دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خبر خوب برای افراد کرونای خفیف

افرادی که به صورت خفیف و یا بدون علامت به کووید 19 مبتلا می شوند آنتی بادی موجود در بدن آنها می تواند تا پایان عمرشان از آنها در برابر این بیماری ویروسی محافظت کند.بر اساس یافته ها با وجودی که پیشتر گمان برده می شد ایمنی پس از ابتلا به کرونای خفیف تنها چند ماه دوام دارد، اما تحقیق جدید شواهدی به دست آورده که حاکی از ایمنی طولانی مدت افراد مبتلا به نوع خفیف یا بدون علامت ویروس کروناست.

واکسن کرونا موجب ناباروری نمی‌شود

زنان باردار جزو آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا نبوده‌اند اما در سال جاری صدها هزار زن باردار انواع واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند و شمار زیادی از آنها به همین دلیل تحت مراقبت قرار داشته‌اند. گاهی بارداری‌ها به سقط جنین ختم می‌شود که الزاما به‌ دلیل تزریق واکسن نیست. محققان با بررسی زنان بارداری در مقایسه با آن گروه که تزریق واکسن نداشته‌اند، دریافتند واکسن کرونا هیچ تأثیری در افزایش شمار سقط جنین ندارد.

خواص گیاه خرزهره

گیاه خرزهره اغلب به صورت ضمادی در خارج از بدن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود که ورم های سخت و محکم به سرعت بهبود یابند. عصاره آب برگ های گیاه خرزهره برای درمان جرب (نوعی بیماری انگل دار خارشی) بسیار مفیداست. از ضماد این گیاه برای درد های ناشی از کمر و پشت و عرق النسا نیز استفاده می کنند. همچنین ضماد گیاه خرزهره برای درمان گیاهی درد زانو بسیار مفید می باشد.

روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد

روغن زیتون یک بخش اصلی از رژیم غذایی و رسیدن به کاهش وزن است و مصرف آن به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها ارتباط دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان ها نیز مفید است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات استفاده شود.

زنان و پیشگیری از استعمال دخانیات
زنان با آموزش مضرات مصرف دخانیات به عموان یک وسیله تدخینی نه تفربحی نقش مهمی در آگاه سازی خانواده دارند.. با جایگزین کردن یک سرگرمی گروهی دیگر مانند بازی گروهی شطرنج یا بازی های سرگرم کننده دسته جمعی دیگر و استفاده از خوراکی های سالم مانند تخمه و آجیل در تامین تفریحات سالم برای افراد خانواده نقش مهمی را ایفا می نمایند زنان می توانند مشوقی برای ترک سیگار در همسران خود باشند و یا با ممانعت از استعمال دخانیات داخل منزل می توانند خطر استنشاق دود تحمیلی را کاهش دهند. بنابراین اگر سیگار یا قلیان می‌کشید، تلاش کنید آن را ترک کنید، اگر تصمیم دارید باردار شوید، قبل از بارداری سیگار یا قلیان را ترک کنید، از کشیدن سیگار یا قلیان در حضور فرزندان خود جدا خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت