شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تاثیر مثبت داروهای استاتین بر کووید۱۹

بررسی محققان چینی نشان داد: بیماران آلوده به کروناویروس که طی گذراندن مراحل درمان در بیمارستان‌های چین از داروهای استاتین مصرف کرده‌اند نسبت به بیمارانی که از این داروهای کاهنده فشار خون دریافت نکرده‌اند از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌اند. این بیماران کمتر در معرض مرگ ناشی از دستگاه‌های تنفس مصنوعی بوده اند.‌‌ احتمال مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ بیماران دیگر ۶.۸ درصد بوده است.

آیا لنز چشم موجب کرونا می شود

هیچ مدرکی مبنی برافزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا به دلیل استفاده از لنز‌های چشم وجود ندارد، اما استفاده از لنز منجر به افزایش لمس و تماس با چشم بیش‌ازحد میانگین می‌شود. استفاده از عینک طبی و آفتابی: عینک‌های طبی و آفتابی می‌توانند چشم را از قطرات تنفسی آلوده محافظت کنند، اما به خاطر داشته باشید که به‌طور صددرصدی از چشم‌ها در برابر کرونا محافظت نمی‌کنند. از تماس و مالش چشم‌های خود اجتناب کنید

پوست خشک بدلیل آب و هوای بد

به نحوه ی شستشوی پوستتان توجه کنید. پوست خود را با آب ولرم بشویید تا از خشکی پوست پیشگیری نمایید. از بکار بردن شوینده های دارای مواد شیمیایی خشن خودداری کنید. (روغن های طبیعی و صابونهای گلیسیرینه). شب ها دستگاه بخور را روشن بگذارید. شما نمی توانید مانع خشکی زیاد هوای سرد بیرون و هوای گرم داخل خانه تان شوید. اما استفاده از دستگاه بخور در شب، می تواند به پوست استراحت و شادابی بدهد.

چگونه در سفر با کرونا مقابله کنیم؟

در صورت داشتن علایم شبیه کرونا از قبیل تب یا سرفه از رفتن به مسافرت پرهیز کنید. در صورت مشاهده افراد با علایمی از قبیل تب و سرفه حتما مکان خود را عوض و از تماس با آنان خودداری کنید. به طور مداوم دست های خود را با آب و صابون یا مایع بشویید. از لمس چشم‌ها، بینی و دهان خود به خصوص با دست آلوده پرهیز کنید. بلافاصله بعد از هر سرفه ماسک تان را درآورید و با رعایت اصول بهداشتی آن را دور بیندازید.

تخم شربتی برای ناراحتی های گوارشی

تخم شربتی برای درمان ناراحتی های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده استفاده می شود. در کشور چین، از تخم شربتی برای درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می شود. تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده ای دارد و به همین دلیل، برای گوارش و درمان بافت های گوارشی عالی است. تخم شربتی خلق و خوی فرد را خوب می کند،

نکاتی که فرد مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند
هنگامی که یک نفر در خانواده به بیماری کرونا مبتلا می شود پروتکل رعایت فاصله 2 متری برای او صدق نمی کند زیرا ترشحات ویروسی مانند سرفه و تنفس بسیار آلوده هستند. بیماری که در قرنطینه بسر می برد بهتر است در خانه صحبت نکند و همه اعضای خانواده و اقوام از ملاقات وی خودداری کنند و با تلفن، وسایل مجازی و تماس تصویری با او در ارتباط باشند. حتما باید برای فرد بیمار مبتلا به کرونا یک اتاق جداگانه در نظر گرفته و سعی شود فرد بیمار فقط برای کارهای ضروری، احتیاجات بهداشتی و استحمام از اتاق بیرون آید. ذای فرد بیمار و آب باید به اتاق جداگانه برده و ظرف هایش جداگانه و در شرایط کاملا بهداشتی شست و شو شوند. استریل و استفاده فن برای عوض شدن هوا تا 45 دقیقه از حمام استفاده نشود.

راه های پیشگیری از آلوده شدن مسواک
گذاشتن مسواک در جای مسواکی در دستشویی های نزدیک توالت سبب آلوده شدن مسواک می شود زیرا هر توالتی گازهای آلوده در هوا پراکنده می کند پس تا آنجا که امکان دارد مسواک را جایی دور تر از توالت قرار دهید. حتما قبل از مسواک زدن دستان خود را با آب و صابون بشویید و سپس مسواک خود را بعد از هر بار مصرف به دقت شستشو دهید. باکتری ها بیشتر در محیط مرطوب زندگی می کنند بنابراین سعی کنید بعد از استفاده از مسواک درپوش مسواک را نگذارید زیرا گذاشتن درپوش سبب می شود رطوبت مسواک حفظ و محیط هر چه بیشتر مستعد رشد باکتری ها شود. مسواک خود را به دیگران ندهید و از مسواک آنها استفاده نکنید و حتی مسواک خود را در نزدیکی مسواک دیگری قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت