یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

گزنه برای بیماری قند مفید است

گزنه دستگاه هاضمه را تقویت می کند، رفع خون در ادرار نیز از دیگر خواص گزنه است.گیاه گزنه، برای درمان بیماری قند مفید است، بدین منظور یک فنجان دمنوش گزنه را سه بار در روز میل کنید. برای التیام زخم ها و زخم های سرطانی از ضماد تخم گزنه مخلوط با عسل استفاده می شود. از خواص گزنه افزایش شیر در دوران شیردهی است و باعث افزایش ترشح شیر می شود. گزنه در درمان کم خونی موثر است.

مضرات سیرابی را بشناسید

به دلیل استفاده از نمک فراوان در هنگام پخت، این غذا موجب افزایش فشار خون می شود. مصرف مداوم و فراوان سیرابی باعث افزایش چربی خون می شود. اگر سیرابی تمیز نباشد یا خراب و کثیف باشد موجب بروز انواع بیماری می شود. این غذا نسبت به سایر گوشت ها مانند گوشت گاو و مرغ کالری کمتری دارد. سیرابی را تنها برای مدت 12 ساعت برای مصرف می توان نگه داشت، بیشتر از این زمان هرگز مصرف نشود.

خوراکی که خون تان را رقیق می کند

از خواص سیر تاثیرگذاری آن در کاهش چربی خون و رقت خون است و علاوه بر آن به کاهش فشار خون نیز منجر می‌شود . سیر، بادشکن و ضد عفونی‌کننده قابلی است و طبعی به شدت گرم و خشک دارد که شدت این طبع در هنگام پخت کم می‌شود . مصرف سیر تازه از سیر خشک بهتر است و خواص بیشتری را در بردارد . بع سیر با پختن از بین نمی‌رود و این افراد باید در مصرف سیر پخته نیز احتیاط کنند .

مضرات آجیل ها و دانه های بو داده

معمولا برای تهیه دانه ها و آجیل های بوداده از روغن های گیاهی و روغن کانولا که از مواد تراریخته ناسالم تهیه می شود استفاده می شود. بنابراین باید از مصرف این نوع آجیل ها اجتناب کرد. همچنین آجیل های بوداده معمولا دارای مواد افزودنی حاوی سدیم است. مصرف این مواد می تواند به تغییرات خلقی و سردرد منجر شود.
بنابراین، راه سالم تر مصرف آجیل، تهیه آجیل طبیعی و خام و بودادن آن ها در منزل است.

حبوبات بیشتری مصرف کنید

مصرف حبوبات را در برنامه غذایی روزانه خود افزایش دهید. حبوبات حاوی فیبر بالا بوده و برای سلامت دستگاه گوارش بسیلر مفید است که به همین دلیل باعث کاهش جذب چربی و مواد قندی می شود . حبوبات همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و منبع مناسبی از اسیدفولیک است که به منظور مغذی سازی غذای کودکان بهتر است از آن استفاده شود. مصرف حبوبات در وعده صبحانه به ویژه برای دانش آموزان بسیار مفید است.

اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از کرونا در دورهمی‌های کوچک
شما میزبان هستید و قطعا سلامت مهمانان برایتان مهم است. قبل از آغاز مراسم اقدامات بهداشتی را به اطلاع مدعوین برسانید و در طول مراسم نیز به آنها یادآوری کنید.قبل و بعد از مراسم سطوح مختلف مانند روی میزها و صندلی، دستگیره های درب و غیره را ضدعفونی کنید.مراسم را در فضای باز برگزار کنید. اگر این کار ممکن نبود در اتاق یا سالنی که پنجره و تهویه کافی یا هوای آزاد وجود دارد، این کار را انجام دهید.همه اقلام مورد نیاز مدعوین را مانند دستمال کاغذی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و غیره را فراهم کنید. محل نشستن مدعوین با فاصله حداقل یک و نیم تا دو متر با علامت گذاری مشخص کنید.زمان ورود و خروج و تعداد مدعوین را مشخص کنید تا در دورهمی ها یا هنگام ورود و خروج ازدحام رخ ندهد.‌‌‌

پیشگیری از مسمومیت ناشی از مواد غذایی و گیاهان سمی
گوشت هایی را خریداری کنید که سرد باشند و بسته بندی مناسبی داشته باشند. تخم مرغ ها را کنترل نمایید و از خرید انواع شکسته و یا دارای بسته بندی نامناسب خودداری کنید.هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضای آن دقت نمایید.از خرید قوطی های کنسرو دارای برآمدگی، فرو رفتگی و یا نشتی خودداری کنید. گوشت، مرغ و فرآورده های لبنی را بلافاصله پس از خرید در یخچال بگذارید. هرگز برای برش گوشت و نان از تخته مشترک استفاده نکنید.هرگز غذاهای پخته شده را بیش از دو ساعت در دمای اتاق رها نکنید.برای گرم کردن مجدد غذاهای باقیمانده، آنها را تا 72 درجه سانتی گراد گرما دهید و همچنین غذا هایی که بیش از 3-4 روز باقیمانده را مصرف نکنید. مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت