یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

حفظ فاصله اجتماعی

حفظ فاصله اجتماعی برای هر کسی سخت است. اما بسته به این که چه کسی هستید، چگونه زندگی می‌کنید و سایر موارد، رعایت این فاصله می‌تواند برای شما دشوارتر باشد. در این شرایط باید تمام تلاش تان را انجام دهید تا سلامت ذهن و جسم خود را حفظ کنید. این گونه می‌توانید به جامعه خود کمک کنید. می‌توانید حواس خودتان را با مطالعه و فیلم دیدن پرت کنید و سرگرم باشید.

درمان آرتروز با تغذیه

آرتروز نتیجه ساییدگی و خوردگی استخوان‌ها بر یکدیگر است. هنگامی که مایع بین مفصلی به هر دلیل از بین می‌رود، استخوان‌ها روی هم ساییده شده و درد زیادی را احساس می‌کنیم. اگر در مراحل اولیه به این درد توجه کنید با تغذیه و دارو‌های مناسب می‌توانید درمان را شروع کنید؛ ولی اگر این موضوع برای شما کم اهمیت باشد و مدتی طولانی را با این درد سپری کنید، مراحل و نحوه درمان به مراتب برای شما سخت‌تر می‌شود.

گیاه خارشیر برای تنظیم کبد

از عصاره گیاه خارشیر برای تنظیم فعالیت کبد استفاده می شود و مفید بودن آن برای درمان سیروز کبدی و هپاتیت مزمن شناخته شده است.در کنار خواص این گیاه برای بهبود فعالیت کبد، فواید دیگری نیز در این گیاه مشاهده شده است که به شرح زیر می‌باشد:کاهش سطح کلسترول خون، کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کاهش رشد سلول‌های سرطانی در سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان پروستات

خطرات مصرف وازلین

در حالی که وازلین فواید زیادی دارد، فقط باید برای استفاده خارجی باشد. وازلین را نخورید. از استفاده از وازلینا به عنوان روان کننده خودداری کنید. طبق گزارش رویترز، مطالعه ای روی 141 خانم نشان داد که 17 درصد از وازلین‌ها در داخل کشور و 40 درصد از آنها برای واژینوز باکتریایی تست مثبت کرده اند. مارک و برند وازلینی که خریداری می کنید ممکن است واکنش های متفاوتی ایجاد کند.

از این ماسک استفاده نکنید!

استفاده از ماسک همانقدر که می‌تواند از فرد در مقابل ویروس کرونا محافظت کند می‌تواند در قطع چرخه انتقال ویروس هم موثر باشد، اما آیا همه انواع ماسک چنین تأثیری را دارند؟محققان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی در تحقیقی انواع ماسک از نوع جراحی تا ماسک‌های تولید شده از پشم گوسفند را مورد بررسی قرار دادند که در این میان کمترین اثربخشی را ماسک‌هایی داشتند که از پوست و پشم گوسفند تهیه شده بودند.

رمدسیویر باعث کاهش مرگ‌‌ مبتلایان کرونا نمی‌‌شود
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اثربخشی دو داروی گیاهی برای تسکین سرفه بیماران کرونایی غیربستری گفت: داروی “رمدسیویر” مرگ و میر و طول بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را کاهش نمی‌‌دهد! مصطفی قانعی در گفت‌‌وگو با تسنیم درباره اعطای مجوز به 2 داروی گیاهی برای تسکین درد بیماران کرونایی اظهار کرد: برای تسکین سرفه‌‌های برخی بیماران مبتلا به کرونا، دو شربت گیاهی قابل تجویز است؛ برای بیماران مبتلا به کرونایی که بستری نمی‌‌شوند و در خانه درمان می‌‌شوند یکی از مسائل و سؤال‌‌های ما این بود که چگونه سرفه بیماران را بهبود ببخشیم؛ برای تسکین سرفه این مسئله به تأیید رسید که داروی گیاهی نیز تجویز شود.

هشدار نسبت به تبعات ناشی از تجمعات
عضو ستاد مقابله با کرونا با هشدار نسبت به تبعات تجمعات در شرایط شیوع کرونا و با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله ‌گذاری‌های فیزیکی در شرایط کنونی بسیار آسیب زننده خواهد بود، گفت:‌ اثرات و تبعات منفی تجمعات یعنی افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها چند هفته بعد از آن مشاهده می‌شود، بنابراین اگر تجمعات پیش رو همچون آزمون‌های سراسری و مراسم و عزاداری‌های محرم محدود و کنترل نشود، تبعات ناشی از آن همچون افزایش شیوع بیماری با پاییز یعنی زمان شیوع انواع آنفولانزا تجمیع و همزمان شده و قطعا با موجی شدید و سهمگین از بیماران مواجه می‌شویم. خشنود ادامه داد: این مساله در کنار خستگی و فرسودگی کادر درمان و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، مشکلات جدی مواجه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت