بسته سلامت

عوارض چاقی کودکان در بزرگسالی

چاقی در دوران کودکی قدرت چاقی را در بزرگسالی افزایش می دهد و با عوارض قلبی عروقی، دیابت، فشارخون، مرگ و میر و بزرگسالی همراه است. با توجه به گستره جغرافیای ایران و تفاوت در رفاه اقتصادی سوء تغذیه و چاقی به صورت همزمان در ایران وجود دارد و در برخی موارد مصرف بیش از حد مواد غذایی پر انرژی که فاقد موادغذایی کافی می باشند مانند تنقلات و نوشیدنی های گاز دار علاوه بر اینکه سبب چاقی می شود.

نوشیدنی مخصوص روزهای زمستانی

نوشیدنی زنجبیل رنده شده، چوب دارچین کوچک، برگ ریحان، پونه کوهی، دانه فلفل، هل سبز، دانه رازیانه و دانه کاروم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی ریه صبح باید این چای گیاهی را بنوشید، نوشیدن چند بار در روز این چای هم نیازی نیست فقط کافی است یک بار در صبح استفاده کنید تا از مزایای باورنکردنی آن بهره مند شوید. برای جلوگیری از بیماری و سرما خوردگی در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

با بالا رفتن سن، باید آب بیشتری بنوشید

وجود آب در بدن به تنظیم دمای بدن و مبارزه با عوامل بیگانه در بدن کمک می کند. کم آبی بدن موجب افزایش دمای بدن در بزرگسالان مسن می شود . در افراد جوان تر موجب مفید واقع نشدن حرکات ورزشی می شود. اما این بدان معناست که وقتی افراد مسن تر ورزش می کنند، بدن آن ها میزان تعرق را تنظیم نمی کند تا از کم آبی بیش از حد جلوگیری کند. این نتیجه، فشار بیشتر بر روی قلب دارد. و باید با افزایش سن بیشتر آب بنوشید.

ریه هایمان درگیر کرونا شده، یا نه؟

شروع علائم بالینی مانند سرفه نشانه درگیری دستگاه تنفسی است. اگر فرد دچار سرفه شود یعنی دستگاه تنفسی او درگیر شده و اگر میزان درگیری بالا باشد علائم دیگری مانند تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه حادث می‌شود. هرچه میزان درگیری افزایش یابد، فرد در انجام فعالیت‌های معمول خود دچار مشکل شده تنگی نفس اجازه فعالیت به بیمار نمی‌دهد درصد اشباع اکسیژن خون بوسیله دستگاه سنجیده می‌شود.

پنیر فتا دوست بدن

پنیر فتا یک محصول لبنی مفید برای سلامتی است. البته به شرطی که به طور منظم مصرف شود. پروتئین، چربی‌ها و مواد مغذی موجود در این محصول لبنی از آن یک ماده غذایی مفید ساخته که می‌تواند جوابگوی نیازهای روزانه بدن باشد و از بروز بیماری‌ها پیشگیری کند. از این گذشته، می‌توانید پنیر فتا را در تهیه غذاها و روش‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید آن را ماده اصلی غذایتان بکنید یا به عنوان همراه غذا در کنار دیگر مزه‌ها سرو کنید.
تأثیر ۵۱درصدی مهمانی‌های خانوادگی در شیوع کرونا
معاون‌کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مهمانی‌های خانوادگی عامل ۵۱درصد انتشار کرونا بوده است، گفت: دکتر ایرج حریرچی گفت: در یک نقطه عطف بسیار مهم در مقابله با کرونا قرار داریم و ملت و دولت در مقابله با این بیماری پیروز خواهند شد؛ امیدواریم در آینده نزدیک شاهد روند نزولی مرگ‌ومیر باشیم.وی افزود: من از مردم درخواست می‌کنم نگران نباشند؛ فقط لازم است در هر شهر مقررات مربوط به آن شهر و وضعیت تعطیلی مشاغل خود را بدانند؛ البته در نظر گرفته شده است که وسایل نقلیه عمومی بیشتر در دسترس باشد؛ انتظار داریم با همکاری مردم شاهد تجمعات و ازدحام فراوان نباشیم.ضمن اینکه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها نیز می‌توانند طبق مجوز لازم فعالیت خود را داشته باشند.
موثرترین عامل سرایت ویروس کشنده و خطرناک کرونا چیست؟
نمکی ، وزیر بهداشت گفت: شاید یکی از مشکلات وزارت بهداشت در کنترل بیماری کرونا، نبود امکانات لازم برای شناسایی و قرنطینه افرادی است که تست آنها مثبت بوده اما بنا به دلایل مختلفی، از ماندن در منزل خودداری کرده‌اند. مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی که قرار است شناسایی و قرنطینه بیماران کرونا مثبت است.یکی از مشکلات در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس، عدم شناسایی دقیق بیماران کرونایی و قرنطینه این افراد است که متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی که اغلب خانواده‌ها دچار آن هستند، امکان ماندن در خانه و قرنطینه شدن را نمی‌پذیرند و در عین حال، مشکلات دیگری هم پیش می‌آید که قرنطینه به درستی اجرا نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت