بسته سلامت

آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟

علائم بیماری کرونا شبیه آنفلوانزا و سرماخوردگی است، البته علائم اصلی این بیماری تب، سرفه خشک و خستگی است. آیا آبریزش بینی هم از علائم کووید – ۱۹ است؟ شواهد موجود نشان می دهد بیماری کووید-١٩ دارای علائم متعدد است و بسته به سن و جنس افراد، علائم خفیف یا شدید ظاهر می شود که آبریزش بینی می تواند یکی از علایم بالقوه این بیماری باشد. در صورت ظاهر شدن این علائم، مراجعه به پزشک ضروری است.

هرگز پوست مرغ را مصرف نکنید

قسمتی از مرغ به دلیل عوارض خطرناک نباید مصرف شود.، از پرمصرف ترین مواد غذایی در کشور ما مرغ است که با آن غذاهای متنوع و خوشمزه ای می توان تهیه نمود. اما مصرف برخی از قسمت های مرغ برای سلامتی مضر است.. پوست دارای اسید چرب اشباع و کلسترول زیادی است و کالری بالایی دارد بنابراین سبب اضافه وزن و بیماری های خطرناک دیگری خواهد شد. در مصرف پا و جگر هم احتیاط لازم است.

چرب شدن زودهنگام مو

شستشوی روزانه و زیاد موها، چربی طبیعی پوست سر را از بین برده و باعث تحریک آن می شود. در نتیجه پوست سر مجبور به تولید سبوم (چربی) بیشتر می شود. بهترین کار برای افراد با موهای چرب این است که موها را دو تا سه مرتبه در هفته شامپو بزنند. بهتر است از محصولات ملایم استفاده کنید و آنها را فقط به نوک و ساقه ی موها بزنید، نه به ریشه ی آنها، چون زیاده روی در استفاده از این محصولات باعث چرب شدن موها می شوند.

دوش آب سرد مانع شکستگی مو

آب سرد از پوست و موها در برابر خشکی محافظت می کند و از شکستگی و آسیب موها جلوگیری خواهد کرد. از سوی دیگر شستشو با آب سرد به موها کمک می کند تا مواد مغذی را حفظ کنند. وقتی با آب سرد دوش بگیرید رطوبت موهایتان نیز حفظ خواهد شد. بنابراین موها در برابر شانه زدن مقاوم تر خواهند بود. آب سرد مخصوصا در مکان های مرطوب بهترین انتخاب برای موها خواهد بود بصورت هفتگی بدن و مو با آب سرد بشورید

کودکان زیر ۷ سال واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
شروین شکوهی، متخصص عفونی گفت: کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر بی علامت هستند و اگر ناقلان خطرناکی محسوب می‌شوند به دلیل این است که نمی‌دانند به کرونا مبتلا شده اند تا بتوانند خودشان را از دیگران دور نگه دارند.با شروع فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوآنزا وضعیت خطرناک تر خواهد شد زیرا نمی دانیم زمانی که ویروس ناشناخته کرونا با آنفلوانزا همراه شود، چه شرایطی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل در حال حاضر افراد دارای بیماری های خاص به خصوص کسانی که احتمال مبتلا شدن آن ها به بیماری آنفلوآنزا زیاد است باید واکسن آن را به موقع بزنند.کودکان زیر ۷ سال (۶ ماهه تا ۷ سال) گروه پرخطر محسوب می‌شوند و باید واکسن بزنند.

نحوه “توزیع” و “قیمت” واکسن آنفلوآنزا
سازمان غذا و دارو عنوان کرد: امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند. اولویت در این زمینه با گروه های در معرض خطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی و… است.برای ارائه واکسن سه نوع قیمت داریم. گروه اول شامل همان دو و نیم میلیون دوز است که به صورت رایگان توزیع می‌شود. گروه دوم سالمندان بالای ۶۵ سال هستند که باید با ثبت کد ملی و احراز هویت واکسن را از داروخانه‌ها با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان تهیه کنند. برای کودکان زیر ۵ سال هم واکسن سه ظرفیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت