دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

واکسیناسیون در دوران شیردهی

سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید گفت: زنان در دوران شیردهی می‌توانند واکسن کرونا بزنند و واکسن زدن در این دوران ضرری برای نوزاد شیرخوار ندارد. مقدار کمی مصونیت علیه بیماری در نوزاد هم ایجاد می‌کند.واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری اشکالی ندارد، دوران بارداری دوران خاصی در زندگی زنان است و باید مراقبت بیشتری اعمال شود.در دوران قاعدگی، نیز تزریق واکسن کرونا اشکالی ندارد.

گریپ‌فروت برای آب کردن شکم

این میوه، یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به طور میانگین (2.5 سانتی‌متر) کاهش پیدا کرد. محققان بر این باورند که دلیل این امر ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی قوی و ویتامین C است که در این میوه از خانواده مرکبات وجود دارد. از آن در سالاد نیز می توان استفاده کرد.

بلافاصله بعد از غذا خوردن نخوابید

سوزش سر دل یا ترش کردن معده، می تواند خوابتان را هم تحت تاثیر قرار دهد. دراز کشیدن با یک شکم پر میتواند فشار بیشتری را بر اسفنکتر تحتانی وارد کند و احتمال رفلکس معده را افزایش میدهد. راه های برای جلوگیری از این عملکرد: حداقل دو الی سه ساعت بعد از غذا بخوابید.از خوردن هله هوله در آخر شب اجتناب کنید.اگر میخواهید که یک وعده غذایی بزرگ و کاملتر داشته باشید ناهار را به جای شام انتخاب کنید.

جگر مرغ مفید برای مبارزه با استرس

خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می کنند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرسمبارزه می کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می شود.جگر مرغ سرشار از آهن، ، فسفر و منیزیم است و ذخیره سلول های قرمز خون را افزایش می دهد و سبب تقویت ذهن سیستم ایمنی می شود.فسفر موجود در جگر مرغ فوایدی عالی برای سلامت دندان و استخوان ها دارد و به رشد کودک کمک می کند.

جگر مرغ برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن

جگر مرغ حاوی پروتئین است که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می کند.

درمان کم خونی با جگر مرغ

جگر مرغ سرشار از آهن و ویتامین ب 12است که نقش مهمی در روند خونسازی دارد. ویتامین B12 می تواند به تولید سلول های قرمز خون کمک کرده و عملکرد سلول ها را افزایش دهدو در تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طی یک ماه گذشته فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند میزبان 24 پرواز رفت و

بیشتر

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت