یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

افزایش سرعت لپ‌تاپ به کمک قابلیت جدید مایکروسافت آفیس

نسخه جدید مایکروسافت آفیس به نام آفیس 2021 در نیمه دوم سال جاری میلادی با شماری از به روز رسانی‌های جدید برای کاربران در سراسر جهان عرضه خواهد شد. مایکروسافت در حال حاضر روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به کاربران ورد اجازه می‌دهد تا اسناد مختلف را به آسانی و با سرعت بیشتری ایجاد کنند. گزارش‌های ارائه شده از برنامه‌های جدید مایکروسافت حاکی از آن است که نرم افزار ورد به زودی قابلیت حدس کلمات جدیدی را در یافت خواهد کرد که به منظور تشخیص کلمه‌‌ای که فرد قصد نوشتن آن را دارد، ایجاد خواهد شد. به این ترتیب این سیستم با استفاده از امکان حدس کلمات به صورت همزمان می‌تواند کلمه کاملی که کاربر بخشی حروف آن را تایپ کرده است تشخیص بدهد. نمایش این کلمات حدس زده شده تا زمانی که کلمه به صورت کامل تایپ شده یا با استفاده از کلید‌های TAB یا ESC تایید یا رد شوند، ادامه خواهد داشت.مایکروسافت در این رابطه مدعی شده است که این سرویس با یادگرفتن استایل نوشتاری و ترجیحات زبانی هر فرد در طول زمان بهبود می‌یابد و به کاهش خطاهای املایی یا گرامری کمک شایانی می‌کند. این قابلیت هنوز تکمیل نشده است اما انتظار می‌رود که کاربران ویندوز تا پایان ماه آینده به آن دسترسی داشته باشند اما هنوز مشخیص نیست که نسخه‌های تحت وب یا مک چه زمان از آن بهره مند می‌شوندهمچنین شایان ذکر است که مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که نسخه جدید مایکروسافت آفیس به نام آفیس 2021 در نیمه دوم سال جاری میلادی با شماری از به روز رسانی‌های جدید برای کاربران در سراسر جهان عرضه خواهد شد. علاوه بر این نسخه مناسب شرکت‌ها و مصرف کننده‌ها در این بسته نرم افزاری از هم جدا شده‌اند. همچنین مایکروسافت تایید کرده است که به مدت 5 سال از آفیس 2021 پشتیبانی خواهد کرد و به هیچ عنوان قصد ندارد که قیمت در نظر گرفته شده برای خرید بسته آفیس را در این نسخه تغییر بدهد. همچنین برای استفاده از آن نیازی به خرید اشتراک مایکروسافت 365 نیست.


راههای تقویت حافظه

هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید: این تمرین به آن معنی نیست که حتماً باید در دوره تخصصی جدیدی ثبت نام کنید یا رشته خاصی را بیاموزید. در زندگی روزانه خویش، مسایل بسیاری وجود دارند که میتوانید آنها را به چشم تمرین نگاه کنید و از آن نکات جدیدی بیاموزید. به عنوان مثال میتوانید شماره تلفن یا آدرسی از یک دوست را که همیشه عادت دارید درباره اش بپرسید و هرگز آنرا به یاد نمی سپارید، حفظ کنید. این مورد هم به نوعی یادگیری به حساب می آید و موثر خواهد بود. ورزش کردن برای تقویت حافظه: ورزش نه تنها در سلامت جسمانی مؤثر است، بلکه باعث تقویت حافظه هم می شود. تنها ۲۰ دقیقه ورزش به پردازش اطلاعات و عملکرد حافظه کمک می کند. همچنین با ورزش می توانید روند تشکیل اتصالات عصبی جدید در مغز را سرعت ببخشید. خلاصه این که ورزش به یادگیری سریعتر و افزایش سطح هشیاری می انجامد و همگی این فواید تنها با تحرک بدنی حاصل می شود. می توانید ورزش کردن به عادت دل پذیر تبدیل کنید. ارتباطات سالم:تقویت کننده مغز: انسان ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند. ما به تنهایی و در انزوا نمی توانیم زندگی کنیم. ارتباطات مغز ما را تحریک می کنند- در واقع ، تعامل با افراد دیگر بهترین تمرین مغز است. داشتن دوستی بامعنی و یک سیستم پشتیبانی قدرتمند نه تنها برای سلامت عاطفی بلکه برای سلامت مغز هم حیاتی است. در یک مطالعه پژوهشگران متوجه شدند که افرادی که بیشترین فعالیت اجتماعی را دارند، کم ترین میزان کاهش حافظه را دارند.

تفتو، آبشاری بکر در دل کویر

یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری طبس آبشار تفتو نام دارد که گردشگران برای رسیدن به این آبشار زیبا که دو راه دسترسی نیز دارد باید مسیری را پیاده طی کنند.این آبشار در مسیر رودخانه ای قرار دارد که از روستای سرند به سمت روستای کریت در حرکت است. این آبشار در ١٠ کیلومتری روستای اصفهک و در دره‌ای منتهی به پایین دست سد کریت قرار دارد. جریان دائمی آب در کال تفتو، باعث ایجاد اشکال فرسایشی زیبایی در دیواره رودخانه شده است تنوع پوشش گیاهی و جانوری در کال و آبشارها به جذابیت منطقه افزوده است. این اثر ارزشمند ملی از جنبه های مختلف خصوصاً دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و گیاهی بسیار با اهمیت است.مهم‌ترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است. از آنجایی که این اثر شاخص جزء میراث ارزشمند استان است؛ باید همه نهادها و مردم در جهت تحقق حفاظات این امر مهم بکوشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت