یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

به خودتان افتخار کنید

وقتی احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، دیدگاهتان نسبت به جهان نیز تغییر خواهد کرد. صرفاً با داشتن احساس خوب نسبت به خود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، شما باید آگاهانه شخصیت و توانایی‌هایتان را به خود یادآوری کنید. اگر شما فردی هستید که غرق در افکار مسموم و منفی هستید و مدام خود را سرزنش می‌کنید، به هر جایی که بروید افکار منفی را پخش می‌کنید. از طرفی اگر تصمیم بگیرید که احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، اینکه به طور منظم ورزش کنید یا بازی خود را ارتقاء دهید، شما تغییری را در نحوه درکتان از جهان و رویکردتان نسبت به زندگی تجربه خواهید کرد. ورزش منظم، هورمون اندورفین را در بدن پخش می‌کند که باعث بالا بردن روحیه‌تان می‌شود.

توجه به کودکان در روزهای کرونایی

شاید حال روحی کودکان این روزها زیاد خوب نباشد بخصوص آنهایی که به بهانه آموزش از شبکه شاد به گوشی همراه و تبلت راحت‌تر دسترسی پیدا کرده و حالا به تقلید از آنچه که در فضای مجازی می‌بینند، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زنندکرونا حالا بستری شده تا روح کودکان در فضای مجازی را بیشتر سیر کند هر چند جسم آنها سالم می‌ماند و از کرونا در امان است. اولین خبرها حاکی از این بود که کودکان نمی‌گیرند ولی ناقلان خاموش هستند و همین باعث شد تا خیال والدین راحت باشد ولی نمی‌دانستند که ایمنی روحی کودکان با دسترسی آسان به گوشی، به مخاطره افتاده است. چند وقتی است که ویدئویی از یک دختر بچه در فضای مجازی منتشر شده که دوستانش را به چالش خوردن وسایل آرایشی دعوت می‌کند و خودش هم بیشتر وسایل آرایشی را مزه مزه کرده و می‌خورد. نبود والدین در کنار کودکان هنگام آموزش مجازی، معضلی است که باعث شده تا کودک هر آنچه که دلش می‌خواهد انجام دهد، البته این همان انعکاس آینه‌ایی است که حالا والدین رفتار پیش از این خود را در کودک‌شان می‌بینند. والدین بخشی از زندگی فرزندان را تشکیل و به عنوان الگویی برای آنان محسوب می‌شوند، تقلید کودکان از والدین امری انتخابی نیست زیرا ماهیت انسان به گونه‌ای است که بطور طبیعی به این سو قدم بر می‌دارد.

وداع تلخ استاد شجریان نماد موسیقی فاخر

چند روز پیش خبر ناگوار فوت استاد موسیقی ایران در روز اربعین جامعه فرهنگ دوست ایران را داغدار کرد. محمدرضا شجریان موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است. استاد از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده‌ است. شجریان اول مهر ماه ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد. ۵ ساله بود که در خلوت کودکانه‌اش آواز می‌خواند، ۱۵بهمن ۱۳۲۶ به کلاس اول می‌رود و یک سال بعد به آموزش تلاوت قرآن‌کریم نزد پدر می‌پردازد. در ۹ سالگی تلاوت قرآن را آغاز می‌کند. از سال 1354 اجرای استاد محمدرضا شجریان برای کشور های خارجی آغاز می‌شود. استاد محمدرضا شجریان در سال 1356 شرکت دل آواز را تاسیس و نیز در سال 1357 در مسابقه های تلاوت قرآن سراسر کشور به مقام نخست می‌رسد. محمدرضا شجریان در سال 1358 با غلامرضا داد به آشنا می‌شود و سپس آلبوم‌های مختلفی را با گروه پایور و نیز آلبوم‌های دیگری را با گروه شیدا و عارف کار می‌کند. در فاصله سال‌های دهه شصت شجریان همکاری گسترده‌ای را با پرویز مشکاتیان آغاز می‌کند که حاصل ‌آن آلبوم‌های ماهور، بیداد، نوا، دستان و .. است. در همین سال‌ها وی به اتفاق گروه عارف کنسرت‌هایی را در خارج از ایران اجرا می‌کند. محمدرضا شجریان مبدع چند ساز جدید در موسیقی ایرانی است. محمدرضا شجریان در اردیبهشت ۱۳۹۰ در نمایشگاه در تهران این سازها را رسماً به نمایش عمومی درآورد. برخی این سازها عبارتند از: صراحی، شهر آشوب، ساغر، کرشمه، سبو و… این بزرگ مرد موسیقی ایران بعد سالها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در هفدهم مهر امسال دار فانی را وداع گفت روحش شاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت