یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

در مقابل حضار، طوفان فکری کنید

همه ما دوستی داریم که همه چیز خود را با او مطرح می کنیم. می توانید از او به عنوان منبع استفاده کنید. اگر در پیدا کردن ایده دچار مشکل هستید، او را دعوت کنید، تخته وایت برد را بیاورید، او را پشت میزی بنشانید، و بگویید، «ببین، من فقط نیاز دارم که در مورد این با صدای بلند فکر کنم. بگذار توضیح دهم که چه فکری می کنم، و هر فیدبک یا ایده ای که به ذهنت رسید را مطرح کن.» زمانی که توضیح چالش را به پایان برسانید، به احتمال فراوان خودتان به جواب مورد نظرتان رسیده اید. از شبکه های اجتماعی برای گرفتن فیدبک استفاده کنید: شبکه های اجتماعی دقیقاً برای همین کار استفاده می شود: گفتگو. به جای اینکه سه ماه سر خود را به دیوار بکوبید و سعی کنید با استفاده از این فضا به «ایده عالی» برسید.

چرا در پاییز افسرده می‌شویم؟

در این روز‌های اوایل پاییز، تصمیم گرفتیم در مورد افسردگی پاییزی، که شاید این روز‌ها شما یا کسی در نزدیک‌تان دچار آن شده باشد، بگوییم و آن را بیشتر بشناسیم.اختلال عاطفی فصلی نوعی افسردگی است که با تغییر فصل‌ها اتفاق می‌افتد. این اختلال هر سال تقریباً در زمانی ثابت شروع می‌شود و پایان می‌یابد. این افسردگی در اکثر افراد از پاییز آغاز و تا ماه‌های زمستان ادامه دارد و باعث کاهش انرژی و احساس بدخلقی می‌شود. بعضی افراد هم در بهار یا اوایل تابستان دچار اختلال عاطفی فصلی می‌شوند.
طبق تحقیقات انجمن روانپزشکی آمریکا، ممکن است عدم تعادل بیوشیمیایی مغز که ناشی از کوتاه‌تر شدن روز‌ها و کمتر شدن نور خورشید است، عامل ایجاد افسردگی پاییزی در برخی افراد باشد. تغییر ساعت در نیمه‌ی دوم سال باعث تغییر ساعت بیولوژیکی و اختلال در برنامه‌ی روزانه‌ی ما شود. کاهش میزان نور خورشید همچنین می‌تواند بر «سروتونین» که نوعی انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که بر خلق‌و‌خو مؤثر است و با افسردگی ارتباط دارد، تأثیر منفی داشته باشد؛ بنابراین با توجه نقش نور خورشید در اختلال عاطفی فصلی و افسردگی پاییزی، محلی که در آن زندگی می‌کنید. هرچه از استوا دورتر باشید، مثلا اگر در شهر‌های شمالی ایران زندگی می‌کنید، احتمال اینکه به افسردگی پاییزی دچار شوید، بیشتر از کسانی است که در جنوب ایران و نزدیک‌تر به خط استوا زندگی می‌کنند.

روش‌های متفاوت برای بهبود خلاقیت فردی

هر روز 10 ایده را بنویسید: این یکی از استانداردترین و بهترین تمرین ها برای تقویت خلاقیت است. هر روز، 10 ایده ای که به نظرتان می آید دنبال کردنشان سرگرم کننده باشد را بنویسید. نگران نباشید که این ایده ها چقدر به زمان و بودجه نیاز دارند، یا اینکه اصلاً شاید واقع گرایانه نباشند. فقط بگذارید ذهنتان سرگردان شود و چیزی را ببیند که باور دارد می تواند واقعی شود. شگف زده خواهید شد که بعد از چند روز، چقدر ایده های عالی به سمتتان سرازیر خواهد شد.
در مورد هر ایده ای که احتمالاً جواب نخواهد داد، طوفان فکری کنید: این یکی مثل این می ماند که برعکس به سمت خلاقیت حرکت کنید. دفعه بعد که در جلسه ای هستید و گفته می شود که «بیایید تمام بهترین ایده هایمان را بنویسیم»، اگر چیزی به ذهنتان نیامد، سعی کنید مسیر دیگر را امتحان کنید. هر چیزی که «احتمالاً جواب نخواهد داد» را بنویسید. خنده دار است که این کار اغلب منتهی به راهکاری بدیهی و فوق العاده می شود که «به قدری
می تواند دیوانه کننده باشد که جواب دهد.»
با دست غیر مسلط خود بنویسید: وقتی با دست غیر مسلط خود شروع به نوشتن کنید، از از اینکه نوشتنتان آهسته (و نامرتب) است به قدری آزرده خاطر می شوید که در واقع به طور ناخودآگاه کلمات را حذف می کنید تا به اصل چیزی برسید که واقعاً می خواهید بگویید. نتیجه نهایی! نوشته ای بسیار کوتاه و در عین حال برانگیزنده. حتماً این کار را امتحان کنید.چیزی که می خواهید بگویید را رسم کنید: حتی اگر تصویرگر نیستید، باز هم می توانید از نمادها و شکل های ساده به جای کلمات برای انتقال پیام خود استفاده کنیدو با این طریق ایده خود را به بقیه منتقل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت