بسته سلامت

عناب و سرماخوردگی

مصرف چند دانه عناب و جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و ویتامین C است.

مزیت مراقبه صبحگاهی

یک تمرین مدیتیشن روزانه می تواند فواید سلامت جسمی زیادی داشته باشد. و اگر اول صبح مراقبه خود را انجام دهید، ممکن است به شما برای داشتن روزی آرام کمک کند.اگر به محض بیدار شدن از خواب احساس اضطراب نسبت به بقیه روز خود و استرس در مورد لیست کارهایی که باید انجام دهید دارید، صبح مدیتیشن کنید و ببینید تأثیر آن بر بقیه روز شما چیست.در حقیقت، مراقبه صبحگاهی شما رادر بهبود بخشد.

کاهش علائم پیری با ویتامین ای

رادیکال‌های آزاد همه‌جا هستند. آن‌ها می‌توانند از خورشید، آلاینده‌ها، دود سیگار و بسیاری از منابع دیگر به ما برسند. و همچنین به طور طبیعی در بدن ما وجود دارند. این مولکول‌های ناپایدار می‌توانند کلاژن‌ها را تخریب کنند. این موادی هستند که موجب حفظ صافی، استحکام و رطوبت پوست شما می‌شوند.از آنجا که ویتامین ای یک آنتی‌اکسیدان قوی است، می‌تواند با تأثیر رادیکال‌های آزاد بر روی پوست شما مبارزه کند.

نکته هایی برای استفاده از روغن های مایع

روغن های مایع را در دمای ۲۰ درجه نگهداری کنید. به تاریخ مصرف روغن های مایع توجه کنید زیرا مصرف روغن های مایع تاریخ مصرف گذشته برای سلامتی مضر است. روغن های مایع باید در ظرف های شفاف و به دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. نوع روغن مصرفی خود را در طول بازه های زمانی تغییر دهند. هرگز از روغنی که یک بار استفاده شده، مجددا استفاده نکنید زیرا سبب ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

برنج قهوه ای به جای برنج سفید

برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید دارای مقدارهای بسیار بیشتری از برخی از انواع ویتامین B (شامل B1، B3، B6 و B9)، منیزیوم، پتاسیم و آهن است. جایگزین کردن برنج سفید با برنج قهوه ای میزان قند خون را بهبود می بخشد و به کنترل وزن کمک می کند. برای پختن برنج قهوه ای، یک فنجان برنج را با دو فنجان آب مخلوط کنید و حرارت دهید تا آب به جوش آید. و سر قابلمه را بپوشانید بگذارید برای ۴۵ تا ۵۰ دقیقه دم بکشد.

درگیر شدن چشم کودکان مبتلا به کرونا
تحقیقات بر روی ۲۱۶ کودک مبتلا به ویروس کرونا د نشان داد، از هر ۵ کودک (۲۳ درصد) یک نفر علائمی مانند ورم ملتحمه (چشم صورتی) یا مالش چشم داشته اند. ملتحمه یک غشای نازک و شفاف است که روی صلبیه چشم را پوشانده و به دلایل عفونی و غیرعفونی ممکن است دچار التهاب و ورم شود. این امر می تواند در هر دو چشم یا تنها در یکی از چشمان رخ دهد.در این تحقیق که بر روی کودکان با میانگین سنی ۷ سال انجام گرفت مشخص شد ۴۳ درصد از کودکان بیمار هیچ کدام از علائم ابتلا به کرونا را نشان نداده اند. همچنین در میان کودکانی که دارای علائم بوده اند یک سوم آن ها تب و یا سرفه خشک داشتند همچنین ۲۲ درصد کودکان انواع مختلف علائم مرتبط با چشم را از خود نشان داده اند.یکی از موضوعات رایج در میان کودکان مبتلا به کرونا، مالش چشم است.

علائمی که خبر می دهد به کرونا مبتلا شده اید

گفتنی است که نشانه های ویروس کرونا از جمله علائمی مانند تب، سرفه های خشک، تنگی نفس و از دست دادن بویایی و چشایی بسیار با اهمیت هستند. از آن جهت که لیست علائم شاخص این بیماری بسیار طولانی است نباید از هیچ یک از آنها غافل شد. قابل توجه است، بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند ظاهرا علائمی ندارند. بسیاری از بازماندگان بیماری کووید ۱۹ اعلام کردند که از علائم طولانی مدت این بیماری رنج بردند. در اینجا به هفت مورد از غیر منتظره ترین علائم ویروس کرونا اشاره می کنیم که عبارت اند از تبخال، لب های ترک خورده و خشک، وزوز گوش، سنکوپ، زخم شدن زبان یا درد زبان، بوهایی که فرد بیمار ممکن است به طور تصادفی حس کند اما به طور واقعی در محیط وجود ندارد و همچنین لکه هایی که در میدان دید بیمار به صورت شناور ظاهر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت