اخبار استانی

مبارزه با فساد و محرومیت‌زدایی اولویت‌های اصلی کشور است

نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با فساد و محرومیت‌زدایی اولویت‌های اصلی کشور است و مسئولان باید خود را با مطالبات مردم تنظیم کنند و گرنه خود به خود از این مسیر کنار زده خواهند شد. وی تاکید کرد: مردم انتظار رفع مشکلات را به صورت ناگهانی ندارند، تغییر افقی و پله پله انجام می‌شود اما شرط آن همراهی و همدلی است.

استاندار نهم که خواهد بود ؟

پس از رای اعتماد مجلس به احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور دولت سیزدهم ، گمانه زنی ها در خصوص انتخاب استانداران آغاز شده و روزی نیست که لیستی از گزینه های استانداری برای استان های کشور منتشر نشود . در این بین خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست . بر اساس شنیده های آوا تا کنون لیست های متعددی از گزینه های پیشنهادی از سوی جریانات مختلف استان به پایتخت رفته است و گزارش ها حاکی از آن است که تعدد لیست های ارسالی از خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها ، در پایتخت نیز زبانزد گردیده و انتخاب نماینده عالی دولت را مثل همیشه در فضای عدم وفاق دچار پیچیدگی کرده است .

انتخاب استاندار با نظر ویژه رئیس جمهور

از سوی دیگر یکی از نمایندگان مجلس نیز در گفتگویی با یکی از خبرگزاری های استان بحث استاندار خراسان جنوبی در دولت سیزدهم را باز و به نقش نمایندگان در این انتخاب اشاره نموده و با تاکید بر اینکه انتخاب یا ابقای استاندار، حق دولت است گفته است در صورت تصمیم به تغییر بدون شک با نمایندگان استان مشورت می شود . در حالی که انتصابات اخیر رئیس جمهور نشان از تشکیل دولتی فراجناحی و مردمی دارد گزینه هایی از طیف های معتدل و اصولگرا در لیست پیشنهادات دیده می شود و شواهد حاکی از آن است که علیرغم ارسال لیست های متعدد از استان به پایتخت برای سکانداری استانداری خراسان جنوبی ، با اشراف ویژه ای که شخص رئیس جمهور به شرایط استان دارد انتخاب استاندار خراسان جنوبی با نظر ویژه آیت ا… رئیسی و همچنین مشورت اسماعیلی رئیس دفتر وی که از اهالی خراسان جنوبی است انجام خواهد شد .

ابقای استاندار فعلی یا انتصاب گزینه های جدید

هر چند عملکرد حمید ملانوری استاندار فعلی خراسان جنوبی و رویکرد اعتدالی وی در مدت حضورش در استان ، احتمال ابقای وی و ادامه کار در دولت سیزدهم را جدی کرده است اما نامبردن از وی در لیست گزینه های استانداری سمنان ، احتمال جابجایی او و رفتن به استان دیگر را نیز تقویت می کند . اما در سطح افکار عمومی گزینه های جدید هم برای سکانداری استانداری نام برده می شود که برخی ساخته و پرداخته اشخاص بوده و فاقد هر گونه سندیت و به صورت گسترده در فضای مجازی تبادل می شود، اما برخی نیز به عنوان گزینه های جدی در محافل اثرگذار و صاحب نظر مطرح می شود که از آن جمله به رضاسلم آبادی ( مدیرکل فعلی کمیته امداد استان) ، سردار محمد زهرایی ( فرمانده بسیج سازندگی کشور) ، محمد رضا گلرو ( معاون اسبق منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی) ، سردار یعقوبعلی نظری ( فرمانده سابق سپاه استان) ، سردار هاشم غیاثی ( فرمانده اسبق سپاه استان ) ، سردار غلامرضا احمدی ( فرمانده سابق سپاه قم ) ، عیسی فرهادی ( معاون اسبق سیاسی استانداری خراسان جنوبی و فرماندار فعلی تهران ) ، حمید رضا علی اکبری دهکردی ( معاون فعلی کمیته امداد کشور ) ، محمد اسکندری ، مهدی ناصحی و عباس مسجدی آرانی اشاره شده است که به جز اسکندری ، ناصحی و مسجدی مابقی گزینه ها سابقه حضور و مدیریت در استان را داشته اند .

اقبال کدام گزینه ها بیشتر است ؟

علیرغم اینکه پس از موضوع منتفی شدن حضور سردار نقدی در استانداری ویژه خوزستان و شائبه عدم تمایل نهادهای نظامی برای حضور نیروهایشان در امور اجرای دولت، همچنان گزینه های نظامی هم برای خراسان جنوبی مطرح است و در این بین بر اساس شنیده ها ، اقبال سلم آبادی ، زهرایی ، فرهادی و علی اکبری برای تصدی این مسئولیت بیش از سایرین عنوان می شود . سلم آبادی و زهرایی سابقه مدیریت موفق در ۸ سال گذشته در استان را دارند و فرهادی و علی اکبری هم دو گزینه ای هستند که هر دو از نزدیکان تیم رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی ، استاندار اسبق خراسان جنوبی بوده و سابقه مدیریتی و حضور در استان را داشته اند که در این بین همکاری علی اکبری با اسماعیلی ، رئیس دفتر رئیس جمهور و سابقه معاونت وی در سازمان زندان ها و همچنین شناخت ویژه آیت ا… رئیسی از سلم آبادی در دوران فعالیت نمایندگی مردم استان را نباید نادیده گرفت که در اینصورت شانس این دو گزینه را بیشتر می نماید . حال باید دید که نمایندگان استان ، وزیر کشور و هیئت دولت و فضای افکار عمومی این بار برای استان ، که رئیس دولت خود را شهروند آن می داند و رئیس دفتر وی نیز فرزند خراسان جنوبی است چه گزینه ای و با چه سطح از توانمندی بر می گزیند ؟ آیا گزینه هایی که در افکار عمومی مطرح است برای مدیریت این استان مرزی به هیئت دولت خواهند رفت و یا در لحظات پایانی ، گزینه های جدیدی به این لیست اضافه خواهند شد.

مرمت و زیباسازی ۷۰ مدرسه فردوس در آستانه سال تحصیلی

۷۰ مدرسه فردوس در آستانه سال جدید تحصیلی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط شورای پروژه مهراین شهرستان مرمت، بهسازی و زیباسازی می شود.مدیر کل آموزش و پرورش استان در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش فردوس گفت: هم اکنون ۶ طرح آموزشی و پرورشی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد در شهرستان فردوس با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در حال احداث است.

حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

ایرنا- تفاهم‌نامه حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر بین مرکز وکلای قوه قضائیه، دادگستری استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امضا و مبادله شد. این تفاهم‌نامه مشترک را روز پنجشنبه سردار “علی قاسمی” دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام “علی نسایی زهان” دادستان عمومی و انقلاب بیرجند و سید “محسن موسوی” رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند امضا کردند و بین طرفین مبادله شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در این نشست گفت: در گذشته هیچ قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نداشتیم تا اینکه مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب این قانون مهم اقدام کرد و طبق تفاهم‌نامه‌های کشوری و استانی برای حمایت ویژه از این قشر اقدام خواهیم کرد. حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت به عنوان وظیفه شرعی و قانونی است. دادستان بیرجند گفت: کانون وکلا بازوی توانمند قوه قضائیه است که امیدواریم نسبت به این توافق‌نامه با جدیت اقدام شود. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی هم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه اجرایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظایفی را تعیین کرده است اما متاسفانه شاهد ترک فعل برخی دستگاه‌ها هستیم. سردار علی قاسمی افزود: در این زمینه برخی دستگاه‌ها کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند یا از قانون مطلع نیستند که در همین زمینه سال گذشته چند بار قوانین به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. وی اظهار داشت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی همواره همکاری لازم را داشته‌اند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه، با ناهنجاری‌هایی که براثر سهل‌انگاری یا نقشه‌های دشمن بر استان ما تحمیل می‌شود، مقابله خوبی داشته باشیم. رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: به دنبال انعقاد تقاهم‌نامه‌های کشوری، این تفاهم‌نامه برای حمایت و معاضدت قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر منعقد می‌شود. سید محسن موسوی افزود: این تفاهم‌نامه متناسب با وضعیت استان، بومی‌سازی و منعقد شد که امیدواریم منشا خیر باشد.

توفان در راه خراسان‌جنوبی

فارس- کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی به‌تدریج از عصر امروز با تقویت تأثیر بادهای ۱۲۰ روزه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود. نخعی با بیان اینکه وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود، بیان داشت: شدت توفان در برخی نقاط مرز شرقی و جنوبی استان با شدت بیشتری همراه خواهد بود. کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی شرایط برای توفان گرد و خاک و بروز خسارت فراهم است، تبیین کرد: این پدیده جوی آسیب به تابلوها و علایم شهری و روستایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان و غیره را به همراه خواهد داشت. نخعی اضافه کرد: همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای محورهای نوار شرقی استان و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و بلندی به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد که در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت سرعت مطمئنه از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است. وی گفت: در پی وزش بادهای ۱۲۰ روزه بر آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برای مواجه شدن با هرگونه خطر احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید و کاهش دید افقی تأکید شده است.

فقر مراتع خراسان جنوبی

مهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه فقط یک صدم درصد مراتع استان در وضعیت خوب هستند، گفت: میزان تولید علوفه پاسخگوی نیاز کامل غذایی دام نیست. علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه مرتع داران فقط تا هشتم آذر ماه سال جاری برای تمدید مجوز فرصت دارند، افزود: اگر پروانه چرا در مهلت معین تمدید نشوند، باطل و مرتع بلامعارض اعلام خواهد شد. وی بیان کرد: بر اساس بند ۱۲ بخشنامه، مرتع دارانی که پروانه‌های مرتعداری خود را در سال گذشته تمدید نکردند هم می‌توانند حداکثر تا تاریخ هشتم آذر ماه سال جاری نسبت به تمدید پروانه مرتعداری اقدام کنند. نصرآبادی بیان کرد: رعایت ضوابط مربوط به پروانه‌های مرتعداری و کنترل ورود بی رویه دام به مراتع استان در راستای حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیل‌های ویران گر الزامی است.وی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن سطح مراتع دارای وضعیت پوشش گیاهی مطلوب و خوب معادل شش هزار و ۲۷۸ هکتار در شرایط نرمال بارندگی، میزان تولید علوفه مورد نیاز دام‌ها در سطح پایینی بوده به گونه‌ای که پاسخ گوی نیاز کامل غذایی دام نیست. نصرآبادی خواستار توجه به تأثیر خشکسالی‌ها بر مراتع شد و افزود: مراتع از جمله ذخیره گاه‌های طبیعی مهم تولید علوفه و دامداری محسوب می‌شوند که بارش یا عدم آن به مقدار کافی می‌تواند بر تراکم پوشش و توان تولیدی آنها اثر گذار باشد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به سطح ۱۵ میلیون هکتاری استان، بیان کرد: از این میزان ۱۴.۵ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده که هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار آن مرتع است.

داغ کرونا بر دل ۶ خانواده دیگر

۶ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۷۷ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۴۱ بیمار جدید شامل ۴۱ بستری و ۱۰۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود:: همچنین از ۹۵۹ تست سریع کرونا ۲۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

بازگشایی قفل پایانه گمرک مرزی یزدان

صداوسیما- گمرک مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه پس از ۷ سال تعطیلی با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بازگشایی شد. استاندار در بازدید از این پایانه مرزی گفت: مدت زیادی است که با توجه به درخواست اهالی مناطق مرزی استان و هم به دلیل استفاده حداکثری از ظرفیت مرز که یکی از محورهای توسعه و پیشرفت مناطق استان است ، در تلاش بودیم تا بازارچه های مرزی استان را درکنار پایانه مرزی ماهیرود، فعال کنیم . ملانوری افزود: امروز شاهد این هستیم که با پیگیری های صورت گرفته در کنار فعالیت پایانه ماهیرود، فعالیت تجاری در پایانه مرزی یزدان انجام می شود و بازارچه های دوکوهانه و گلورده نیز با مصوبات خوبی که داشتیم بازگشایی و فعالیت های مرزی انجام خواهد شد. وی گفت: گفتگو ها و جلساتی هم بین تجار ایران و افغانستان انجام شده و درخواست های زیادی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت ها از امروز شاهد بازگشایی و فعالیت پایانه مرزی یزدان هستیم و در کنار آن میل مرزی ۷۳ و دوکوهانه بازگشایی خواهد شد و هم استان و هم اهالی شهرستان های مرزی استان و کشور افغانستان از این فعالیت ها بهره مند شوند . نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دستگاه های مرتبط ،در خصوص تثبیت پایانه گمرکی یزدان، اقدامات لازم را انجام دهند . اسحاقی افزود: امروز شاهد این هستیم که با حمایت استاندار در سال مانع زدایی ، این مانع بزرگ از سر راه گمرک یزدان برداشته شد و در مرحله نخست خرده فروشی در پایانه مرزی یزدان اجرایی شد و در ادامه مبادلات تجاری افزایش می یاید. وی گفت: آن چیزی که برای مردم مهم است این است که دستگاه های مرتبط و شخص رئیس جمهور در خصوص تثبیت پایانه گمرک یزدان اقدامات لازم را انجام دهند . نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه تاکید کرد وجود پایانه گمرک یزدان می تواند در تثبیت امنیت و اقتصاد پویا و پایدار در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

علت تاخیر در انتقال صنوف آلاینده اعلام شود

صداوسیما- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: علت تاخیر در واگذاری زمین و انتقال صنوف آلاینده بیرجند اعلام شود. بیش از ۱۴ سال از مطرح شدن طرح واگذاری زمین به اصناف بیرجند و انتقال آنان به خارج از شهر می‌گذرد. در این مدت ۷۸ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر درنظر گرفته شده که باید دو هزار و ۸۰ واحد صنفی در آن ساخته شود. با گذشت این مدت طولانی تنها ۴۲ هکتار از این زمین‌ها واگذار شده که هنوز ۱۵ هکتار از شهرداری و ۱۷ هکتار از راه و شهرسازی باقی مانده و ۳۴۰ واحد در مصنوعات چوبی-فلزی، مصالح ساختمانی، آلومینیوم و تعدادی از مکانیکی‌ها هنوز منتقل نشده اند. بعد از آخرین بازدید دادستان مرکز استان از این طرح در آذرماه سال گذشته، روز پنجشنبه نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به همراه دستگاه‌های متولی و تعدادی از اصناف از این محل بازدید کرد. خسروی در جلسه برگزاری بررسی مشکلات این طرح گفت: برای تعیین تکلیف صنوف باید در اولین وقت ممکن با ترکیبی از اعضای لازم، جلسه‌ای با استاندار برگزار شود. وی با اشاره به مشکلات واگذاری زمین توسط شهرداری خواستار حضور یکی از افراد شورای شهر یا شهرداری که به موضوع اشراف کامل داشته باشد در این جلسه‌ شد و افزود: علت تاخیر در واگذاری و عقب بودن انتقال صنوف فهرست وار اعلام شود. نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه برای مانده کار باید زمان بندی شود گفت: این طرح اگر بیشتر از این فرسایشی شود انگیزه اصناف را از بین خواهد برد. فرماندار بیرجند نیز از حل شدن عمده مشکل این طرح خبر داد و گفت: در دو هفته آینده روند واگذاری زمین‌های باقی مانده تسهیل و بزودی مشکل واگذاری زمین به اصناف باقی مانده حل می‌شود.

مدارس دونوبت در بیرجند رو به افزایش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: روند شکل‌گیری مدارس دونوبت در مرکز استان رو به افزایش است و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث ضرورت دارد. محمدحسین یکه‌خانی در دیدار با معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: افزایش انفجارگونه جمعیت دانش‌آموزی و مهاجرت به مرکز استان قصه پرغصه کمبود فضای آموزشی را برای ما رقم زده است. وی بیان کرد: متاسفانه برای سال تحصیلی پیش‌رو پنج مدرسه ابتدایی دیگر در شیفت مخالف سایر مدارس دایر خواهد شد و در مجموع ۷۲ مدرسه ابتدایی دونوبت خواهیم داشت. مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی، تسریع در تکمیل و تحویل پروژه‌های در حال احداث به ویژه در منطقه شمال شهر بیرجند اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر آسفالت شکافی، وصل انشعابات و اخذ امتیازات مدارس دکتر گنجی و تکتم در شمال شهر بیرجند در اولویت است. محمود چاوشان افزود: امیدواریم با توجه لازم از طرف اداره کل راه و شهرسازی ضمن تسریع در عملیات اجرایی، مشکلات و موانع پروژه‌ها رفع شود. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اهمیت آموزش پرورش گفت: پیش‌بینی اراضی آموزشی در مناطق مختلف بیرجند به اندازه مکفی صورت گرفته است تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

بی رغبتی گلخانه داران در پی افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی

خبرنگاران جوان- یکی از گلخانه داران خراسان جنوبی گفت: به دلیل افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی، رغبت گلخانه داران برای کار و دریافت وام کاهش یافته است. قاسمی گلخانه دار خراسان جنوبی گفت: در سطح ۵ هزار متر مربع کار کشت گلخانه‌ای را انجام می‌دهم. او افزود: در کشت قبلی حدود ۵۰ تن خیار برداشت کردیم، اما هنوز به دلیل نوسان قیمت‌ها نمی‌توان میزان درآمد و سود را به طور مشخص اعلام کرد. قاسمی عنوان کرد: محصول برداشت شده با میانگین قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در داخل استان به فروش می‌رسد. این گلخانه دار بیان کرد: در کشت بعدی قرار است در گلخانه گوجه فرنگی کشت شود که با طرح کشت یکنواخت گوجه فرنگی، محصول تولیدی به تهران صادر می‌شود. او تصریح کرد: دو نفر به صورت ثابت و ۴ نفر نیز به صورت پاره وقت در گلخانه مشغول به کار هستند. قاسمی گلخانه دار خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات نهضت گلخانه‌ای در استان گفت: پیش از این مقداری تسهیلات با سود ۴ درصد دریافت کرده ایم. او افزود: تا مدتی پیش تسهیلات با سود ۷ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شد، اما اکنون این میزان به ۱۲ و نیم درصد رسیده است. قاسمی اظهار کرد: در این شرایط رغبت گلخانه دار برای دریافت تسهیلات کم شده و در نتیجه احداث گلخانه کاهش می‌یابد.

ادای احترام استاندار خراسان جنوبی به مقام بهورز شهید

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آستانه دوازدهم شهریور روز بهورز به مقام بهورز شهید روستای مهمویی ادای احترام و ضمن گفت و گو با خانواده این شهید مدافع سلامت، از آنان دلجویی کرد. ملانوری در این آیین گفت: شهدا، انسان‌های شایسته‌ای هستند که توسط خداوند برگزیده می‌شوند و هر کسی شایستگی و لیاقت رسیدن به چنین جایگاهی را ندارد. وی افزود: شهیده منصوره حسینی از نخستین کسانی است که خیلی مجاهدانه و دلسوزانه برای مردم کار کرد و جان خود را نیز در این راه تقدیم نمود.

لغو پرداخت هزینه آب بهای چاه‌های کشاورزی

پرداخت هزینه آب بهای چاه‌های کشاورزی سال ۹۹و۱۴۰۰ استان ملغی اعلام شد. نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در جلسه بررسی و چگونگی طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی دشت‌های استان و دریافت موضوع آب بها از چاه موتور‌های کشاورزی که در سرایان برگزار شد گفت: صدور قبض‌های چندمیلیونی آب بها در هفته‌های اخیر موجب نگرانی کشاورزان شده بود؛ که به نظر می‌رسد در اجرای دستورالعمل اجرایی این قانون دقت کافی نشده است. نصیرائی افزود: لذا موضوع در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و مدیر عامل نظام صنفی کار‌های کشاورزی استان بررسی و مقرر شد قبض‌های صادرشده ملغی شوند.

تأمین کود شیمیایی برای کشت پاییزه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان برای فصل پاییز خبر داد. سعیدی گفت: با توجه به سهمیه‌های ابلاغی در خصوص کود یارانه ای، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ذخیره مناسب و کافی انواع کود‌های یارانه‌ای، به استقبال کشت پاییزه می‌رود. وی افزود: ظرفیت انبار‌های استان بیش از صد درصد تکمیل است و در تأمین کود مورد نیاز فصل پاییز مشکلی نخواهیم داشت. سعیدی بیان کرد: ذخیره انواع کود‌های اوره، ازته، فسفاته و پتاسه هدف‌گذاری شده است.

۶۳ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۶۳ وقف جدید در این استان خبر داد و گفت: این وقف‌ها در سال جاری براساس نیازهای جدید جامعه به‌ویژه در حوزه عام‌المنفعه، غدیر، کمک به مستمندان، ایتام، خیرات و مبرات و ازدواج انجام شده است. رحیمی تاکید کرد که وقف‌های جدید با توجه به کمبودهای موجود در جامعه انجام و تلاش می‌شود واقفان به این سمت هدایت شوند. وی افزود: سال گذشته (۱۳۹۹) نیز ۶۱ فقره وقف در موضوعات جدید از جمله در حوزه بهداشتی و درمانی، کمک به ایتام، آموزشی، قرآنی و فرهنگی به ثبت رسید.

۵۷ درصد مرگ و میر‌های کرونایی در مردان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۵۷ درصد از مرگ و میر‌های کرونایی در خراسان جنوبی در میان مردان رخ داده است. شریف زاده با اشاره به این که ۵۷ درصد از مرگ و میر‌های کرونایی استان در میان مردان رخ داده است، گفت: ۸۲ درصد از این مرگ و میرها در افراد بالای ۶۰ سال اتفاق افتاده است. او افزود: بیشترین مرگ و میر در پیک سوم کرونا در آبان ماه با بروز هفتگی ۹.۸ فوت در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روی داد. شریف زاده بیان کرد: به طور متوسط در خرداد و تیر روزانه کمتر از یک نفر و در مرداد ۲.۷ نفر در روز در اثر کرونا جان باختند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در ۱۰روز شهریور هم به طور متوسط در روز ۴.۱نفر مرگ ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت