یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

در مورد هدف نهایی توافق کنید

برای این که بتوانیم خانواده مان را به سر منزل مقصود برسانیم، باید درباره ی هدف مان با اعضای خانواده گفتگو کنیم و سعی کنیم به یک فهم مشترک برسیم. برای مثال اگر هدف مان خوشبخت شدن است باید فرصتی فراهم کنیم تا هر یک از افراد خانواده برداشتی را که از این مفهوم دارند بیان کنند و بعد رهبر خانواده، جمع بندی ای از این هدف ارائه کند که در بر دارنده ی نکات خوب همه نظرات باشد. نسبت به هدف مشترک، احساس تعهد و مسؤلیت داشته باشیم. شناختن هدف بدون احساس مسؤلیت نسبت به آن، کاری از پیش نخواهد برد. باید شرایطی را فراهم کنیم که تک تک اعضای خانواده نسبت به رسیدن به هدف مورد توافق، تعهد داشته باشند.

امید را انتخاب کن!

در این روزهای سخت فقط یک چیز می‌تواند تو را به آینده‌ای روشن برساند و آن چیزی نیست جز ذخیره امیدی که برای خود نگاه داشته‌ای! جواب بسیار ساده است! وقتی ذخیره امیدشان به پایان برسد و دیگر نتوانند در تاریکی زندگی خود روزنه‌ای روشن را پیدا کنند. هر چه خزانه امید شما به زندگی پرتر و غنی‌تر باشد، موفقیت شما برای غلبه بر مشکلات زندگی حتمی‌تر است.زندگی فراز و نشیب‌های فراوانی دارد و هر انسانی فراخور سرنوشتی که دارد باید با مشکلات و سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کند. میزان مقاومت و ایستادگی هر انسانی بستگی مستقیم به میزان امیدی دارد که برایش باقی مانده است. به همین خاطر انسان باید به‌طور دایم و لحظه به لحظه به ذخیره امید خودش سرکشی کند و هر وقت فرصتی به دست آورد مخزن امید خود را پر کند.
اما سوال این است که چگونه می‌توان ذخیره امید را زیاد کرد و جای خالی امیدهای مصرف شده را پر کرد!؟ و پاسخ این سوال یک جمله است: ”امید را انتخاب کن!“ما انسان‌ها، همگی حق انتخاب داریم. در هر لحظه زندگی می‌توانیم ناامیدی و بی‌تفاوتی و افسردگی را برگزینیم یا این‌که امید را انتخاب کنیم. انتخاب امید راه‌حلی آسان و ساده برای حل مشکلات جدی زندگی است. ما با انتخاب‌های خود و با تصمیماتی که هر روز می‌گیریم شکل جهان خود را عوض می‌کنیم و در مسیر ساختن جهانی بهتر، اولین گام، امید داشتن است. هر چند امید داشتن گام اول است اما هرگز نباید فراموش کرد که یک قدم اساسی و بحرانی است. قدمی که به ما انرژی لازم برای پیشروی و حرکت به جلو را می‌دهد و ما را به راه می‌اندازد.

لطفا در محیط کار،کنار هم باشید
محل کار شما هر چقدر هم که مرتب و منظم باشد، مثل هر شرکت دیگری می تواند از تغییرات به جا و بهینه سود ببرد. با انجام این کارهای جزئی وکم هزینه می توانید محیط کارتان را در جهت بهتر دگرگون کنید و با یک کار تیمی خوب موفق شوید. نظر اعضای تیم تان را در مورد جوانب مختلف محیط کار و تصمیمات گوناگون شرکت بپرسید. حتما لازم نیست که کارکنان شما سقف را رنگ کنند. همین که صدای شان شنیده شود، باعث می شود حس خوبی نسبت به محیط کار داشته باشند. در شرکت تان یک فضایی ایجاد کنید تا کارمندان بتوانند جمله ها یا تصاویر الهام بخش و مشوقانه را به آن بچسبانند. می توانید دور این بورد جمع شوید و با هم درباره ی محقق کردن و استفاده از این ایده ها و نقل قول ها بحث کنید.
شما نمی توانید از یک طرف، کارمندان را مجبور کنید هر روز به مدت هشت ساعت به مانیتور خیره شوند و از طرف دیگر، انتظار داشته باشید که خلاق باشند. چند دست مبل و میزهای مجزا به کارمندان این فرصت را می دهد که کمی ریلکس شوند و ذهن شان بازتر شود.گیاهان چهر ه ی زیبا و فرح بخشی به اداره ی شما می بخشند. آنها در اتاق یک اداره حیات می دمند. تاکنون هزاران تحقیق انجام شده که در آن مزایای گیاهان برای محیط کار به طول و تفسیر توضیح داده شده که یکی از آنها افزایش ۱۵ درصدی بازدهی است. از گوگل همیشه به عنوان شرکتی یاد می شود که به سلامت و رفاه حال کارمندان اش اهمیت زیادی می دهد.به عنوان مثال، کافه تریای گوگل یک دیوار صخره نوردی دارد تا کارمندان در زمان استراحت برای سالم ماندن از آن استفاده کنند. هیچ احتیاجی نیست که اتاق استراحت را به تجهیزات کامل مجهز کنید، همین که در گوشه ای یک ابزار ورزشی باشد کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت