یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

موارد منع مصرف سکنجبین

در معده های سرد و ضعیف، مبتلایان به ضعف اعصاب، مبتلایان به دردها و مشکلات رحمی، مبتلایان به تکرر و قطره قطره آمدن ادرار و سایر مشکلات مثانه، مبتلایان به زخم های گوارشی، در هنگام داشتن حالت تهوع،در این موارد هر قدر ترشی سکنجبین بیشتر باشد عارضه بیشتری دارد.توجه: کسانی که دچار سرماخوردگی شده اند وآن هایی که مبتلا به رعشه و دردهای عصبی هستند حتما باید از سکنجبین دوری کنند.

نور و سروصدای پیرامون را محدود کنید

نور و سروصدا، خواب را مختل می‌کنند. اگر فقط 30 دقیقه فرصت دارید چُرت بزنید، حتماً همین 30 دقیقه را در سکوت و نور کم چرت بزنید. اگر نمی‌توانید جایی کم‌نور و بی‌سروصدا پیدا کنید، چشم‌بند و گوش‌بند بزنید.وقتی بیدار شدید، کاری انجام دهید که انرژی بگیریداگر چرتتان کوتاه باشد، باید نسبتاً هشیار و باانرژی بیدار شوید، اما اگر چرتتان طولانی شد، احتمالاً نیاز دارید کاری کنید تا سرحال شوید. فوراً سر کارتان برنگردید.

سرگیجه نشانه زوال عقل!

احساس سرگیجه هنگام ایستادن می تواند نشانه افزایش خطر ابتلا به زوال عقل باشد. پزشکان این احساس را “افت فشارخون اُرتوستاتیک” می‌نامند و زمانی روی می‌دهد که فشار خون به طورناگهانی افت می‌کند.محققان به رابطه بین اُفت فشارخون اُرتوستاتیک و شروع زوال عقل پی بردند. این کاهش در فشارخون دیاستولیک مشاهده نشد.‌ه. فشار خون افراد باید در حین جابجایی از حالت نشسته به حالت ایستاده کنترل شود.

جلوگیری از ورود گردوخاک

پادری بزرگی در ورودی خانه قرار دهید. افراد می‌توانند از طریق گردوخاک یا کثافت موجود در کفش خود مواد شیمیایی را وارد فضای بسته کنند. استفاده از پادری میزان ورود گردوخاک، آفت‌کش‌ها و دیگر مواد آلاینده به فضای بسته را کاهش می‌دهد. حتی اگر فردی کفش‌های خود را روی پادری پاک نکند و تنها کفشش را روی پادری قرار دهد نیز بازهم از احتمال ورود درصد زیادی از مواد آلاینده به فضای بسته کاسته می‌شود.

فواید موز برای کودکان

گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد او یاری می‌کند. موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی می‌باشد. این میوه شامل منگنز، ‌ویتامین پتاسیم، آهن،مواد مغذی دیگر است. از طرفی چربی کمی دارد و گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در آن که قند طبیعی محسوب می‌شوند، انرژی‌زا هستند. موز در تمام ماه‌های سال موجود است و بعد از رسیدن شیرین تر و نرم تر نیز می‌شود.

فلج اندام عارضه خطرناک و نادر کرونا؛ این ویروس را جدی بگیرید
دکتر فرزاد اشرفی اظهار کرد: بیماری کرونا علاوه بر عوارض سیستم اعصاب مرکزی به صورت سردرد، اختلال بویایی وچشایی، سکته مغزی، سرگیجه وتشنج می‌تواند باعث آسیب نخاع و در نتیجه فلج موقت و یا دایم وحتی پیشرونده اندام‌ها شود.وی اختلال حسی، مشکلات ادراری، ‌جنسی، زخم‌بستر و در موارد شدید پیشرفت ضایعه به سگمان‌های فوقانی نخاع را از دیگر علائم این بیماری عنوان کرد.این متخصص ادامه داد: علت درگیری نخاع آسیب به عروق نخاع در چند سگمان نخاعی است که متاسفانه در صورت درگیری شدید می‌تواند عوارض غیر قابل بازگشتی را به دنبال داشته باشد.اشرافی افزود: در بیمارستان دو بیمار دچار آسیب نخاع به دنبال کووید ۱۹ بستری شدند که علایم بیماری یک مورد علی رغم مصرف داروهای مختلف بازگشت نداشت.

مصونیت بهبودیافتگان کرونا از ابتلای مجدد حداکثر تا چند ماه است؟
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، افراد بهبودیافته از کرونا، فقط تا 3 ماه پس از بهبودی، از ابتلای مجدد به کرونا مصون هستند.این مرکز گفته است: افراد کرونایی بهبود یافته تا سه ماه نیازی به قرنطینه یا تست دوباره ندارند، اما در صورتی که یکی از علائم بیماری کرونا را در خود احساس کردند، بهتر است دوباره تست کرونا دهند.دانشمندان در سراسر دنیا به دنبال این هستند که بفهمند آنتی بادی‌ها تا چه مدت از افراد در برابر کرونا محافظت می‌کند. بیشتر تخمین‌ها بین چند هفته تا چند ماه متغیر بوده است.همچنین در یک مطالعه گزارش داد که سطح آنتی بادی موجود در بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته در ۲-۳ ماه پس از عفونت به شدت کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت