شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

فواید مصرف لیمو ترش و چای

دلیل پر طرفدار بودن ترکیب چای و آبلیمو به دلیل شکسته شدن طعم گس چای با افزودن کمی آب لیمو به آن و ایجاد حس خوشایند برای مصرف کننده است.مصرف چای همراه آب لیموی تازه می تواند برای سلامتی مفید باشد زیرا چای به دلیل پلی فنول های موجود خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد و اگر آن را با آب لیموی تازه ترکیب نموده و بنوشید ، ارزش تغذیه ای این نوشیدنی پرمصرف افزایش می یابد.

پنیر را با این مواد غذایی نخورید

مصرف همزمان ترکیب پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند؛ یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند. پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا گوارش را با مشکل رو به رو می‌کند

بهبود عملکرد مغزبا زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است، تحقیقات نشان می دهد که پاسخ بدن به این خواص در مغز نیز رخ می دهد.ماده فعال موجود در زنجبیل تازه، می تواند به بدن در مقابله با عفونت کمک کند زیرا باعث رشد باکتری ها به چندین شکل می شود.از آنجا که زنجبیل دارای چنین خاصیت ضد باکتریایی قوی است، می تواند برای سالم نگه داشتن دهان نیز استفاده شود. از زنجبیل می توان برای سرماخوردگی استفاده کرد.

بیماران کرونایی این کارها را نکنند

بیماران باید حداقل تا یک ماه کار و ورزش سنگین نکنند؛حتی در منزل تا بدن‌شان به نقطه اول سلامی باز گردد؛ باید دقت کنید طبیعتا توان بدنی‌شان پس از بیماری، مثل قبل نیست. تعداد زیادی پله را بالا و پایین نروید. برای مدت طولانی به شکل ایستاده نباشید.دوش آب داغ نگیرید. دقت کنید نگفتیم تا یک ماه ناقل هستید؛بلکه مجدد همین جا یادآوری می‌کنیم برای واریانت دلتا، ۳ هفته قرنطینه توصیه می‌شود. فست فود نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت