یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

درمان فشار خون بالا در طب سنتی

اگر برای فشارخون بالا دارویی برای شما تجویز شده است، قبل از قطع یا تغییر دفعات مصرف دارو، با پزشک خود صحبت کنید و از او بپرسید کدام تغییر در سبک زندگی ممکن است برای شما موثر باشد. مصرف روزانه چند عدد آلو یا تمشک، زغال اخته با دستور مصرف ۵۰ گرم در ۱۰ صبح و ۵ عصر، دم‌کرده برگ زیتون که از فسفر، کلسیم، منیزیم و مواد قندی تشکیل شده برای بیماران مبتلا به فشارخون مناسب است.

اهمیت مصرف صبحانه در کارایی مغز

در صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند شیر، تخم مرغ، نان سبوس دار و عسل استفاده شود. مصرف یک صبحانه خوب و کامل می تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین کند و از آنجا که بیشتر امتحانات صبح برگزار می شوند، در فاصله مصرف صبحانه یا ناهار تا زمان آغاز امتحان نیز می توان از انواع میوه ها یا اندکی بیسکویت یا کاکائوی تلخ استفاده کرد.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

بهترین راه پیشگیری از آفتاب سوختگی این است که تا جایی که ممکن است زمان کمتری زیر نور مستقیم خورشید باشیدبرای پیشگیری از آفتاب سوختگی از کلاه لبه پهنی استفاده کنید که روی صورت و گردن و گوش‌هایتان کاملاً سایه بیندازد و لباس آستین‌بلند بپوشید. عینک آفتابی بزنید. اگر لازم است چتر دستتان بگیرید.از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرده و در سایه باشید و همیشه ضد آفتاب بزنید.

پیشگیری از گرفتگی عروق جو دوسر

ترکیب فیبر محلول موجود در جو دو سر موجب می‌شود این ماده غذایی برای سلامت قلب مفید به حساب آید. فیبر کمک می‌کند تا بدن آن را به راحتی هضم کند. همچنین موجب می‌شود سطح کلسترول بد خون کاهش پیدا کند. همچنین از جمله فاکتورهای دیگر برای جلوگیری از گرفتگی عروق و پیشگیری از بالا رفتن سطح کلسترول می توان به مواردی چون خودداری از استعمال سیگار، دوری از استرس و ورزش اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت