بسته سلامت

فواید سحرخیزی چیست؟

پژوهش های انجمن روانشناسی امریکا نشان می دهد که داشتن عادات منظم صبحگاهی، کمک می کند شادمان تر، باانگیزه تر و خوش خلق تر باشید. علاوه بر اینها سحرخیزی سبب می‏ شود: استرس کم تری داشته باشید. اضطراب و نگرانی تان کاهش یابد. میل به افسردگی در شما فروکش کند. نتایج تحقیقات دیگری در همین زمینه خاطرنشان می‏ کند:آدم هایی که عادات منظم صبحگاهی دارند، از بقیه پر انرژی تر هستند.

نوشیدنی های ریشه دار برای دفع سنگ کلیه

وجود سموم در بدن عاملی برای تشکیل سنگ های کلیه است و می تواند هزاران مشگل دیگر را نیز ایجاد کند . بهترین نوشیدنی هایی که دارای خواص سم زدایی هستند ، قادر می باشند که اجزای سمی را در بدن ما حذف کنند.انار، کرفس، هویج ، سیب ، آناناس، آلوئه ورا و نوشیدنی های ریشه دار جزء موثرترین نوشیدنی های درمانی سنگ کلیه می باشند . همچنین کمبود فیبر را در بدن افزایش می دهند و سموم را دور می کنند .

هشدار! بهمن ماه؛ پیک سوم کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:. خطر ورود کشور به پیک سوم کرونا در بهمن‌ماه وجود دارد. به گفته دکتر «علیرضا رئیسی»، اگر کوچک‌ترین غفلتی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم، پیک بعدی بیماری در بهمن‌ماه خواهد بود که اتفاقات ناگواری را به همراه دارد، زیرا رفتار ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست. اکنون جهش فوق‌العاده‌ای یافته است و نباید از خطر آن غافل شد چون سرایت سریعتری دارد.

مصرف دانه سیب خطرناک است؟

سیب حاوی آمیگدالین است. وقتی دانه جویده یا هضم شود، آمیگدالین به سیانید یا سیانور تجزیه می شود که در دوزهای بالا سمی و حتی کشنده است. اما شخصی که به طور تصادفی چند دانه سیب را بخورد هیچ عارضه ای نخواهد داشت . اگر ناخواسته دانه یک سیب را مصرف کردید نگران نباشید زیرا مقدار کم آمیگدالین توسط آنزیم های موجود در بدن سم زدایی می شود. با این حال مقادیر زیاد آن می تواند خطرناک باشد.

لکه‌های قرمز رنگ خون در تخم مرغ

دیدن خون در غذا هر کسی را به وحشت می‌اندازد. ولی در مورد تخم مرغ باید به یاد داشته باشید که این لکه‌های خونی خطرناک نیستند. وجود خون به دلیل پاره شدن رگ‌های خونی مرغ در هنگام تشکیل تخم مرغ است.البته هر میکروب و آلودگی که در خون وجود داشته باشد توسط سلول‌های سفید موجود در تخم مرغ از بین می رود و در نتیجه لکه خونی مشاهده شده خطرناک نیست.این لکه ها نشانه بارور شدن تخم مرغ هم نیست.

نحوه ضدعفونی کردن کارت بانکی چگونه است؟
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: به منظور ضد عفونی کارت بانکی به عنوان ابزار رایج پرداخت که روزانه چندین مرتبه در دستگاه‌های کارتخوان و خودپردازها مورد استفاده قرار می‌گیرد باید مقداری محلول ضد عفونی آب و الکل (۷۰ درصد) را روی کارت به صورت کامل اسپری کرد و سپس با یک دستمال کاغذی سطح کارت خشک شود.بر اساس این گزارش، با توجه به وجود بخش مغناطیسی در کارت‌های بانکی به هیچ عنوان برای ضد عفونی کارت بانکی از اسکاچ یا سیم ظرفشویی یا دستمال‌های زبر استفاده نکنید چرا که بخش مغناطیسی کارت صدمه می‌بیند و کارکرد کارت از بین می رود و توصیه می‌شود کارت بانکی را نزد خود نگه دارید و به هیچ فرد دیگری ندهید، در غیر این صورت آن را عفونی کنید.

تاثیر دارچین بر افزایش سوخت و ساز بدن
یک مشاورتغذیه گفت: افرادی که دیابت دارند مصرف دارچین به آن ها توصیه می شود، زیرا یکی از خواص دارچین ثابت نگه داشتن قند خون است و همین امر سبب می شود تا این افراد تمایل کمتری به مصرف قند و شیرینی جات داشته باشند؛ بنابراین مصرف ادویه به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها و ثابت نگه داشتن قندخون یکی از چربی سوز های طبیعی است که در روند لاغری بسیار موثر خواهد بود. جوزانی افزود: زمانی که افراد تصمیم به لاغری می گیرند اولین چیزی که به سمت مصرف آن می روند چای سبز است. اما نکته ا ی که هنگام مصرف چای سبز باید به آن توجه شود رعایت حد اعتدال است، زیرا زیاده روی در مصرف این چای نه تنها مفید نخواهد بود بلکه سبب کم خونی و بی خوابی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت