با جست‌و‌خیز در طول راهرو حرکت کنند. پژوهشگران متوجه شدند که گروه دوم در طول روز انرژی بیشتر و احساسی مثبت داشتند. رابطه بدن و مغز با یکدیگر غیرقابل انکار است. زمانی که احساس پر‌انرژی‌بودن و پویایی می‌کنید، در نتیجه آن اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا خواهید کرد.

راهکارهای ساده برای مدیریت ذهن

قدردانی یعنی برشمردن و تحسین کردن چیزهایی که دارید. هر روز وقت مشخصی را در نظر بگیرید و موهبت های زندگی تان را یک به یک برشمرید تا تعادل به زندگی تان بازگردد. شما نمی توانید در آن واحد هم قدردان باشید و هم عصبانی! هر روز پنج دقیقه را به قدردانی از حداقل پنج مورد از داشته های تان اختصاص دهید؛ داشته هایی نظیر دوستان خوب، پاداشی که دریافت کرده اید، کمربند ایمنی که از شما مراقبت می کند، نفس کشیدن، رنگ های زنده و شادابی که در پارک می بینید و حتی زیبایی نهفته در روزهای بارانی.خاطره نویسی و روزمره نویسی، چه به شکل دیجیتال، چه روی کاغذ، روشی عالی برای آزاد کردن افکار در هم ریخته ذهنی تان است. با نوشتن افکار، نگرانی ها، امیدواری ها و تجارب تان از شر مکالمات درونی خسته کننده تان راحت می شوید.اگرچه هنگام نوشتن باز هم به این موضوعات فکر می کنید اما با نوشتن باعث می شوید که مسائل را از فاصله ای دورتر مورد بررسی قرار داده و دیگر از لحاظ احساسی جذب شان نکنید. سعی کنید هر روز دقایقی را به نوشتن اختصاص دهید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، سریع تر به آرامش می رسید. همانطور که در علم روانشناسی گفته می شود، رها کردن و بیان کردن نوعی درمان است زیرا فرد را از بار ناشی از موضوعات ناراحت کننده نجات می دهد. می گویند خنده بهترین درمان استرس است. اصلا خنده بر هر درد بی درمان دواست. زیرا برطرف کننده حالت تدافعی، تلطیف کننده روح و از بین برنده استرس است.

چگونه مثبت فکر کنیم؟
چشم‌انداز شما به زندگی کمک می‌کند تا میزان استرس خود را کاهش دهید، عزت ‌نفستان را افزایش داده و حتی سلامتی شما را نیز بهبود می‌بخشد. فواید بیشتر آن برای سلامتی شامل نرخ پایین‌تر افسردگی، بهبود مقاومت در برابر سرماخوردگی معمولی و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی است. تفکر مثبت به فرد کمک می‌کند تا وقتی در مسیر سختی‌های زندگی قرار می‌گیرد، با داشتن یک چشم‌انداز و نگرش سالم از زندگی لذت ببرد.افکار منفی شما را از دیدن جنبه‌ی مثبت زندگی بازمی‌دارند. فیلتر کردن، که شما فقط به جنبه‌ی منفی توجه می‌کنید؛ شخصی‌سازی، که شما به خاطر حوادثی که رخ می‌دهد خودتان را سرزنش می‌کنید؛ فاجعه سازی، که یک حادثه را بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهید؛ یا قطبی‌سازی، که در آن رویدادها یا منفی هستند یا مثبت. با شناخت افکار منفی می‌توانید آن‌ها را دور بریزید. افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه‌هایی از روزتان که می‌تواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید. یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک می‌کند تا روحیه‌ی خود را مثبت کنید. سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه‌ی مثبت‌ترمی‌شود.اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند می‌گویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما می‌تواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه‌ی خودتان. همچنین می‌توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان می‌شوند آن را تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت