یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

توت توانایی رفع اضطراب را دارد

برای آرامش روح و جسم باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید توت ها حاوی مقدا زیادی ویتامین C و فلاونوئید هستند که توانایی بهبود سلامت مغز و رفع اضطراب را دارا می باشند. تمشک، بلوبری و توت فرنگی حاوی یک ماده شیمیایی به نام والپروئیک اسید هستند که به طرز چشم گیری در تثبیت روحیه نقش دارند. همچنین مطالعات نشان می دهند گوجی بری نیز می تواند به کاهش خستگی و استرس کمک کند.

فواید مصرف لیمو ترش و چای

دلیل پر طرفدار بودن ترکیب چای و آبلیمو به دلیل شکسته شدن طعم گس چای با افزودن کمی آب لیمو به آن و ایجاد حس خوشایند برای مصرف کننده است.مصرف چای همراه آب لیموی تازه می تواند برای سلامتی مفید باشد زیرا چای به دلیل پلی فنول های موجود خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. چای لیمو سوخت و ساز بدن را افزایش و سبب سوراندن کالری بیشتری حتی در زمان استراحت می شود.

لطفا زیاد لباس نشویید!

ویروس کرونا روی لباس ۶ تا ۱۲ ساعت زنده می‌ماند و اصلا لازم نیست لباس‌ها زیاد شسته شوند. پس از ورود به خانه لباستان را به جارختی آویزان کنید، با گذشت چند ساعت اثری از ویروس روی لباس نخواهد ماند.اگر ۸۰ میلیون ایرانی بخواهند هر شب لباسهای خود را بشویند، ما با بحران آب روبرو خواهیم شد. از طرفی شستن بیش از حد لباس نه فقط آن را تمیز نگه نمیدارد موجب مشکلاتی برای سلامت می شود

جوشاندن آب جوشیده !

بسیاری از ما عادت داریم تا آب جوشیده و سرد شده داخل کتری را برای درست کردن چای دوباره بجوشانیم. در حالی که کارشناسان تغذیه می گویند به دلیل افزایش غلظت نیترات و نیتریت‌ها ی موجود در آب جوشاندن مجدد آب جوشیده کار درستی نیست. از جمله تغییراتی که در اثر جوشاندن مجدد آب ایجاد می‌شود، می‌توان به افزایش غلظت املاح اشاره کرد و بعضی از املاح برای سلامت بدن، مضرمحسوب می‌شود.

جوان نگه داشتن مغز با رژیم غذایی

رژیم مدیترانه ای نه تنها به زندگی طولانی تر کمک می کند، بلکه می تواند مغز را جوان نگه دارد و به سلامت بدن کمک کند. مصرف زیاد ماهی و سبزیجات با بیشترین اثر محافظتی همراه است؛ ضمن اینکه افرادی که رژیم غذایی سرشار از ماهی دارند روند آهسته آسیب به مغز را تجربه می کنند. افرادی که سبزیجات زیاد، غلات سبوس دار، روغن زیتون و ماهی مصرف می کنند کمترین خطر اختلال شناختی را در سال های پیری دارند.

سلامت خود را با قاشق بسنجید!
همه ما می دانیم که کنترل سلامت، خیلی مهم است. اما واقعا چه کسی برای این کار دائم به دکتر می رود؟. یک روش ساده وجود دارد تا بدون ترک خانه، سلامتی خود را بسنجید. فقط به یک قاشق نیاز دارید. ابتدا قاشق را روی کل سطح زبان خود بمالید تا به بزاق آغشته شود. سپس قاشق را درون یک پلاستیک شفاف گذاشته و زیر نور روشن قرار دهید. هم خورشید و هم نور چراغ مطالعه برای این کار مناسب است. یک دقیقه صبر کنید و سپس قاشق را بردارید. یک قاشق تمیز بدون لک و یا بدون بوی نامطبوع به معنی سلامتی شماست اما اگر بوی بدی آمد، بدانید که معده و یا شش شما مشکل دارد. در این حالت باید با دکتر مشورت کنید. اگر بو شیرین بود، احتمالا دیابت دارید و اگر بوی آمونیک آمد، بدانید که احتمالا کلیه شما مشکل دارد.

یکی از عوارض جدی و عجیب کرونا
بسیاری از بیماران کووید۱۹ در معرض ریسک بالای نارسایی حاد کلیوی قرار دارند. نارسایی حاد کلیوی یک عارضه جدی بیماری کووید ۱۹ است که کمتر گزارش شده و به خوبی هم علت آن مشخص نیست.، نرخ مرگ و میر برای بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیوی حدود ۵۰ درصد است.نوع نارسایی حاد کلیوی در این بیماران پیچیده بود و شامل چندین فاکتوری بود که در بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیوی وجود ندارد.این فاکتورهای منحصربه فرد شامل تهاجم احتمالی کروناویروس به کلیه‌ها، تمایل به تشکیل لخته‌های خون، و تشکیل واسطه‌های فعال التهاب بود.این یافته‌های جدید متخصصان و پزشکان را وامی دارد که تمرکز بیشتری بر کلیه‌ها داشته باشند و به اطلاعات درستی در مورد عملکرد ‌ نارسایی کلیه‌ها دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت