سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

طبیعی است شکست بخورند

فراموش نکنید که به آنها نشان دهید شکست اشکالی ندارد. لازم است دختران بدانند که شکست خوردن خوب است، که همه ما گاهی در زندگی‌مان شکست می‌خوریم، و این که آنچه اهمیت دارد خود شکست نیست بلکه روش کنار آمدن با آن است. «حتما شما هم نمی‌خواهید شکست چنان چیز وحشتناکی باشد که ممکن نیست اتفاق بیفتد.» این نظر رابرتز است که این‌طور ادامه می‌دهد: «سراغ چالش‌های جدید بروید، به دخترتان نشان دهید چطور باید ماجراجویی کرد. و وقتی کاری به نتیجه نمی‌رسد.چون همه کارها نمی‌توانند به نتیجه برسند. دخترتان می‌بیند که شما دوباره سر پا می‌ایستید و راهتان را ادامه می‌دهید. همه‌چیز به ایجاد انعطاف‌پذیری مربوط است که برای دخترانمان واقعا اهمیت بسیار دارد.»

کارهایی که نباید اول صبح انجام داد

دقایقی از صبح بسیار مهم‌اند و سرنوشت روز شما را تعیین و مشخص می‌کند. در این میان مواردی که باید از آن‌ها اجتناب کرد، چیست؟ اکثر مردم عادت دارند، به محض این‌که صبح از خواب بیدار می‌شوند، با روشن کردن تلفن همراه خود به شبکه‌های اجتماعی سر بزنند تا بدانند که دنیا در جریان خواب آن‌ها از مدار خارج شده یا خیر! نکتۀ منفی این امر این است که صبح زود مغز و ذهن شما مورد حملۀ انواع اخبار منفی، تبلیغات و پیام‌های آزاردهنده قرار می‌گیرد که می‌تواند کل روز شما را تحت تأثیر قرار دهد.ما افرادی سراغ داریم که هنگام زنگ ساعت تلفن همراه، فوراً آن را به حالت تعویق درمی‌آورند تا اندکی بیشتر بخوابند. پس از ده دقیقه، زنگ دوباره هشدار می‌دهد و آن‌ها دوباره آن را به تعویق می‌اندازند و این کار را چندین بار تکرار می‌کنند. اتفاقی که می‌افتد این است که بدن شما بعد از بیدار شدن وارد مرحلۀ جدیدی از خواب می‌شود و پس از چندین بار بیدار شدن و خوابیدن، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.چارلز دوگ، نویسندۀ کتاب «قدرت عادت» می‌گوید، صبح بیدار شدن از خواب و مرتب کردن تخت خواب، عادتی است که شما را برای بقیه کار‌های روزمره‌تان آماده می‌کند و برای انجام کار‌ها انرژی و قدرت به دست خواهید آورد. زمستان در حال فرارسیدن است، بنابراین مردم دوست دارند با آب گرم حمام کنند، اما کارشناسان می‌گویند، دوش آب گرم روشی عالی برای رفع خستگی هنگام عصر است.

چگونه می‌توانید پدر تاثیرگذاری باشید؟

یک پدر خوب زنان را تحقیر نمی‌کند. او به زنان به عنوان یک جنس شکننده، یک ابزار، یک خدمتگزار و یک فرصت برای بهره‌برداری نگاه نمی‌کند. یک پدر خوب آنقدر هوشیار هست که بداند آنچه می‌گوید و رفتارهایش در ایجاد تصویر زنی دختر کوچکش نقش دارد. او همواره تلاش می‌کند تا ارزش زن‌ها را با مردها برابر بداند‏‎.
پدر خوب، پدری الهام بخش است. او همواره تلاش می‌کند تا فرزندش رویاها و خواسته‌هایش را دنبال کند. او معتقد است که فرزندش باید به موفقیت برسد. کودکان معمولا به والدین خود در راه موفقیت به والدین‌شان توجه می‌کنید. مسئولیت را به گردن مادر نیندازید و باور داشته باشید که سهم مهمی در موفقیت‌های فرزندتان دارید‎.‎یک پدر خوب با زنان زندگی‌اش با اکرام رفتار می‌کند، او به همسر، دختر، مادر و دیگر زنان زندگی‌اش احترام می‌گذارد. او آنها را شایسته خوش‌رفتاری و محبت می‌داند. پدری که محترمانه رفتار می‌کند به فرزندش کمک می‌کند تا در آینده در یک رابطه نابرابر، خشونت‌آمیز و نادرست قرار نگیرد‎.‎ یکی از مهم‌ترین وظایفی که یک پدر به عهده دارد این است که همیشه برای فرزندش وقت داشته باشد. او باید همه تلاشش را بکند تا برای بازی، گفتگو، امور درسی، امور خانوادگی، آموزش و مراقبت وقت داشته باشد.پدری که فرصت بازی کردن ندارد، به علاقمندی‌های فرزندش توجه نمی‌کند، او را دچار خلا عاطفی می‌کند و یک تجربه مهم زندگی را از کودک دریغ می‌کند‎.‎ یک پدر خوب در همه حال با مادر فرزندش خوش‌رفتار است. حتی اگر دیگر با او زندگی نکند بازهم به مادر احترام می‌گذارد. یک پدر خوب متمدنانه رفتار می‌کند. مشکلات روابطش را وارد رابطه والد و فرزندی نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت