یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی‌بودن در بالاترین جایگاه فهرست قرار دارد. موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هرچه شما و طرف مقابلتان سریع‌تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه‌ای ارزشمند خلق کنید.. فردی که در زمینه ارتباطات اجتماعی مهارت خوبی دارد، می‌داند که دو گوش و یک دهان دارد و باید به نسبت این اعداد از آنها استفاده کند. زمانی که وارد مکالمه‌ای شدید، به حرف‌های طرف مقابل به دقت گوش دهید تا نیازها یا دغدغه‌هایش را بشناسید و بتوانید گامی در جهت رفع آنها بردارید.

عذرخواهی کردن ایده‌ی خوبی است؟

اگر کاری که انجام داده‌اید باعث درد و ناراحتی فرد دیگری شده، خوب است که عذر خواهی کنید، حتی اگر کاری که انجام داده‌اید کاملا غیرعمدی بوده باشد. چون عذر خواهی کردن، راههای ارتباطی را باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا با فرد مقابل، مجددا ارتباط برقرار کنید.
با عذر خواهی کردن، می توانید احساس تاسف و پشیمانی خود را منتقل کنید و فرد مقابل هم خواهد فهمید که شما واقعا به احساسات او احترام می‌گذارید؛ در نتیجه در ارتباط‌های بعدی با شما احساس بهتری خواهد داشت. همچنین عذر خواهی کردن به شما اجازه می‌دهد در مورد اینکه «قوانین» آینده چه خواهند بود گفتگو کنید،
ایجاد قوانین جدید در روابط می‌تواند به شما کمک کند شما نیز در آینده آزرده و ناراحت نشوید. ضمنا از این به بعد بیشتر مراقب هستید که رفتار آزاردهنده‌ای در برابر فرد مقابل انجام ندهید.
مثلا می‌توانید بگویید: متاسفم که بیدارتان کردم! حالا که فهمیدم شما دوست ندارید بعد از ساعت ۸ شب کسی با شما تماس بگیرد، از این به بعد رعایت خواهم کرد. این، درست همان جایی است که وضع یک قانون جدید، بسیار مفید خواهد بود. پذیرفتن مسئولیت یعنی اینکه آشکارا اعلام کنید قبول دارید کاری که در آن موقعیت انجام داده‌اید اشتباه بوده، اما با متانت بیان کنید کاری که انجام داده‌اید از نظر شخص شما بد نبوده است. به این شیوه شما به خودتان می‌قبولانید که اگرچه در عذرخواهی پیشقدم شده‌اید اما مسئولیت تمام اشتباهات را به گردن نگرفته‌اید.

در محل کار، خود واقعی تان نباشید

از رشد باز می مانید: مفهوم متعهد ماندن به یک “خود واقعی” در مقابل تحقیقاتی قرار می گیرد که نشان می دهد افراد چگونه با تجربیاتی که به دست می آورند تغییر می کنند و جنبه های جدیدی از وجود خود را کشف می کنند. اگر در محدوده آرامش خود باقی بمانید، شانس رشد و تغییر را از خود دریغ می کنید.
اعتبار خود را از دست بدهید: گاه آسیب پذیری می تواند شخص را توانمند کند. بهتر است فقط با خانواده و دوستان به اشتراک گذاشته شود. وقتی مدیری در خصوص کاری اظهار ترس یا شک و تردید می کند، کارمندان توانایی مدیر در رهبری را زیر سوال می برند. ایبارا استاد دانشگاه پاریس مثال مدیری تازه کار را در یک کمپانی مرتبط با امور بهداشتی مطرح می کتد که به رهبری شفاف و مشارکتی اعتقاد داشت. اما وقتی به کارمندان جدید اعلام کرد که “می خواهم این کار را انجام دهم، اما این اقدام ترسناک است و به کمک شما نیاز دارم” در واقع اقتدار خود را زیر سوال برد.
ممکن است تصمیمات اشتباهی اخذ کنید: با تعهد خیلی سفت و سخت به این باور، بعضی مدیران تصمیمات خود را به جای اطلاعات موجود بر پایه ارزش ها اخذ می کنند.
ممکن است نتیجه مورد نظر را به دست نیاورید
گاه افراد خود واقعی بودن را با انجام آنچه از انجام آن احساس آرامش می کنند اشتباه می گیرند. اما زمانی که رفتار معمولتان با آنچه انتظار دارید جور در نمی آید حس شکست پیدا می کنید. همانطور که هنگام کار در یک کشور جدید باید با فرهنگ آنجا خود را وفق دهید، با تغییر موقعیت شغلی نیز باید سبک خود را تغییر دهید تا نتیجه مورد نظر خود را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت