یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

آب بنوشید تا مریض نشوید!

رضایی پور متخصص طب سنتی، در مورد مصرف آب، گفت: آب مایه حیات است ولی اگر به درستی مصرف نشود موجب بیماری و ناخوشی به ویژه در اعضای داخلی بدن مانند معده، کبد، اعصاب و مفاصل خواهد شد و توان عملکردی آنها را کاهش می‌دهد.وی افزود: در افراد سالم، آب آشامیدنی باید خنک باشد تا با حجم کم، بتواند تشنگی را برطرف کند نباید آب را در یک نفس و با سرعت نوشید بلکه باید آرام‌آرام و در سه نفس آشامید.‌

تقویت جذب مواد مغذی

افراد بسیاری همه مواد مغذی موجود در غذاهای مصرفی خود را جذب نمی کنند. در حقیقت، یک فرد عادی چیزی بین 10 تا 90 درصد ویتامین ها و مواد معدنی را از غذای مصرفی خود جذب می کند. زنجبیل به بهبود عملکرد گوارش و متابولیسم غذا کمک می کند، از این رو، اگر با دشواری در جذب مواد مغذی مواجه هستید، زنجبیل یک افزودنی خوب به رژیم غذایی است.ویتامین C در لیمو نیز جذب آهن از گیاهان را تقویت می کند.

انار افزایش آهن و خون سازی

انار خواص متعددی دارد و نیازهای بدن نسبت به دریافت ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها را به خوبی پاسخ می‌دهد همچنین ریشه، پوست، ساقه این میوه در کنار دانه‌های خوش طعم آن سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد به خوبی مبارزه کند.این میوه در کاهش فشار خون و افزایش آهن و خون سازی بسیار مؤثر است و می‌توان گفت تمام فرآورده‌های آن اعم از رب انار این خواص را نیز دارند.

ریزش موهای شما با این غذاها

عوامل متعددی در سلامت مو تاثیر دارد که از جمله آن ها ژنتیک، مراقبت و شست و شو، مواد معدنی، مکمل ها و غذا می باشد. همانطور که برخی از غذا ها می توانند به کنترل ریزش مو ها کمک کنند برخی از غذا ها نیز می توانند باعث سرعت بخشیدن به این فرایند شوند.برخی غذاها که با خوردن آن ها سرعت ریزش مو های سرتان بیشتر خواهد شد شامل: نوشابه های گازدار رژیمی، شکر، نشاسته فرآوری شده، فست فود است.

این افراد در مصرف گردو احتیاط کنند

گردو علاوه بر فواید بسیار می‌تواند مضر نیز باشد، زیرا این محصول برای افراد ریسک پذیر می تواند ایجاد آلرژی نسبتاً قوی داشته باشد، بنابراین مصرف این مواد غذایی باید و به تدریج در رژیم غذایی باشد. افرادی که با بیماری‌های التهابی مزمن دستگاه گوارش دست و پنجه نرم می کنند باید توجه داشته باشند که نسبت به مصرف گردو احتیاط کنند زیرا چربی هسته‌های گردو می تواند فشار مضاعفی را بر روی کبد، لوزالمعده وارد کند.

توصیه های پیشگیرانه و درمان های کمکی طب ایرانی برای کووید-19
شست‌وشوی حلق و بینی با آب‌نمک رقیق ولرم(یک قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم) حداقل دو بار در روز (لازم به ذکر است مصرف مواردی مانند زنجبیل و سیر هنگام ابتلا به بیماری کووید-19 خاصه در مراحل ابتدایی بیماری منع شده است و جز با دستور پزشک قابل تجویز نیست). استفاده از روایح ملایم نظیر پرتقال، نارنج، لیمو، به (پس از شستن کامل آنها) یا گلاب و پرهیز از بوهای تند و محرک. پرهیز از پرخوری و همچنین بسیار کم‌خوردن.مصرف انواع سوپ سبزیجات (با آلو و روغن زیتون)، سبزیجات بخارپز، جوانه غلات و میوه‌هایی مانند سیب، انار شیرین یا ملس، مرکبات شیرین و پرهیز از غذاهای دیرهضم و فست‌فودها. پرهیز از بی‌خوابی و خواب نابجا (مثلا خواب در روز و بیداری در شب). داشتن فعالیت فیزیکی معتدل و ورزش ملایم.

ضدعفونی کردن میوه و سبزی در دوران کرونا
هنگام خرید میوه و سبزی دقت کافی داشته باشید که جنس خریداری شده به گل و لای آغشته نباشد و در هنگام جدا کردن حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید. در صورت امکان محصولات خریداری شده را در بیرون از منزل نگهداری کنید و اگر قرار است به داخل ببرید، آن ها را از پلاستیک خارج کنید و در ظرف مناسبی بریزید.به هیچ عنوان کودکان و اعضای خانواده به میوه و سبزی نشسته دست نزنند. قبل از ضدعفونی کردن میوه و سبزی ابتدا دست خود را کاملا بشویید و ضد عفونی کنید.برای شست وشوی سبزی ها و میوه هایی که سطح ناصاف دارد مانند سیب زمینی ، هویج یا پرتقال می توانید از برس مخصوص شست وشو استفاده و سطح آن را کاملا تمیز کنید.بعد از اطمینان از تمیزی در جای مناسب نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت