یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

میوه نارس تاثر منفی بر سلامت

حتی قند‌های طبیعی میوه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر سیستم ایمنی و سلامت روده شما داشته باشند و این موضوع حتی در صورت نارس بودن آن‌ها بیشتر صادق است. مطالعات نشان می‌دهد که لکتین ممکن است جذب مواد مغذی را مختل کند و تولید فلور روده را مهار کند و به نوبه خود، این سد روده شما را تضعیف می‌کند، دیواره روده‌ای که بدن را از سموم و باکتری‌های مضر محافظت می‌کند.

روغن ماهی و درمان افسردگی

محققان، مطالعه ای را در مورد روغن ماهی انجام دادند و دریافتند این روغن موجب ایجاد واکنش ضد افسردگی می شود. گلیا نوعی سلول مغزی است که نورون ها را احاطه می کند و شواهد زیادی نشان می دهد که گلیا در افسردگی نقش دارد. این مطالعه نشان می دهد که گلیا در عملکرد ضد افسردگی بسیار مهم است. سلول های پوست افراد بزرگسال مبتلا به افسردگی استفاده شد و روغن ماهی بر روی آنها آزمایش شد.

دمنوش ها برای رفع سرفه

چهارتخمه مخلوطی از قدومه شیرازی، بالنگ، تخم شربتی است. این ترکیب برای درمان گلودرد و سرفه به کار می رود. برای خوردن این معجون باید یک قاشق چایخوری چهارتخمه را در یک لیوان آب جوش بریزید و چند دقیقه بعد آن را بنوشید.عسل و لیمو ترش، هر دو آنتی بیوتیکی قوی هستند که بدن را از هر نوع عفونت و میکروب، پاکسازی می کنند. دمنوش با عسل هم با ایجاد تحریک غدد بزاقی باعث دفع آسان تر در مخاط می شود

موقعی که نباید چای سبز مصرف کنید!

خواص سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم است.له کردن یا خرد کردن سیر و 10 دقیقه صبر کردن و بعد مصرف کردنش موجب ضدعفونی شدن ریه‌ها، معده و پوست می گردد.

عوارض جانبی آویشن

آویشن برای مدت زمانی کوتاه از طریق خوراکی مصرف می شود. در برخی افراد، این امر می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش، سردرد یا سرگیجه شود. روغن آویشن هنگام استفاده بر روی پوست بسیار ایمن است. در برخی افراد، استفاده از روغن روی پوست می تواند باعث تحریک شود. اطلاعات کافی در دست نیست که بدانید روغن آویشن از دوز دارویی بی خطر است یا خیر.

خواص آنغوزه به طور خلاصه
برای کشتن کرم‌های داخل باغچه هنگام آبیاری مقداری آنغوزه را در پارچه‌ای گذاشته و داخل آب جلوی شیلنگ بگذارید.. محرک نیروی جنسی است. ادرارآور و ضد سوزش ادرار است. برطرف کننده بلغم است.
هضم کننده غذا است. درمان کننده رماتیسم و نقرس و سیاتیک است. برای درد کمر و مفاصل مفید است.
درمان کننده امراض سینه از جمله آسم است. دم کرده انجدان رومی تمیزکننده خون کبد است. برای درمان تب‌ها سودمند است. درمان کننده بواسیر برای درمان ذات‌الریه، برونشیت و سرفه و سرماخوردگی به کار می‌رود. خوردن انجدان باعث رفع سموم جانوران سمی می‌شود. آنغوزه برای درمان سرطان شکم، میخچه، پینه، ادرارآور، مسکن و محرک به کار می‌رفته است.

لاغری با عرق نعناع
افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد. افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است. به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند. مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ ازسوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد. استفاده از ترکیب عرق نعناع و روغن نعناع می تواند موجب بهبود سطوح کلاژن پوست شده و شادابی و نرمی آن را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت