بسته سلامت

درمان خانگی خار پاشنه

از درمان‌های مؤثر ماساژ پا در آب گرم است. برای این منظور هر روز ۲ مرتبه پای خود را به‌مدت ده دقیقه در یک تشت آب گرم بگذارید. سپس خشک کرده و با جسمی مثل گوشت‌کوب ضربات آرامی به پاشنه پا بزنید. راهکار درمانی دیگری است که درصورت پاسخ‌ندادن به مسکن‌ها و سایر درمان‌ها در نظر گرفته می‌شود. در موارد شدید و مختل‌کنندۀ فعالیت بیمار یا در مواردی که فرد جوان و فعال باشد جراحی کف پا انجام می‌شود.

شیرین کننده های مصنوعی ممنوع

دانشمندان هشدار داده اند: برخی شیرین کننده های مصنوعی میکروب های بدن را به
گونه ای تغییر می دهند که قادرند میزان قند خون را دچار تغییر و تحول کنند. جایگزین های مواد قندی پای ثابت محصولاتی چون نوشیدنی های گازدار، انواع دسر، غذاهی آماده و کیک ها بوده و همچنین در آدامس و خمیردندان هم وجود دارند. این جایگزین های موادقندی می توانند اثرات سوئی را برای بدن به همراه داشته باشد.

چه زمانی شیر بنوشیم ؟

توصیه می‌شود که کودکان زیر هفت سال روزانه یک و نیم تا دو لیوان شیر بخورند. همچنین پسران در سن بلوغ سه لیوان و دختران در سن رشد و بلوغ دو و نیم لیوان شیر بنوشند. بزرگسالان و سالمندان دو لیوان و زنان شیرده و باردار ۳.۵ تا چهار لیوان شیر در کنار سایر لبنیات مصرف کنند.‌می‌توان برای راحت خوردن شیر در طول روز، این میزان را در فواصل مختلف میل کرد. افرادی که دچار دل پیچه و نفخ می‌شوند بهتر است شب‌ها شیر بنوشند.

برای جذب بهتر دارو به این حالت باشید

محققان در این پژوهش دریافتند که موقعیت ایده آل برای سریعترین زمان جذب دارو نشستن عمودی نیست، بلکه خم شدن به سمت راست است.جذب داروها از طریق معده انجام می گیرد و این روندی کندتر اما راحت تر از تزریق است. درازکشیدن یا خم شدن به سمت چپ روند جذب دارو را تا پنج برابرنسبت به وضعیت نشستن عمودی کندتر می کند. میزان مایعات، گازها و غذا در معده بر هضم دارو اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت