یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

کمبود زینگ خطر آفرین برای دیابت

کمبود زینک یا روی می تواند باعث به تعویق انداختن بلوغ جنسی و ریزش مو و دیر خوب شدن زخم شود بیماری هایی مثل دیابت و آرتروز باعث کاهش زینک در بدن می شوند. یکی از مواد معدنی ضروری زینک یا روی است که در مقادیر کم در غذا یافت می شود.با اینکه بدن به مقادیر زیادی از زینک نیاز ندارد، اما ممکن است که فرد دارای کمبود زینک باشد. بدن برای چندین فرآیند مهم اش از زینک استفاده می کند.

سوپی که بازوی کرونا را می خواباند

سوپ عدس یکی از غذاهایی است که با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید به مصرف ان توجه جدی داشت. افراد در جستجوی روش‌هایی برای محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا هستند که این روزها به یک بیماری همه گیر جهانی( پاندمی) تبدیل شده است و این درحالی است که یک نوع غذای ساده در دسترس دارند و می‌تواند فواید اعجاب انگیزی در این خصوص داشته باشد.

حداقل ورزش برای مقابله با کرونا

افراد سالم باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط را در هفته مدنظر قرار دهند و در عین حال افراد در معرض خطر کرونا از ورزش طاقت فرسا و بیش تمرینی بپرهیزند.سلامت ایمنی بدنی افراد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و به همین منظور باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید در هفته مدنظر قرار گیرد و وزن بدنی در محدوده توصیه شده از سوی متخصصان نگه داشته شود.

دارویی معجزه آسا بیماران کرونایی

دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم کرونایی که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می‌تواند بیش از چهل درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.متخصصان می‌گویند که این یافته‌ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می‌بخشد.مردم از آسپرین به عنوان رقیق کننده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند.

مصرف قند و شکر را محدود کنید

مصرف قند و شکر را تا مدتی از رژیم خود حذف کنید و سعی کنید اخوردن آن را محدود کنید و یا به جای آن از شیرین کننده های طبیعی همچون عسل، خرما و توت خشک استفاده کنید همچنین تا می توانید کمتر غذا بخورید تا با این کار موجودی شکر بدنتان کاهش پیدا کند! معمولا غذاهای قندی و نوشیدنی‌ها کالری زیادی دارند و مصرف زیاد آن‌ها حتی با ورزش منظم هم به افزایش وزن منجر می‌شود.

راهکارهای کاهش خطر مسمومیت در کودکان
همواره مراقب کودکان باشید که در حال انجام چه کاری هستند.داروها و مواد شیمیایی را در قفسه های دارای ارتفاع و با قفل ایمنی نگهداری کنید.به کودکان بیاموزید هیچ چیزی ننوشند و یا نخورند مگر اینکه با اجازه بزرگسالان باشد.ازمصرف دارو ها در مقابل کودکان پرهیز کنید.هرگز بدون مشورت با پزشک و یا داروساز، خودسرانه از داروها و مکمل ها برای کودک خود استفاده نکنید.از دسترسی کودکان به اسباب بازی های دارای باتری، خصوصا باتری های دیسکی و مینیاتوری خودداری کنید.گیاهان آپارتمانی سمی را در آپارتمان نگهداری نکنید. همچنین از نبودن گیاه سمی در باغچه مطمئن شوید.شیشه های حاوی محلول های ضدعفونی کننده و یا الکل را از دسترس کودکان دور نگهدارید. مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

موادغذایی ضدکرونا را بشناسید

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ویروس کرونا طبعی سرد دارد، گفت: برای مقابله با این بیماری، مصرف مواد غذایی که طبع گرم دارند مانند سیر، دارچین، زنجبیل، رازیانه ، زیره و ترکیب سیاه دانه و عسل پیشنهاد می‌شود.خوش طینت، گفت: ویروس کرونا طبع سرد دارد و افراد برای مبارزه با این بیماری باید غذاهایی که طبع گرم دارند مصرف کنند؛ در نتیجه مصرف مواد غذایی حاوی سیر، دارچین، زنجبیل، رازیانه و زیره در این دوره پیشنهاد می‌شود.وی متذکر شد: مصرف ۳ تا ۵ گرم زنجبیل در روز، هویج، ترکیب سیاه دانه و عسل، مالیدن روغن شامل ترکیب نعنا و بادام شیرین، بادکش گرم کتف و ریه، مصرف جوشانده شامل زنیان، نعنا، شوید همراه عسل و مخلوط یک واحد نمک، 5 واحد عسل و ۳ واحد لیمو ترش بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت