چند روز پیش برای انجام یک آزمایش ساده به یکی از مراکز بهداشتی رفتم. از همان ابتدا، با ورود به ساختمان و نگاهی به دستگاه نوبتدهی، سراغ یکی از کارکنان رفتم تا دقیقتر درباره روند کار بپرسم. یک آدرس مبهم از دل راهروهای پیچدرپیچ به من دادند و وقتی به همان اتاق رسیدم، چند دقیقهای منتظر ماندم تا متصدی سرش خلوت شود و پاسخم را بدهد. بعد از کمی معطلی، در نهایت جوابم چه بود؟ برگردید ابتدای ورودی، از همان دستگاه نوبت بگیرید و منتظر بمانید! در ذهنم مدام این سوال تکرار میشد: یعنی واقعاً نمیشد همان فردی که کنار دستگاه نشسته بود، همان اول راهنماییام کند تا این همه وقت در این شلوغی هدر نرود و از همان ابتدای ورود کارم راه بیفتد؟ متأسفانه این بیتوجهی به راهنمایی، مسئلهای تکراری است. بعضی وقتها، با همین بیحوصلگی یا حتی بیتفاوتی کارها را برای ارباب رجوع بیدلیل سختتر میکنیم. باور دارم که هر مراجعهکنندهای، حق دارد از ابتدای ورود، راه درست انجام کار را بداند. این تنها تجربه من نبوده؛ أحد از آشنایانمان هم سر ماجرای سیتی اسکن بدون اینکه بداند قبلش باید آزمایش بدهد- چند روز پشت نوبت ماند و درست وقتی نوبتش رسید، تازه گفتند اول جواب آزمایش باید بیاورید! طبیعی است که دوباره چند روز دیگر باید منتظر بماند، تازه اگر از راه دور به بیرجند آمده باشد، این معطلی چند برابر سختتر هم میشود.یعنی انصاف نیست مردم بهخاطر یک راهنمایی ساده و ابتدایی روزها وقتشان هدر برود یا حتی به زحمت بیفتند. امیدوارم مسئولان و کارکنان حوزه سلامت، کمی بیشتر به این مسئله توجه کنندپ
درحالیکه قیمت نان در نانواییهای دولتی بیرجند ثابت باقیمانده، کیفیت نان در بسیاری از این