یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

تاثیر روغن کرچک برای درد زانو

معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.برای ساخت یک پک روغن کرچک به چه نیاز دارید؟روغن کرچک با کیفیت، یک پد گرم یا بطری آب گرم، باند پلاستیکی، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره.یک عدد حوله

چای زردچوبه برای تسکین آرتروز

از ترکیبات زردچوبه ماده‌ای به نام «کورکومین» است که شهرت زیادی در خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. نتایج پژوهش‌ها در سطح مولکولی حاکی از آن است که زردچوبه اثرات مثبتی در تسکین علائم آرتریت دارد. ترکیب زردچوبه می‌تواند باعث کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز شود. این بیماری زمانی بروز می‌کند که غضروف بین مفاصل به مرور دچار سایش شده و تخریب می‌شود و در نتیجه استخوان‌ها آسیب می‌بینند.

مصرف گیاهان دارویی با مشورت پزشک

متخصص طب سنتی با اشاره به افزایش مصرف گیاهان دارویی در روزهای شیوع کرونا، گفت: مصرف گیاهان دارویی باید با توجه به مزاج، بیماری فرد و مشورت پزشک باشد. وی افزود: هیچ یک از این گیاهان دارویی نباید زیاد مصرف شوند چرا که گاهی می توانند نتیجه عکس نیز بدهند بنابراین مشورت با پزشک برای مصرف هرگونه گیاهی با خواص دارویی ضروری است. گاهی مصرف یک داروی گیاهی نامناسب مضرتر از شیمیایی است.

درمان با جوراب گرم

درمان سنتی آب‌درمانی قرن‌هاست که به عنوان راهی برای مقابله با گرفتگی بینی کاربرد دارد. قبل از رفتن به رختخواب، یک جفت جوراب نازک و نخی را مرطوب و فریز کنید. قبل از به کار بردن این درمان، مطمئن شوید که بدن و پاهایتان گرم هستند. جوراب‌ها را فوراً بعد از خارج کردن از فریزر بپوشید و روی آن نیز جواب پشمی به پا کنید. به رختخواب بروید و روی بدنتان پتو بکشید و بخوابید.‌‌ سرما به عنوان محرکی برای پاها عمل می کند.

علایم جدید ویروس کرونا

برخی از بیماران کرونایی بوی بد و لجن را در بینی خود احساس می کنند یا برخی از بیماران دیگر کاهش شنوایی را در علامت های خود دارند ولی در مجموع در این مدت ۹ ماه تقریبا این ویروس هزار چهره تمامی علائم ممکن را داشته است.در بین تمامی علائم کووید ۱۹، از دست دادن حس بویایی و چشایی شاخص ترین علامت است بمردم باید به این نکته هم توجه داشته باشند که دیگر نباید همه علائم را به کووید ارتباط داد.
احساس بودی بد و لجن در بینی نشانه دیگر بیماران کرونایی
برخی از بیماران کرونایی بوی بد و لجن را در بینی خود احساس می کنند یا برخی از بیماران دیگر کاهش شنوایی را در علامت های خود دارند ولی در مجموع در این مدت ۹ ماه تقریبا این ویروس هزار چهره تمامی علائم ممکن را داشته است.در بین تمامی علائم کووید ۱۹، از دست دادن حس بویایی و چشایی شاخص ترین علامت است بمردم باید به این نکته هم توجه داشته باشند که دیگر نباید همه علائم را به کووید ارتباط داد. بیماران کرونایی مخصوصا در گروه هایی که دچار فرم شدید بیماری شده اند، احتمال آنکه دچار عوارض مغزی و لخته شدن خون شوند، وجود دارد که در همین راستا نیز به بیماران کرونایی بستری شده در بخش های ICU به طور معمول داروهای ضد انعقاد خون تجویز می شود.
باید و نبایدهای بیماران کرونایی در منزل
زمانی‌که یکی از اعضای نزدیک خانواده به بیماری کرونا مبتلا می‌شود مراقبت از فرد بیمار در فضایی به دور از سایرین در اولویت قرار می‌گیرد تا بتوان از گسترش زنجیره بیماری در خانواده جلوگیری کرد.با توجه به این‌که برخی از فضاها در خانه همچون حمام و سرویس بهداشتی جزو فضاهای عمومی محسوب می‌شوند که استفاده از آن به‌صورت مشترک انجام می‌شود، رعایت یکسری نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای سایرین دارای اهمیت است که در ادامه به برخی از موارد مهم آن اشاره خواهد شد.ترجیحاً اختصاص حمام جداگانه برای فرد مبتلا، خارج کردن وسایل غیرضروری پیش از استحمام، درنظر گرفتن حوله، لیف، و صابون مجزا برای بیمار کرونایی، درنظر گرفتن تهویه مناسب در حمام، استفاده از ماسک و دستکش برای ضدعفونی کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت