کتابخانه نیم کاره ای که کلنگش از سال ۸۸ خورده است

احداث کتابخانه مرکزی قاین در سفر اول هیئت دولت نهم به شهرستان قاینات مصوب و در سال ۸۸ زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع توسط خیران، شهرداری و شورای اسلامی شهر برای این پروژه تامین شد.سال ۸۹ عملیات اجرای این پروژه در حاشیه بولوار «بامشاد» قاین با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد. براساس قرارداد اولیه این پروژه سه سال پس از شروع باید به بهره برداری می رسید درحالی که با گذشت حدود ۱۳ سال و پیشرفتی خوبی نداشته، هر سال باید منتظر تخصیص اعتبارات باشد و در صورت تخصیص کامل بودجه مورد نیاز ، دو سال دیگر به اتمام می‌رسد.

تغذیه روح با ترویج کتابخوانی

حسن مختاری شاعر و فعال فرهنگی گفت: برای تغذیه روح و جسم انسان نیاز به تقویت وتوسعه وتجهیز و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. این شاعر قاینی با بیان اینکه با توجه به اینکه قاینات دومین شهرستان خراسان جنوبی است، افزود: ضرورت دارد برای تجهیز و راه‎اندازی کتابخانه‌ها اقدام جدی تری انجام شود. مختاری یادآور شد: مردم قاینات مردمی فرهنگ دوست بوده که به کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوانی قائل هستند که دلیل این ادعا مشارکت خوب آنان در تجهیز احداث کتابخانه و اهداء کتاب و استقبال از کتابخوانی است. مصطفوی یکی از واگذار کنندگان زمین اهدائی احداث کتابخانه مرکزی قاین نیز با انتقاد از روندکند و طولانی شدن اجرای ۱۳ ساله این واحد فرهنگی ادامه داد: بی‎توجهی مسئولان استان و شهرستان نسبت به این مسئله مهم در نبود اختصاص اعتبارات لازم باعث شده تا مردم نسبت به مسئولان بی‏اعتماد گردیده و کمتر در امورات عام‌المنفعه مشارکت کنند.

اعتبارات قطره چکانی

سیداسماعیل ترحمی رئیس شورای اسلامی شهر قاین نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع در تمامی بازدیدها، دیدارهای مسئولان کشوری واستانی کتابخانه‎مرکزی مطرح که متأسفانه بدلیل اختصاص قطره چکانی اعتبارات این پروژه ۲۰ سال به طول خواهد کشید. وی با بیان اینکه متأسفانه بدلیل گذشت و طولانی شدن پروژه مصالح کار شده در حال از بین رفتن است، ادامه داد: کتابخانه محل تجمع افراد ولگرد و حتی حیوانات شده است. وی خواستار مداخله استاندار برای تأمین اعتبارات لازم شد.مددی رئیس کتابخانه عمومی قاین نیز با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر دولت احمدی‌نژاد بود، یادآور شد: این پروژه در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و زیربنای ۳ هزار مترمربع با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال انجام است. مددی افزود: تاکنون ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است و برای اتمام کامل آن ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است. وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال مصوب شد، اظهار کرد: از این اعتبار ۲۰ درصد آن تخصیص یافته است و متاسفانه عملیات ساختمانی از مدتها قبل تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت