یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

فندوق موجب کاهش استرس می شود

فندوق حاوی مقادیر بالایی سلنیم است. سلنیم با کاهش التهاب که اغلب در اختلالات خلقی مانند اضطراب سطوح بالایی دارند موجب بهبود خلق می‌شود. سلنیم همچنین نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کرده و خاصیت ضد سرطان دارد. مصرف زیاد سلنیم عوارض جانبی دارد . مراقب باشید روزانه بیش از سه یا چهار فندق برزیلی یا مکمل‌های حاوی دوزهای بالای سلنیم مصرف نکنید.

این نوشیدنی باعث طول عمر می شود

مصرف یک فنجان قهوه در روز متوسط طول عمر مردان را سه ماه و متوسط طول عمر زنان را یک ماه افزایش می‌دهد.مصرف یک فنجان قهوه در روز، به طور متوسط روزانه طول عمر یک مرد را حدود 9 دقیقه و طول عمر یک زن را حدود 3 دقیقه افزایش می‌دهد. نقش پیشگیرانه قهوه از لحاظ بیولوژیکی قابل توجه است؛ این نوشیدنی حاوی ترکیبات تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است نسبت به انسولین مبارزه می‌کند.

خواص درمانی گیاه گل زرد

بهبود و افزایش گردش خون است. برای کبد بسیار مفید بوده، در تصفیه سموم و پاکسازی کبد موثر است. استحکام شریان های ضغیف شده بدن است.در درمان بیماری‌ها و ناراحتی‌ های گوارشی بسیار مفید بوده و مردم محلی از دمنوش آن مانند چای معمولی استفاده میکنند. استفاده از این گل برای درمان دل درد و دل پیچه مفید است. این گیاه خاصیت ملین داشته و در درمان یبوست موثر می باشد.

محیط تنفسی تان را مرطوب نگه دارید

می توانید درون بخورتان آب اکسیژنه یا ویسک بریزید. آخرین موردی که برای درمان خانگی گلودرد در این مطلب می خوانید این است که اگر دچار گلودرد شده اید بهتر است محیط تنفسی تان مرطوب نگه دارید. تنفس در هوای خشک موجب خشکی گلو می شود و دردش را نیز بیشتر می کند. همچنین برای اثرگذاری بیشتر می توانید در آب بخورتان یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه یا ویسک بریزید.

تسکین سردردها با مداد

سردردهای تنشی را می توان با نگاه داشتن یک مداد در میان دندان ها بطوریکه به آن فشاری وارد نشود، تسکین داد. بیماران معمولا برای تشخیص منبع درد ، گیجگاه خود را می گیرند که این کار به دلیل اسپاسم یک عضله فن مانند در سراسر گیجگاه است که از پشت سر به نام تمپورال گسترش یافته است. : این تمرینی برای سست کردن عضلات فک است که دچار اسپاسم شده اند.


هر نوع درد بدن بدون علت، مشکوک به کرونا تلقی شود
دکتر مهدی حق دوست با بیان این مطلب اظهار کرد: هر فردی که علایمی مانند خستگی بدون علت و آبریزش بینی دارد، باید از ماسک استفاده کرده و فاصله را رعایت و بررسی کند تا اثبات شود که این علایم مربوط به کرونا نیستند.وی خاطرنشان کرد: علایم بیماری در طول هفته‌های گذشته بسیار تغییر کرده، اما الگوی مرگ و میر تغییری نکرده است.وی متذکر شد: بر خلاف تصور عموم که فکر می‌کنند ویروس، ضعیف‌تر شده، فقط رفتار ویروس تغییر کرده است و بیماران بیشتر با علایم گوارشی مانند اسهال مراجعه می‌کنند. حقـدوست گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل گرما بسیاری از بیماران تصور می کنند که دچار اسهال عفونی فصل گرما شده‌اند.‌‌ تا ۲۰ روز آن را با اطرافیانشان منتقل می کنند.

خوردن انگور چه فوایدی دارد؟
رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی مرتبط است. مانند سایر میوه ها و سبزیجات، انگور منبع خوبی از فیبر و آب است.اگرچه برای تأیید برخی از فواید انگور تحقیقات بیشتری لازم است، اما آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی موجود در انگور این میوه را به یک میوه با ارزش غذایی بالا تبدیل می کند. افزایش مصرف پتاسیم می تواند اثرات منفی مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی را کاهش دهد. انگور حاوی پتاسیم بسیار زیادی است. محتوای زیاد پتاسیم موجود در انگور می تواند نشانگر این باشد که این میوه قادر است اثرات سدیم را در افرادی که فشار خون دارند، کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت