یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

غذاهای مضر برای مبتلایان به دیابت

نوشیدنی های قندی بدترین نوع نوشیدنی برای افراد مبتلا به دیابت است. آن ها حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند. آنها با فروکتوز پر شده‌اند و به شدت با مقاومت به انسولین و دیابت در ارتباط هستند.مصرف نوشیدنی های شیرین شده، خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دیابت مانند کبد چرب را افزایش می دهد. برای کمک به کنترل قند خون، آب یا چای های شیرین نشده را جایگزین آبمیوه های قندی کنید.

شکلات پیری را کاهش می دهد

شکلات عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشند، باعث افزایش روحیه و انرژی می شوند، سطح هورمون استرس -کورتیزول را کاهش می دهند، عملکرد مغز را تقویت می کنند، باعث افزایش حافظه و توانایی های ذهنی می شوند. آنها حتی روند پیری را نیز کند می کنند. از این رو وی، شکلات را برای هنرمندان، پزشکان و زنان موثر می داند. حذف شکلات از رژیم غیرممکن است.

سرکه را چاشنی کنید

سرکه نه تنها چاشنی خوش عطر و بویی است، بلکه می تواند یک داروی طبیعی برای حذف انگل ها هم باشد، آن را چاشنی هر غذایی کنید. گذشته از این اگر یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید، می توانید به خاصیتی که برای کشتن انگل های بدن تان دارد هم امیدوار شوید. نوشیدن هر روز این معجون می تواند برای از بین بردن انگل های معده و درمان عفونت های شدید معجزه کند.

خوابیدن در زمان های نادرست

علاوه بر خواب ناکافی، خوابیدن در ساعات اشتباه نیز می تواند انرژی مان را پایین بیاورد. خوابیدن در طول روز به جای شب، ریتم شبانه روز بدن را مختل خواهد کرد و تغییر بیولوژیکی است که در پاسخ به نور و تاریکی در سیکل 24 ساعت شبانه روز، رخ می دهد.زمانی که الگوی خواب ما با ریتم شبانه روز مان همگام نیست، ممکن است خستگی های مزمن توسعه یابد که البته بیشتر برای افرای که صورت شیفیتی کار می کنند یا شب کار هستند.

مزایای روغن سیاه دانه در زیبایی

از مزایای روغن سیاه دانه فراوانی برای شرایط مشکل ساز پوست دارا می باشد. این روغن در بسیاری از فروشگاه ها و داروخانه های مواد غذایی یافت می شود. نمونه هایی از کاربرد های زیبایی این روغن شامل موارد زیر است استفاده از لوسیون تهیه شده با 10 درصد روغن سیاه دانه، پس از گذشت دو ماه، موجب کاهش معنی دار آکنه صورت می شود. روغن را می توان برای نرم کردن و تقویت درخشش موها استفاده کرد.

میانگین سنی فوت‌شدگان ناشی از کرونا چقدر است؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت که متاسفانه میانگین سنی افرادی که ناشی از بیماری کرونا در استان فوت شدند ۷۲ سال بوده و ۸۸.۹ درصد از کل موارد مرگ و میر، سنی بیش از ۵۰ سال داشتند.دهقانی فیروزآبادی، در خصوص آخرین تحلیل آماری مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آمار تحلیلی کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی متاسفانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۳ نفر فوت شدند؛ در صورتی که این آمار در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ نفر است.وی افزود: همچنین درصد مبتلایان که قبلا ارجحیت مشخصی با آقایان بود، تقریبا به تساوی نزدیک شده که در خراسان جنوبی ۴۷.۵ درصد از مبتلایان بانوان و ۵۲.۵ درصد از آقایان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

اگر ویروس‌ها هم‌زمان مبتلا کنند چه اتفاقی می‌افتد؟
از سوال‌های علمی، چگونگی تعامل ویروس کرونای جدید، با نام رسمی سارس-کرونا-۲ با ویروس های دیگر در فصل سرماست. همه ویروس‌های تنفسی به یک جای خاص در بدن حمله می‌کنند، به سلول‌های بینی، گلو و ریه. این می تواند منجر به رقابت ویروس‌های مختلف با هم شود.د یک عفونت ویروسی می‌تواند جلوی ابتلا به دیگری را بگیرد. به عنوان مثال، شیوع وسیع ویروس سرماخوردگی معمولی احتمالا همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای خوکی سال ۲۰۰۹ را در بعضی کشورهای اروپایی به تعویق انداخت. یکی از توضیح‌ها این است که واکنش عمومی سیستم ایمنی به یک عفونت، مانع از ورود عفونت دیگر به بدن می‌شود.‌یک عفونت ویروسی باعث فعال شدن سیستم ایمنی و التهابی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت