یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

مواد غذای مفید برای کبد

سلامت کبد با سلامت کل بدن در ارتباط و اختلال تو عملکرد این عضو مهم می‌تواند باعث بیماری کبدی، اختلال متابولیک و حتی دیابت نوع ۲ شود که البته با مصرف بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها می شود به ارتقا سلامت کبد کمک کرد. این خوراکی‌ ها برای کبد عالی اند: سیر، جو، جو دوسر، برنج قهوه‌ایچای سبز، قهوه، میوه‌هایی مثل توت‌ها، انگور و گریپ فروت، سبزیجاتی مثل هویج، چغندر، کلم‌ها، آجیل، دانه آفتابگردان.

نقش نمک طعام برای عملکرد مغز

نمک طعام طبیعی” یکی از مواد غذایی ضروری برای فعالیت بدن انسان است که برای عملکرد صحیح مغز و متابولیسم بدن انسان، لازم و ضروری است. مصرف نمک طعام، نه‌تنها برای سلامتی مضر نیست بلکه بر اساس منابع طب سنتی و منابع روایی، در انسان مانند یک “پادزهر قوی” عمل می‌کند جلوی ابتلا به بسیاری از امراض و بیماریها از جمله بیماریهای قلبی، کلیوی و کبدی را گرفته و ایمنی بدن را دارد.

درمان در منزل بیماران کرونایی

استراحت با هدف ارایه فرصت ترمیم و بهبود به بدن، مصرف بالای مایعات سالم و طبیعی، استفاده از دمنوش های گیاهی مطمئن، مصرف لبنیات و آبمیوه های طبیعی، مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و محتوای کمتر چربی و همچنین مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی به بازگشت انرژی بیمار و روند بهبودی کمک زیادی می کند بسته به نظر پزشک درمان های علامتی و دارویی نیز در منزل تجویز می شود.

خرمالو مفید برای هضم غذا

فیبرهای موجود در خرمالو باعث می‌شوند که این میوه با مشکلات گوارشی مقابله کند. این فیبرها دو خاصیت اساسی دارند: از یک طرف باعث جذب بهتر مواد مغذی در معده شده و از طرف دیگر به دفع ضایعات بدن کمک زیادی می‌کنند. در واقع فیبرهای موجود در این میوه عمل دفع توسط روده‌ها را راحت کرده و باعث بهبود هضم غذا می‌شوند. به این ترتیب نیز باعث پاکسازی و تمیزی روده‌ها شده و از معده محافظت می‌کنند

ریشه گل ختمی مسکن برای گلودرد

ریشه گل ختمی می‌تواند اثر تسکینی برای گلو داشته باشد. این ماده همچنین دارای خواص تسکین درد است؛ خصوصا زمانی که صحبت از التهاب- یکی از علائم گلودرد- انجام می‌شود. ریشه شیرین بیان و ریشه گل ختمی را در یک چای گیاهی با هم ترکیب کنید. چای به دست آمده کاملا شیرین و نرم است که گلو را نرم می‌کند.اگر یک چای کلاسیک‌تر می‌خواهید، چای بابونه و عسل گزینه‌ای مناسب برای گلودرد است.

اصول ایمنی و پیشگیری از گازگرفتگی

استفاده از وسایل گرمائی استاندارد، کنترل عدم انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از روشن کردن وسائل گرمائی، دقت در مورد اتصال کامل ومناسب وسیله گرمائی با دود کش (گرم بودن دودکش)، از وجود کلاهک، درآخرین نقطه دودکش اطمینان داشته باشید. دقت کنید رنگ شعله بخاری سبز ویا آبی باشد. وجود روزنه مناسب برای ورود وخروج هوا در اتاقی که وسایل گرمایشی روشن است. تفاده از دستگاه هشدار گاز مونوکسید کربن به ویژه در اتاق خواباز توقف طولانی مدت در گاراژهای در بسته و پارکینگ های طبقاتی که در آن اتومبیل روشن وجود دارد خودداری شود.بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید.

مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

کرونا سکته مغزی را افزایش می‌دهد
مسعود مهرپور، رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به حساس شدن خطر کرونا گفت :کرونا علاوه بر اینکه باعث درگیری‌های ریوی در مبتلایان می‌شود، با ایجاد لخته خون، سکته مغزی را نیز افزایش می‌دهد.از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به سکته مغزی می‌شود و این بیماری در هر زمان، سن و موقعیتی می‌تواند اتفاق بیفتد و شناخت از علایم آن و تشخیص به موقع از عوارض جبران ناپذیری این بیماری می‌کاهد. فلج ناگهانی یک طرف دست و صورت از علایم مهم سکته مغزی است و باید سریع به اورژانس اطلاع داده شود.طی چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا میزان مراجعه بیماران سکته مغزی به بیمارستان‌ها ۵۰ درصد کمتر شده و از این جهت نگران هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت