یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

ماهرتر شدن

یک عامل که باعث خوشحالی عمیق‌ می‌شود، افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های خودتان است. هر چقدر در زمینه‌ای که در آن کار می‌کنید مهارت بیشتری داشته باشید، احساس خوشنودی بیشتری از خود دارید. اگر نیاز است زبان جدید یاد بگیرید یا اگر نیاز است در یک فن و حرفه‌ی جدید آموزش ببینید یا ماهرتر شوید، اگر نیاز است مهارت‌هایی همچون مدیریت و سازمان‌دهی و یا بازاریابی موثر را یاد بگیرید، این کار را انجام دهید و خلاصه سعی کنید در هر زمینه‌ای که نیاز دارید، ماهرتر شوید. البته نه برای اینکه از نظر دیگران آدم قوی و سرشناسی شوید بلکه به منظور رسیدن به نیرویی عمیق‌ و قوی به نام احساس خوشبختی درونی.

راهکار برای مثبت اندیشی

اولین چیزی که نیاز دارید این است که دوستان و اطرافیان خود را تغییر دهید. اگر با افراد منفی باف همراه هستید به خاطر داشته باشید که منفی بافی مانند عفونت و مسری است. پس یکی از نکات مهم در مثبت اندیش شدن این است که افراد مثبت اندیش را بیابیم و ببینید که آن‌ها همواره لبخند به لب دارند و می‌توانند به دل‌ها راه یابند.
ما همانند افرادی خواهیم شد که همراه ما هستند. از آنجایی که ما زمان زیادی از عمر خود را در شبکه‌های مجازی اجتماعی می‌گذرانیم، به این معناست که ریسک و احتمال اینکه طرز فکرمان نیز همان رویکرد رسانه‌ای را جذب کرده و مطابق همان عمل کند بسیار زیاد است. بیایید با این مسئله مواجه شویم؛ همه ما در گروه‌ها و کانال‌هایی عضو هستیم که رویکرد منفی بافی دارند. هرچه بیشتر مطالب منفی بخوانیم و ببینیم، منفی باف تر خواهیم شد. پس نکته مهم اینکه افراد مثبت اندیش را در اطراف خود تشخیص داده و با آن‌ها همنیشینی کنیم. حتی در رسانه‌های اجتماعی مجازی نیز همین مسئله را رعایت کنیم. از بلاک کردن افراد منفی باف اصلاً هراس به خود راه ندهید. نیازی نیست از رویکرد اشتباه دیگران که بر شما اثر می‌گذارد بهراسید. هرچه بیشتر به جهان عشق بورزید، عشق بیشتری به شما بازخواهد گشت. تنفر نیز دقیقاً به همین شکل است. اگر نفرت را به جهان ببخشیم، باز هم آن را دریافت خواهیم کرد. پس شاکر و مهربان و مثبت باشیم. به افراد بی خانمان کمک کنیم، از حس تشکر آن‌ها را جذب کرده و از آن استفاده کنید. باز زبان شکرگزاری سخن بگوییم.

مقابله با کم‌ رویی با قدم های موثر
اینکه شما بخواهید خودتان را دیگر در موقعیت‌هایی که باعث بروز کم‌رویی شما می‌شود قرار ندهید، فقط پاک کردن صورت مساله است. تا آخر عمر که نمی‌توانید خودتان و اطرافیان‌تان را گول بزنید. به علاوه این مشکل می‌تواند شما را از رفتن به مسیر‌های بسیاری بازدارد. مسیر‌هایی که ‌می‌تواند آینده درخشانی برای شما رغم بزند.به جای فرار کردن از ابراز این حقیقت که « من کم‌رو هستم.» اول از همه بپذیرید که واقعا کم‌رو هستید. شاید مقاله تست کمرویی؛ تا چه اندازه کمرو هستید؟ به شما کمک کند تا بفهمید واقعا کم‌رو هستید یا نه و اگر هستید دیگر با خودتان روراست باشید. بعد هم آن را ریشه‌یابی کنید. چه مواقعی کم‌رو می‌شوید؟ قدم بعدی برای مقابله با کم ‌رویی، تهیه کردن لیستی از نقاط ضعفتان است. در این راستا دست بکار شوید و اقدام به ریشه‌یابی کم‌رویی‌تان کنید و در کنار آن یک لیست تهیه کنید. مثلا لیستی از افرادی که جلوی آن‌ها دست‌پاچه می‌شوید، موقعیت‌هایی که باعث کم‌رویی شما می‌شوند، یا مسائلی که شما را آزار می‌دهند. بعد این افراد یا موقعیت‌ها را بر اساس اینکه کنار آمدن با آن‌ها چقدر می‌تواند آسان یا سخت باشد از آسان به سخت طبقه‌بندی کنید. حالا به اولین گزینه لیست‌تان نگاه کنید. باید سعی کنید اول از اینجا شروع کنید. یعنی مثلا اگر در مقابل دخترخاله‌تان کم‌رو می‌شوید اول باید تلاش کنید این معضل را حل کنید. دهید و در جهت رفع کم‌رویی‌تان تلاش کنید.فراموش نکنید که این آسان‌ترین گزینه شماست. اگر بتوانید از پس این اولین قدم بر بیایید سپری کردن مراحل دیگر برای شما مثل آب خوردن می‌شود.پس اولین تلاش‌تان در این جهت باشد که خودتان را بپذیرید و دوست داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت