یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

گردن و بال مرغ نخورید!

یک متخصص تغذیه، اظهار کرد: خوشمزه بودن بال مرغ، دلیلی بر ارزش تغذیه ای و تفاوت آن با پای مرغ نیست، چرا که هر دو از پوست و چربی های اشباع تشکیل شده اند. مصرف بال مرغ می تواند به ایجاد عوارض احتمالی در بیماران قلبی عروقی، کودکان و زنان باردار منجر شود. غیبی ادامه داد: گردن مرغ هم محل عبور نسوج عصبی، تعدد غدد لنفاوی بوده و احتمال تجمع برخی مواد مضر هم در اینجا وجود دارد.

کووید ۱۹ و درد عضلانی

عفونت های ویروسی تنفسی می توانند باعث درد و التهاب مفاصل شوند؛ به همین دلیل ممکن است علائم اسکلتی ــ عضلانی طی عفونت ویروس کرونا رخ دهد. همچنین ممکن است داروهایی که توسط بیماران مصرف می شوند نیز عوارض عضلانی رخ دهد ضعف عضلانی در برخی بر اثر استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین ایجاد می شود. سهم دردهای عضلانی در بیماران مبتلا به کووید 19 نسبت به دردهای مفصلی بیشتر است.

مهمترین دلیل ابتلای کودکان به کرونا

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال گفت: اکثر کودکانی که به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند، به دلیل حضور در اجتماعات و تجمعات بوده است که یا خود کودک در تجمع حضور داشته و یا پدر و مادر در اجتماعی شرکت داشتند.دکتر رضا ارجمند گفت: خوشبختانه علائم بیماری کرونا در کودکان اغلب به شکل خفیف است و این بیماری همچنان برای این سنین با خطرات کمتری همراه است.

شکست سکته مغزی با عصاره آلبالو

سالانه افراد زیادی در سرتاسر دنیا دچار سکته مغزی و عارضه‌های مرتبط با آن می‌شوند که بایستی به‌موقع و با روش درست تحت درمان قرار گیرند. یافته‌های جدید محققان کشور نشان می‌دهند که استفاده از عصاره گیاه آلبالو می‌تواند در این خصوص، کمک مؤثری باشد. عصاره آلبالـو می‌تواند نقـش حفاظتــی در برابــر ورم ناشی از سکته و فرایندهــای اکســیدکننده مربوط به آن را داشـته باشـد و در کاهش آن تاثیر گذار است.

جلوگیری از سفید شدن مو

مى توان با کاهش شرایط استرس زا و یا ترک سیگار از این روند افزایشى سفید شدن مو در سنین پایین جلوگیرى کرد. اما اگر عامل آن ژنتیکى باشد، هیچ راهکارى براى جلوگیرى از آن وجود نخواهد داشت. در صورتى که بیمارى زمینه اى سبب آن باشد، ممکن است با درمان بیمارى، رنگدانه ها برگردند و رنگ موى شما نیز تغییر کند.پژوهش، اگر مشکل تیروئید باعث سفیدى مو شده است، پس از درمان این غده، رنگدانه مجدداً ایجاد مى شود.

کرونایی های بدون علامت چگونه درمان می شوند؟
شیوع کرونا بعضاً ممکن است خفیف بوده و با علامت های خاصی همچون خستگی، سرفه خشک، خستگی مفرط و یا اسهال همراه نباشد.در صورت مشخص نبودن علائم ابتلا به کرونا این بیماری تنها به واسطه انجام دادن تست تشخیص داده می شود. اما با توجه به بی علامت بودن این بیماری در برخی از افراد درمان آن به شیوه ای متفاوت انجام می پذیرد.برخی از روش های درمان در افراد کرونایی بدون علامت بدین شرح است:قرنطینه 3 تا 10 روزه، تدارک اتاق جداگانه برای قرنطینه فرد مشکوک، بیماران مشکوک بی علامت نیاز به مصرف دارو ندارند.استفاده از ماسک برای کرونایی های بی علامت الزامی است.رعایت فاصله 1,5 متری با دیگران الزامی است.مصرف غذاهای مقوی و پخته برای افراد الزامی است.

تهوع آورترین روش انتقال ویروس کرونا
متخصصان تاکید دارند مدفوع می‌تواند یکی از راه‌های بسیار آسان برای انتقال ویروس کرونا در میان افراد باشد. از این رو، بسیار اهمیت دارد که افراد در همه گیری ویروس کرونا بهداشت فردی را با دقت بیشتری رعایت کنند. ویروس کرونا می‌تواند در نتیجه رعایت نکردن نکات بهداشتی و از طریق تکه‌های مدفوع باقی مانده در بدن افراد به دیگران منتقل شود. برای مثال فرد پس از خارش و تماس دست آلوده با مواد غذایی، باعث انتقال ویروس از راه دهان می شود. اما در جوامع خاورمیانه که مردم به دلیل سنت‌های خود از آب برای شست و شو استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی از خطر شیوع کرونا از این طریق کاسته می‌شود با این حال، باید پس از هر بار اجابت مزاج به مدت ۳۰ ثانیه دست‌ها را با آب و صابون مایع شست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت