یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

سلامت قلب با معجون عسل و لیموترش

از خواص معجون عسل و لیموترش می‌توان به جلوگیری از یبوست، کاهش التهابات دستگاه ادراری، تصفیه کبد از سموم، حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل، کمک به پوست برای کلاژن سازی و درخشش آن و بهبود سلامت قلب اشاره کرد.اگر می‌خواهید قلبی سالم با ضربانی منظم داشته باشید به هیچ عنوان نوشیدن آبلیمو عسل را فراموش نکنید. این ترکیب معجزه آسا با تنظیم فشار خون سلامت قلب را خنثی می‌کند.

مصرف بیش از حد تخم مرغ مضر است؟

مصرف بیش از حد تخم مرغ بر روی سلامت بدن تاثیر می‌گذارد.تخم مرغ ۱۳ درصد پروتئین و ۱۲ درصد چربی، کلسیم، فسفر و یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها است. فواید تخم مرغ به رنگ پوسته بستگی ندارد. ارزش تخم‌های قهوه‌ای و سفید یکسان خواهد بود. یک فرد سالم می‌تواند حداکثر دو یا سه تخم مرغ در روز بخورد. می‌توانید در هفته ده تخم مرغ یا بیشتر بخورید، اما بهتر است که تعداد آن‌ها پنج یا شش مورد بیشتر نباشد.

خطر سیگار کشیدن افراد کرونایی

اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا سیگار بکشد، ریه‌های او هرگز از التهاب شدید یا آثار سوء این ویروس بهبود نمی‌یابند. سیگار کشیدن پس از ابتلا به این بیماری به بیان ساده یک خودکشی آرام است؛ اما اگر سیگار نکشیم، ریه‌ها به راحتی بهبود می‌یابند که البته روند آن در افراد مختلف، متفاوت است. بیماری‌های مربوط به ویروس کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی مسری نشان دهنده ضعف سیستم دفاعی بدن و استرس هستند.

قند شما را بداخلاق می کند!

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی موادغذایی بر خلق و خوی شما تاثیرگذاشته و بداخلاقتان می‌کند. النا سولوماتینا گفت: قند در درجه اول می‌تواند بر وضعیت عاطفی تأثیر بدی بگذارد. او گفت: به محض اینکه مقدار بیش از حد قند مصرف شود بدن شروع به ترشح انسولین فراوان می‌کند. سطح گلوکز در جریان خون به سرعت پایین می‌آید و فرد احساس خستگی می‌کند و آماده است از همه دنیا متنفر باشد.

کدام علائم کرونا ماندگار نیست؟

مدیر کل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در ابتلا به کرونا گفت: این علائم معمولا در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا می‌کند، این علائم خوش خیم است و ماندگار نیست.بابک پورقلیچ با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در ابتلا به کرونا گفت: این علائم معمولا در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا می‌کند . این علائم خوش خیم است و ماندگار نیست. بیماران حتما با پزشک مشورت کنند.

در فضای بسته ماسک به تنهایی کافی است؟

تحقیقات علمی نشان می‌دهد، ماسک به تنهایی از افراد در مقابل ابتلا به بیماری کرونا محافظت نمی‌کند و به ویژه در فضاهای بسته با وجود استفاده از ماسک، باز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد. ماسک‌ها محافظت کامل برای افراد ایجاد نمی‌کنند و در کنار آن باید سایر توصیه‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری، دوری از تجمعات، باز گذاشتن در و پنجره ها برای ایجاد تبادل هوا و شستن دست ها نیز رعایت شود.هرچند ماسک تا حد زیادی از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند و به خصوص در تجمعات تاکید بر استفاده آن شده است، اما به تنهایی محافظت کامل ایجاد نمی‌کند.‌تا حد امکان از حضور در فضاهای محصور به خصوص برای طولانی مدت باید خودداری شود. حتماً شرایط برای گردش هوا در این محیط‌ها فراهم شود.


نحوه صحیح ضدعفونی کردن تلفن همراه در کرونا

باید گوشی را از شارژ خارج کنیم و حتی بهتر است که هندزفری به دستگاه متصل نباشد. نباید مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل را مستقیم روی تلفن همراه اسپری کنیم، بلکه باید مواد ضدعفونی کننده را روی یک دستمال اسپری و سپس به وسیله آن تلفن همراه را ضدعفونی کنیم. برای ضدعفونی گوشی نباید از حجم زیادی از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل استفاده کنیم. هرگز ضدعفونی تلفن همراه را در گرمای زیاد و در مجاورت سیگار روشن یا شعله گاز انجام ندهید. هنگام ضدعفونی، ظرف محتوی ضدعفونی کننده الکلی را در دست خود نگه نداریم و آن را در مجاورت تلفن همراه قرار ندهیم. بلافاصله بعد از ضدعفونی تلفن همراه، گوشی را به شارژ نزنیم، زیرا حتی یک تماس کوتاه هم ممکن است باعث حادثه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت