یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

تفریح را در برنامه خویش بگنجانید

همه ما دوست داریم به تفریحات برویم و سفرهای مختلفی انجام دهیم. سفر کردن و تفریح سبب کاهش اضطراب، افزایش خوشحالی و ایجاد تجربه های مختلف می شود. بنابراین با این موارد شما خوشبختی را تجربه می کنید. لازم نیست که تمام روز را به تفریحات و بازی اختصاص دهید، میتوانید برای اینکار در طول روز زمان کوتاهی را اختصاص دهید. داشتن دوست سبب می شود شما در زندگی شادمان تر باشید و کم تر به طرف خاطره های ناگوار قبل رفته و افسردگی بگیرید. دوست داشتن سبب می شود شما از میزان استرس خویش بکاهید. علاوه بر اینها در افزایش طول عمر شما موثر است.

مشقت های زندگی را بپذیرید

هیچ کدام از انسانها تحمل سختی ها و رنج ها را دوست ندارند و مدام تلاش و کوشش در دور شدن از آن ها را دارند ولی همانگونه که همه ما تجربه نموده ایم زندگی بدون درد و رنج امکان پذیر نیست و همه ما در دوره هایی از زندگی خویش باید متحمل سختی های گوناگونی شویم. ولی تنش و تحمل سختی ها برای رشد انسان امری ضروری است. در واقع هرچه بیشتر یاد بگیریم که از دشواری ها و سختی ها درس بگیریم، بیشتر به مفهوم حقیقی زندگی پی می بریم و بیشتر قدر خوشی ها و لحظات خوشحالی را درمی یابیم.البته لازمه زندگی، سود بردن از خوشی ها و نعمت های گوناگون و همینطور تحمل سختی هاست ولی در این بین رعایت اعتدال هم بسیار مهم است. هر چیزی امکان دارد اتفاق بیفتد. درست هنگامی که فکر می کنید همه چیز دارید، ناگهان امکان دارد در عرض یک هفته از محل کارتان اخراج شوید، خانه تان را از دست بدهید، تصادف کنید یا حتی کشورتان درگیر جنگ شود. این چیزها سبب ناراحتی و افسردگی میشوند ، ولی نباید بگذارید این شرایط زیاد طول بکشد.
همیشه ذهن خویش را آماده نگه دارید تا بتوانید این عدم قطعیت ها را به نفع خودتان تغییر بدهید. از هر اتفاق بدی میتوان بعنوان وسیله ای برای ایجاد اتفاق های خوب استفاده کرد. حتماً شما هم قصه آن دختر سوری را شنیده اید که اخیرا برای گریز از جنگ و رسیدن به اروپا چندین ساعت در آب های سرد شنا کرد و امسال موفق به کسب سهمیه المپیک سال ۲۰۱۶ در رشته ی شنا شد.

راهکار عالی برای آرام کردن همسر عصبانی

احتمالا برای آرام کردن همسر خود در وضعیت ناآرام بسیاری از راه‌هایی که در ذهن داشتید را انجام داده اید. گاهی موفق به آرام کردن همسر خویش شده اید، ولی در مواقعی نه تنها آرام نشده بلکه خودتان هم در آتش خشم وی دچار شده اید. زمانی که منطقی شد، خشم خویش را بیان کنید. تعجب نکنید که شوهر شما هنوز عصبانی است، حتی هنگامی که همه چیز مطابق میل او باشد. درک کنید که بدن یک سیستم انرژی است و زمان می‌برد تا انرژی حل شود و پایان یابد. معمولاً لااقل ۲۰ دقیقه طول میکشد تا اثر آدرنالین کاهش یابد. وقتی او خونسرد و آرام شد، رفتار نامعقولش را بررسی کنید. زمانی‌هایی وجود دارد که بطور ناگهانی با عصبانیت همسرتان روبرو می‌شوید بدون آنکه بدانید او چرا عصبانی است. گاهی رفتار عصبی همسرتان امکان دارد، علتی بیرون از منزل و رابطه زناشویی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است زن یا شوهر از دلیل عصبانیت همسرشان اگاهی پیدا کنند. در این مواقع ترک کردن شخص عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست برای این که تصور بر این است که چنانچه وی را ترک کند، او ارامش پیدا می‌کند. در حالیکه این مسأله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا حمله افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی وی را رها نخواهد کرد.
هر کسی امکان دارد در حین عصبانیت حرف‌هایی گفته یا کار‌هایی بکند که بعدا از آن‌ها پشیمان شود. پس درصورتی که در زمان عصبانیت به صحبت‌های همسرتان جواب دهید، وضعیت بدتر می‌شود. چنانچه شروع به سرزنش و دعوا با شما کرد، خود را از آن وضعیت بیرون نموده و از وی بخواهید که بعد از آرام گرفتن با هم صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت