بسته سلامت

تقویت قلب و عروق با آفتابگردان

دانه های کوچک آفتابگردان سرشار از فواید است، دانه های آفتابگردان بو داده نسبت به دانه های خام راحت‌تر گوارش می شوند، از این رو، اگر معده حساسی دارید، می توانید خرید محصولات بو داده را مد نظر قرار دهید. گوارش هر چیز خام از جمله سبزیجات و دانه ها اندکی دشوارتر است زیرا به آنزیم های گوارشی بیشتر برای تجزیه آن نیاز است. این دانه به ویژه با تقویت سلامت قلبی‌عروقی پیوند خورده اند

ارتباط عرق کردن با خوردن

از مهم ترین دلایل عرق کردن در هنگام غذا خوردن، خوردن غذاهای ادویه ای است، از جمله فلفل. فلفل دارای ماده شیمیایی است که عصب هایی را تحریک می کند که باعث گرم شدن بدن می شوند. بنابراین بدن عرق می کند تا خود را خنک کند. به علاوه صورت ممکن است گر بگیرد و آب از بینی و چشم ها سرازیر شود.غذاهایی که حاوی ترکیبات اسیدی هستند، مانند سرکه، یا غذاهای داغ هم خوردن آنها باعث عرق کردن می شود.

مهمترین دلایل کم خونی

کم خونی فقر آهن به عنوان شایع ترین نوع کم خونی، به دلیل کمبود آهن در بدن اتفاق می افتد. مغز استخوان برای تولید هموگلوبین (حامل اکسیژن) به آهن نیاز دارد که در شرایط کمبود آهن، تولید کافی هموگلوبین نیز مختل می شود.زنان باردار بدون استفاده از مکمل دچار کم خونی می شوند. خونریزی های شدید، زخم، سرطان، استفاده بی رویه از مسکن ها خصوصاْ آسپرین از دیگر دلایل فقر آهن است.

زنجبیل به کاهش اشتها کمک می کند

زنجبیل به کنترل اشتها کمک می کند. هر روز صبح با مصرف زنجبیل احساس نیاز به خوردن کمتر می شود. بهترین روش مصرف زنجبیل به منظور کاهش وزن، جوشانده زنجبیل است. برای تهیه جوشانده زنجبیل لازم است ابتدا مقداری آب را جوشانده و سپس دوتکه زنجبیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را مدتی بجوشانید و سپس از صافی رد کنید مصرف آن هنگام صبح به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

ماسک صورت تخم مرغ

اگر پوست خشکی دارید که به مرطوب‌کننده نیاز دارد، تخم مرغ را انتخاب کنید. زرده تخم مرغ را برای پوست‌های خشک به تنهایی استفاده کنید. برای پوست‌های چرب بهتر است سفیده تخم مرغ، لیمو و عسل را مخلوط کنید و برای پوست عادی از کل تخم مرغ استفاده کنید. پس از ۳۰ دقیقه ماسک را بشویید.این روش برای افراد جوان با پوست چرب توصیه می‌شود. اگر لازم بود آب بیشتری اضافه کنید. ‌‌

دسر خوشمزه برای دیابتی ها
چیز کیک: مواد لازم: پنیر کم‌چرب ۲۴۰ گرم، سفیده تخم مرغ ۲عدد، پودر پروتئین وانیلی ۱ قاشق چای خوری، استویا ۱ قاشق غذاخوری، عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری، ژله توت فرنگی بدون قند ۱ بسته، آب به میزان لازم. روش تهیه: فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ژله را طبق دستورالعمل روی بسته درست کنید. داخل مخلوط‌کن سفیده تخم مرغ و پنیر را هم بزنید تا کاملا نرم و صاف شود. حالا داخل یک کاسه مایه پنیری را همراه پودر پروتئین، استویا و عصاره وانیل مخلوط کنید. مایه چیز کیک را داخل یک تابه کوچک بریزید و تابه را به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد. بعد از این ‌که کاملا خنک شد، مایه ژله را روی آن بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

تک فرزندی

امروزه با بالا رفتن سن ازدواج، رواج «تک فرزندی» در کشور را نیز شاهد هستیم و آمارها نیز حاکی از افزایش خانواده های دارای یک فرزند است .ترس از آینده فرزندان و تغییر در طرز تفکر و نگرش دختران و زنان منجر به گرایش تک فرزندی شده است.
از جمله عوارض تک فرزندی می توان به افزیش بروز مشکلات روانی و خلأ عاطفی به دلیل نداشتن هم بازی و هم صحبت، احساس تنهایی، خودخواهی، نداشتن قدرت انطباق و سازگاری ، ایجاد اختلال در تعاملات اجتماعی ، کاهش نیروی کار و ایجاد اختلال در اقتصاد آینده کشور اشاره کرد.از عوارض دیگر تک فرزندی افزایش جوامع سرد و بی روح و به هم خوردن توازن و تعادل نسلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت