یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

رفع بوی بد عرق زیر بغل با جوش‌ شیرین

جوش شیرین می‌تواند با ترکیب شدن با سایر مواد طبیعی اثر‌بخشی بیشتری داشته باشد. برای مثال مقداری جوش‌شیرین را با مقداری آب‌لیمو ترکیب کنید و از آن به شیوه‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید. جوش‌شیرین و آب‌لیمو را با هم ترکیب کنید تا خمیر شوند. خمیر به دست‌آمده را برای مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بمالید. بعد از گذشت مدت زمان لازم به شیوه عادی و همیشگی حمام کنید.

چه زمانی پر کننده دندان را تعویض کرد؟

پرکننده های دندان می تواند چندین سال بماند اما گاهی ممکن است در طی سال ها با جویدن از بین برود. اگر دندان قروچه می کنید، باید زودتر پرکننده دندانتان را تعویض کنید.اگر متوجه علایم سایش روی دندان هایتان شدید، مانند ترک یا مناطق خراب شده، به دندان پزشک مراجعه کنید که جای پرشدگی ها را هرچه زودتر جایگزین کنید.ادامه جویدن با یک پر شدگی آسیب دیده می تواند باعث ترک دندان و خراب تر شدن دندان منجر شود.

در باران چگونه ماسک بزنیم؟

در شرایط پاییز که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می یابد. بر این است هر زمان که ماسک خیس شده و یا رطوبت پیدا کند، باید آن را تعویض کنیم.البته کارکرد ماسک های پارچه ای در این مورد بهتر است. زیرا هر زمان خیس شود، میتوانید آن را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شود و با حرارت، رطوبت آن از بین رود.

عملکرد کبد را چطور بهبود بخشیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید برنامه غذایی سالم تری در پیش بگیرید.. از مصرف روغن های نباتی ای که باعث بروز التهاب در بدن می شوند پرهیز کنید.باید در رژیم غذایی خود مواد غذایی حیوانی و گیاهی بیشتری بگنجانید که بسیاری از اسیدهای آمینه ی ضروری برای بدن را فراهم می کنند.مصرف این سه منبع غنی گوگرد یعنی تخم مرغ، سیر و پیاز را فراموش نکنید. سبزیجات برگ دار بیشتر مصرف کنید.

مواد غذای مضر برای سلامت چشم

از روش های رایج طعم دهی غذاها، اضافه کردن چاشنی ها است. بسیاری از این چاشنی ها حاوی طعم دهنده های مصنوعی، قند و شکر فراوان هستند که برای سلامت چشم باید از مصرف آن اجتناب کنید. مقدار زیاد قند در بدن می تواند باعث باریک شدن رگ های خونی در چشم و افزایش تدریجی مایعات و عدم تخلیه آن شود که منجر به بروز آب سیاه می شود. نوشیدنی های شیرین کلسترول و فشارخون را افزایش داده و التهاب چشم در پی دارد.

انار مانند ماسک اکسیژن عمل می کند

انار به پمپاژ سطح اکسیژن خون بدن کمک می کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در انار با رادیکال های آزاد مقابله می کند، کلسترول را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همه اینها در نهایت با کمک به جریان آزاد خون سطح اکسیژن بدن شما را بهبود می بخشد.انار می تواند با مبارزه با آنزیمی که این کار را انجام می دهد، آسیب غضروفی را کاهش دهد. این میوه همچنین توانایی کاهش التهاب را نیز دارد.دو مطالعه ادعا می کنند آب انار توانایی مبارزه با سرطان پروستات را دارد. آب انار رشد را کند کرده و حتی سلول های سرطانی کشت شده را از بین می برد. آب انار خون را رقیق می کند و در نتیجه وضعیت آن را بهبود می بخشد که به نوبه خود از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

چرا خیابان‌ها دیگر ضدعفونی نمی‌شود؟
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: براساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است. دکتر مسعود مردانی گفت: اپیدمی در حال فروکش کرونا نتیجه همکاری خوب مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.دکتر مردانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا روند ضدعفونی معابر و اماکن عمومی کاهش یافته است، گفت: براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ضدعفونی و شست‌وشوی معابر و اماکن عمومی در کنترل و کاهش انتقال بیماری کرونا تاثیری ندارد.وی با تاکید بر اینکه ضدعفونی و شست‌وشوی معابر و اماکن عمومی چیزی جز تلف کردن وقت و به هدر دادن سرمایه عمومی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت