یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

شلغم سرشار از کلسیم و پتاسیم

شلغم مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد. پتاسیم و کلسیم برای تقویت استخوان و ماهیچه ها بسیار ضروری هستند. رشد استخوان شما را افزایش خواهد داد. ، استخوان شما قوی تر خواهد بود و احتمال کمتری وجود دارد که بیماری مرتبط با ماهیچه ها و یا استخوان هایی نظیر آسیب مفاصل و یا پوکی استخوان داشته باشید. سس شلغم نیز مقادیر زیادی از مواد معدنی دارند. این برای حمایت از تولید کلی بدن از بافت های ارتباطی مفید است.

دارچین و کاهش پوسیدگی دندانها

در یک مطالعه در محیط آزمایشگاهی نشان داده شد که دارچین جلوی تجمع پروتئینی در مغز که مشخصه اصلی بیماری آلزایمر است را می‌گیرد از سوی دیگر دارچین برای سلامت دهان و دندان شما نیز مفید باشد. مروری بر تحقیقات انجام شده روی دارچین نشان می‌دهد که این ادویه می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان کمک کند. این تحقیقات به تاثیر دارچین در کاهش قند خون نیز اشاره داشتند.

کنجد منبع غذایی خون ساز

کنجد یکی از مواد غذایی خون ساز است، شما می توانید هر شب کمی کنجد خرد شده مصرف کنید.از دیگر مواد غذایی خون ساز عسل است، عسل پس از مصرف به سرعت به خون تبدیل شده و دارای خواص دارویی برای بدن است. همچنین از دیگر مواد غذایی خون ساز که می توان اشاره کرد: گندم، شاه دانه، عدس، تخم گشنیز و زنجبیل است. شیره انگور و آبگوشت نیز از جمله خون سازترین مواد غذایی محسوب می شوند.

منع مصرف چای ترش

چای ترش موجب کاهش فشار خون می شود ، از اینرو مصرف زیاد چای ترش در افراد با فشار خون پایین می‌تواند عوارضی مانند ضعف، سرگیجه و حتی آسیب به قلب و مغز را به همراه داشته باشد؛ زنان باردارنباید مصرف کنند، مصرف چای ترش در برخی افراد موجب توهم می‌شود؛ همچنین برخی از اشخاص نیز به مصرف چای ترش حساسیت نشان می‌دهند. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب بروز می‌کند.

بهترین راه پیشگیری از سنگ کلیه

️اصلی ‌ترین موردی که برای پیشگیری از سنگ کلیه توصیه می ‌شود، مصرف میزان کافی آب و مایعات است. امروزه به بیمارانی که تجربه داشتن سنگ کلیه دردناک را پشت سر گذاشته ‌اند، توصیه می ‌شود تا برنامه و رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند تا در آینده این مشکل مجدداً برایشان تکرار نشود. مواردی همچون نوشیدن آب و مایعات زیاد، کاهش مصرف نمک، گوشت و محصولات پروتئینی را برای این بیماران توصیه می کنند.

میان وعده برای کودکان
میان وعده غذای مختصری است که بین دو وعده اصلی به کودک داده می شود.. باید به یاد داشت که میان وعده تنها سهم کوچکی در تامین نیازهای غذایی کودک دارد و هیچ گاه جای وعده اصلی را نخواهد گرفت. بنابراین میان وعده ها باید بین وعده اصلی به کودک داده شود به طوری که۲-۳ ساعت با وعده اصلی غذایی فاصله داشته باشد.میان وعده هایی مانند شیر پاستوریزه یا جوشیده، نان و پنیر، خرما، بیسکویت، میوه و خشکبار مانند بادام، پسته، گردو، کشمش، توت خشک و… جهت تغذیه کودک مناسب می باشند. از دادن تنقلاتی مانند پفک، یخمک، چیپس و …. که ارزش تغذیه ای آن ها کم است باید خودداری نمود زیرا خوردن این مواد غذایی اشتهای کودک را کم کرده و باعث می شود تا نتواند غذای اصلی را بخورد.

فواید پوست سیب برای چربی سوزی
مهمترین خاصیت پوست سیب سوزاندن چربی‌های زائد است؛ اما این تنها خاصیت آن نبوده و بلکه به عضله سازی، کنترل و جلوگیری از بازگشت وزن اضافه کمک می‌کند. این ماده حاوی اسید اورسولیک است که آسیب عضلانی و سطح بالای کلسترول مضر و قند خون را محدود می‌کند.در آزمایشی مشخص گردید که این جوندگان پس از خوردن پوست سیب، در سطح عضلانی فعالیت و قدرت بیشتری دارند. همچنین متخصصان مشاهده کردند که سطح مواد چربی مانند کلسترول مضر در جریان خون آن‌ها کاهش یافته است.
خوردن سیب با پوست، روند سوزاندن کالری و از دست دادن وزن زائد را تسریع کرده و به تقویت عضلات کمک می‌کندبه عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم حتما در رژیم غذایی خود از سیب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت