یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

قلیان کرونا را افزایش می دهد

استفاده از قلیان مشترک باعث افزایش صد در صدی انتقال کرونا می شود معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: هزار و ۴۵۲نفر از همکاران بهداشت محیط تاکنون در کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که برخی از آنها بهبود یافته و برخی هنوز درگیر بیماری در مراحل حاد هستندحجم عمده‌ای از واحدهایی که پلمب شده‌اند، سفره خانه‌هایی هستند که مواد دخانی عرضه می‌کردند. باید میزان تقاضا را کاهش بدهیم.

از قهوه ی خود لذت ببرید

خبر خوب برای کسانی که قهوه دوست دارند این است که، محققان به این نتیجه رسیده اند نوشیدن قهوه به صورت متعادل می تواند بدن را در برابر دیابت، سیروز کبدی و سرطان کبد محافظت کند. بر اساس تحقیقی که در هاروارد صورت گرفت نیز محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. فراموش نشود در مصرف قهوه نیز باید رعایت اعتدال داشته باشید

بهتر بخوابید تا جوان بمانید

در تحقیقی مشخص شد خواب خوب بر جوان ماندن تاثیر مستقیم دارد. در این تحقیق دو گروه که یکی کمتر از 6 ساعت و دیگری 8 ساعت یا بیشتر در طول شب می خوابیدند با هم مقایسه شدند. بعد از یک هفته کسانی که خوب
می خوابیدند کمتر خمیازه می کشیدند و 711 ژن در آنها تغییر کرده بود، ژنهایی که روی سوخت و ساز، التهاب و ایمنی تاثیر داشتند و میتوانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چاقی را افزایش دهند.

سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن تنها باعث سرطان ریه نمی شود، بلکه باعث بیماری های قلبی و ایجاد خطر سرطان برای تمام اعضای بدن می شود. حتی اگر روزی فقط یک سیگار نیز بکشید ممکن است 15 سال از عمر خود را تلف کنید. اگرچه با ترک سیگار نمیتوان ریه ها را به همان حالت سابق خود بازگرداند اما ریسک بیماری های ناشی از سیگار را بسیار کم می کند.همچنین مصرف سیگار احتمال ابتلا به کرونا را در افراد بیشتر می کند.

فلفل سیاه خاصیت ضد التهابی

فلفل سیاه هم خواص خاص خودش را برای سلامتی دارد. این ادویه‌ی معروف و تند و پُرطرفدار علاوه بر خوش‌طعم‌تر کردن غذا، کاربرد پزشکی نیز دارد. ضمناً فلفل سیاه به عنوان یک نگهدارنده نیز به کار می‌رود و در عطرسازی نیز مورد استفاده است.فلفل سیاه مانند زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و همین باعث شده در کنترل بیماری‌های التهابی و کاهش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، مفید و مؤثر باشد.

کرونا در آسانسور چقدر زنده می‌ماند؟
دانشمندان هلندی با بررسی آسانسورهای بیمارستانی دریافتند که قطرات آلوده به ویروس کرونا تا چه مدت می‌تواند درون فضای آسانسور پخش باشند. طبق یک مطالعه جدید، ذرات ویروس کرونا ناشی از سرفه و قطرات تنفسی در صورت بسته بودن درها می‌تواند تا نیم ساعت در داخل آسانسور در هوا پخش باشد.متخصصان دانشگاه آمستردام هلند آزمایشاتی را دنبال کردند و مسیر سرفه‌ها را در داخل آسانسور بیمارستانی را پیگیری کردند تا مشخص کنند دوام آن‌ها در شرایط مختلف تا چه حدی است.وقتی درهای آسانسور بسته می‌مانند، قطره آلوده می‌تواند تا نیم ساعت در فضای آسانسور باشد، اما اگر درهای آسانسور مداوم باز باشد قطره‌های آلوده در مدت چهار دقیقه از بین می‌رود.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

وقتی صبح ها پیاده روی می کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد، به 2 دلیل:
پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به عنوان سوخت استفاده می کند.میزان هورمون هایی که چربی سوزی را تسریع می کنند (مانند کورتیزول) صبح ها بالاتر است.نتایج تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح ها ورزش می کنند، تمایل بیشتری به پیگیری تمرینات شان دارند و بهتر می توانند به برنامه ی ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه بدهند.برای بعضی ها ورزش کردن در صبح راحت تر است چون بعد ازظهرها خسته اند و تمایلی به تمرین و ورزش ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت