بسته موفقیت

با ورزش مادر شاد و پرانرژی باشید

وقتی مادری شاد و پرانرژی رو می بینید شاید به ذهن تان خطور کند که حتما زندگی خوبی دارد و یا اگر مشکلات داره تحت درمان روانپزشک و داروهای نشاط آور مصرف می کند، اما خیلیها اینطور نیستن. خیلی از مادران برای مقابله با مشکلات، نیازی به دارو ندارن و از ورزش که مادر سلامتیست بهره می برند. شما هم می تواند در منزل به همراه کودکتون ورزش کنید و علاوه بر سلامتی نشاط رو هم به کودکتان هدیه بدید. برای لذت بردن از زندگی حتما لازم نیست مقدار زیادی پول و زمان هزینه کنید خوش بگذرانید ، کافیه که در هفته دو روز موقع غروب آفتاب کنار کودکتون بشینید و باهاش قلعه شنی درست کنید.

کودکان نباید در اتاق والدین بخوابند

یک روانشناس اظهار کرد: کودکان از ۲.۵ سالگی به بعد باید مستقل از پدر و مادر و در اتاق خود بخوابند.گنجی با بیان اینکه تنها خوابیدن کودک جدا از والدین برای رشد استقلال کودک ضرورت دارد اظهار کرد: به نظر می‌رسد کودک از ۲.۵ سالگی به بعد باید مستقل از پدر و مادر و در اتاق خود بخوابد در غیر این صورت متناسب با افزایش سن کودک والدین باید انتظار رفتارهایی نظیر گستاخی، لجبازی و… را از کودک داشته باشند.
گنجی کاهش میزان وابستگی کودک به پدر و مادر را به عنوان عامل اصلی و مهم برای رشد یاد کرد و افزود: زمانی که کودک در کنار پدر و مادر خود می‌خوابد این تصور در ذهنش ایجاد می‌شود که فردی به طور مداوم در حال مراقبت از او است و این رفتار وابستگی، طبیعتا در زندگی آینده کودک مشکلاتی را ایجاد می‌کند.به گفته‌ وی، این مراقبت دائم از سوی والدین باعث خدشه دار شدن عزت نفس، استقلال و اعتماد به نفس کودک می‌شود. همچنین کودک خود مراقبتی را نمی‌آموزد و در نهایت برخی از استعدادهایش سرکوب می‌شود.این روانشناس با اشاره به اینکه دلایل عدم تمایل کودک به خوابیدن جداگانه، متناسب با سن او باید علت یابی شود، ادامه داد: معمولا عمده‌ترین دلیل برای این نبود تمایل، مربوط به اضطراب جدایی است که تقریبا از هجده ماهگی و یا نوزده ماهگی در نوزاد شکل می‌گیرد و از آن زمان وجود دارد. گنجی معتقد است والدین می‌توانند قبل از خواب به کودک خود تمامی قسمت‌هایی از اتاق که موجب ترس او شده است را نشان دهند تا او متوجه شود تصوراتش اشتباه است.

مراقب میزان اضطراب در کودکان باشید
«کرونا» هر چه هست عامل موثر و بزرگی در تغییراتی شده که ما در برابر آنها مقاومت داشتیم. به این نگاه نکنید که بر سر بازگشایی مدارس بحث داشته‌ایم و داریم به این بنگرید که سال‌ها آموزش و پرورش بر سر ورود تکنولوژی به مدرسه‌ها مقاومت کرده و خیلی ساده دانش‌آموزان را از داشتن گوشی هوشمند و تبلت منع می‌کرد یا از معلمان نمی‌خواست که با تکنولوژی همراه شوند.همین «کرونا» سبب شد تا کلاس‌های آنلاین مدرسه‌ها و دانش‌آموزان با تکنولوژی و اینترنت پیوندی تازه کنند و معلمان مجبور شوند اینترنت و کاربردهایش را بیشتر و بهتر به کار بگیرند. . برای همین موضوع شروع سال تحصیلی را نباید خیلی منفی نگریست و فقط باید توجه کرد که به دانش‌آموزان که در دو سن کودکی و نوجوانی هستند چه آموزش‌هایی را انتقال داد.موضوعی که دکتر کتایون خوشابی، روانپزشک کودک و نوجوان به تشریح آن پرداخته است. این فوق‌تخصص روانپزشکی اطفال می‌گوید: نوجوانان در سنین نوجوانی همکاری پایین‌تری دارند و به همین دلیل کار با نوجوانان خیلی سخت است. این سختی در مورد هر مساله دیگری هم غیر از بیماری کووید۱۹ قابل لمس است، به‌ویژه اگر تاکیدی ازسوی والدین انجام گیرد یا به رعایت قوانین اجتماعی گوشزد شود با مخالفت مواجه می‌شوند و اصطلاحا می‌گوییم نوجوانی سن لجبازی است.او تاکید می‌کند: خانواده‌ها از دادن هرگونه اطلاعات اضافه به آنها خودداری کنند. اطلاعاتی که موجب بزرگ کردن میزان خطر، بزرگ‌انگاری یا کوچک‌انگاری در اصل قضیه باشد هیچ کمکی به بچه‌ها نمی‌کند. ما باید به عنوان والدین اطلاعات علمی در زمینه پیشگیری و آموزشی به آنها بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت