بسته سلامت

قاصدک برای کاهش فشار خون

بعضی از افراد ادعا می کنند که قاصدک ممکن است باعث کاهش فشار خون گردد، اما شواهد پشتیبان کننده از این مدعا محدود است. روش های سنتی داروهای گیاهی از قاصدک برای تاثیرات ادرار آوری آن بر اساس باوری که در زمینه سم زدایی داشتند، استفاده می کردند. در پزشکی غربی، داروهای ادرار آور جهت خارج کردن مایعات اضافی استفاده می شوند که می تواند منجر به کاهش فشار خون شود.

فست فودها در هوای آلوده ممنوع

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در روزهای که آلودگی هوا تشدید شده و به مرحله خطرناک رسیده، از مصرف غذاهای نامناسب فرآوری شده و مملو از اکسیدان مانند فست فودها به شدت خودداری کنند.آلودگی هوا در حالت حاد مشکلاتی همچون تنگی نفس، تشدید آسم، حساسیت های تنفسی، سردرد و حالت تهوع به وجود می آورد و قرار گرفتن طولانی مدت در این شرایط به بیماری های قلبی، عروقی و انواع سرطان منجر می شود.

به جای تماشای فیلم ، بازی کنید

ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است و غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است. کلسترول خون را پایین می آورد و برای درمان اگزما و بیماری های پوستی مفید است.تحقیقات علمی در باره خواص درمانی ذرت نشان می دهد این دانه گیاهی دارای مواد شیمیایی معروف به مهارکننده های پرونتاز است و رژیم غذایی ذرت شیرین نظیر سایر دانه ها مانند برنج و حبوبات در کاهش نرخ مرگ و میر بر اثر سرطان بسیار موثر است.

افراد مضطرب شکلات تلخ نخورند

شکلات تیره اگرچه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالایش مفید است، اما می تواند مقادیر قابل توجهی کافئین هم داشته باشد. کافئین اسید معده را افزایش می‌ دهد، مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی کافئین زیاد، ممکن است باعث وخامت زخم‌ معده در افراد مبتلا به این بیماری شود. بیماران مبتلا به رفلاکس معده باید مصرف مواد غذایی حاوی کافئین زیاد را محدود کنند. به افراد مضطرب نیز مصرف این شکلات ‌ها را محدود کنند.

کالری کره بادام زمینی

کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا ۹۴ کالری دارد. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذاها مخلوط کنید. این کره را می توانید در انواع مختلف تهیه کنید مثلا نوعی که در تکه های بادام زمینی هم هست و یا نوعی که کامل مخلوط شده است. کره بادام زمینی که طبیعی باشد نشانه اش این است: وقتی در قوطی آن را باز می کنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای استفاده مجبورید ابتدا آن را هم بزنید.

ماسک هیچ خللی در تنفس افراد ایجاد نمی‌کند

دبیر کل اتحادیه جهانی مبارزه با بیماری‌های ریوی گفت: استفاده از ماسک هیچ خلل و اشکالی در تنفس و اکسیژن‌گیری افراد ایجاد نمی‌کند و شایعات مطرح شده در این زمینه بی‌اساس و غیرعلمی است. محمدرضا مسجدی درباره شایعات مبنی بر اینکه استفاده از ماسک موجب کاهش اکسیژن دهی به سلولهای بدن می شود، توضیح داد: این شایعات که در فضای مجازی منتشر شده و گاهی از قول افراد ناشناس مطرح می شود، هیچ سندیت علمی ندارد. ماسک یک ابزار محافظتی مهم در برابر بیماری ها از جمله ویروس کروناست و به همه مردم توصیه می کنیم حتما طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت در همه اوقاتی که در خارج از خانه حضور دارند از ماسک استفاده کنند استفاده از ماسک برای همه مردم از جمله بیماران تنفسی ضرورت دارد

آیا واکسن بر افراد قبلا مبتلا، اثر دارد؟

هنوز مشخص نیست که تأثیر واکسیناسیون بر روی افرادی که قبلا در معرض آن قرار گرفته اند چه خواهد بود. هنگامی که افرادی که قبلاً COVID-19 گرفته اند، واکسینه می شوند ایمنی آنها به طور موثری افزایش می یابد، به این معنی که این امیدواری وجود دارد که آنها برای مدت طولانی تری محفوظ و ایمن باشند.حتی پس از واکسیناسیون افراد، ممکن است برای حفظ ایمنی بدن به دوزهای تقویت کننده اضافی نیاز وجود داشته باشد. توصیه می شود که اگر در زمان تزریق واکسن، مبتلا به کرونا هستید این کار را تا زمان پایان دوره درمان و بهبودی کامل به تعویق بیاندازید. برای اکثر افراد این دوره ۱۰ روز است البته در صورتی که فرد تب نداشته باشد می توانند با خیال آسوده به تزریق واکسن بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت