اخبار استانی

۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی تسهیلات گرفتند

ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه اقتصادی آسیب دیده از کرونا با اشتغال هشت هزار و ۴۲۰ نفر در استان موفق به دریافت تسهیلات شدند.اشرفی افزود: بیش از ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا تاکنون در استان پرداخت شده است.

۳۰ میلیارد تومان اعتبارات بحران به خراسان جنوبی تخصیص می‌یابد

ایرنا- درخواست تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات بحران به خراسان جنوبی، در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گرفت. در دیدار ملانوری با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، موضوع تخصیص کامل ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات بحران به استان مطرح و با نظر مساعد “محمدباقر نوبخت” همراه شد. قول سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در آینده نزدیک از دیگر نتایج این دیدار بود. همچنین معاون رئیس جمهور نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های استان قول مساعدت داد. نوبخت با تاکید بر تحقق صد درصدی مصوبات سفرهایش به استان، برای تامین اعتبارات مورد نیاز برخی پروژه‌های راه و آب روستایی از محل فاینانس و ماده ۵۶ نیز وعده پیگیری داد و از تامین اعتبار لازم برای آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری استان سخن گفت. با توجه به نیاز برخی دستگاه‌های اجرایی استان به ساختمان اداری، این موضوع نیز مطرح شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص تامین اعتبار لازم برای احداث ساختمان اداری مورد نیاز برخی دستگاه‌ها مانند ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، مدیریت تعاون روستایی و حوزه هنری قول مساعد داد. موضوع نیاز بخشداری‌ها به ویژه موارد جدید التاسیس به ساختمان اداری از دیگر درخواست‌های استان در این دیدار بود. پیشنهاد خاص استان در این زمینه، تامین اعتبار خرید ساختمان مورد نیاز به جای احداث مجتمع‌های اداری بود که مورد موافقت قرار گرفت. در این درخواست، موضوع تامین ساختمان مورد نیاز مجتمع اداری در بخش‌های ارسک، زهان، شاسکوه، ماژان، سرداران، شاخنات، گزیک، اسلامیه و سه قلعه مدنظر بود که در مسیر بررسی و کارشناسی قرار گرفت. این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی انجام شد.

بیش از ۱۴ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی واریز شد

ایرنا-  مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست سال جاری از محل مالیات وصول شده در استان ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب ۱۰ شهرداری‌ استان پرداخت شده است. احسانی‌مهر افزود: همچنین در این مدت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری بیرجند واریز شده که میانگین ماهانه حدود چهار میلیارد تومان بوده است. وی بیان کرد: از محل مالیات وصول شده در استان در بازه زمانی سه ماه گذشته ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شده است. مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به واریز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان اظهار کرد: همچنین امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان به حساب وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه واریز شده است.
احسانی مهر افزود: واریز ۲۰۰ میلیون تومان برای تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته به حساب وزارت آموزش و پرورش نیز از دیگر مواردی بود که از محل منابع مالیات وصول شده در استان انجام شد. وی تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی سعی کرده است در سال ۱۳۹۹ از تمامی بسترها برای حمایت و همراهی با فعالان اقتصادی استان استفاده کند. مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته ۵۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جرائم مالیاتی قابل بخشش، در بازه‌های زمانی مختلف بخشیده شده است. وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۴۶ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۸ به مؤدیان مالیاتی معافیت اعطا شده است. احسانی مهر افزود: پارسال حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از سایر دستگاه‌های دولتی مطالبات داشته‌اند، تهاتر و تسویه شده است. وی اظهار کرد: با عنایت به آسیب‌های وارده ویروس کرونا به بسیاری از مشاغل استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص، سهم درآمدهای مالیاتی این افراد ۲ درصد کاهش یافته است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جدید برای عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت. مدیر کل امور عشایر استان گفت: پیرو دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران این مقدار تسهیلات ارزان قیمت جدید برای تامین نهاده‌های دامی عشایر، به خراسان جنوبی اختصاص یافت.عصمتی پور افزود: از این رقم ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سه شنبه جاری به استان پرداخت شد و هشت میلیارد تومان تا هفته آینده برای استان واریز می‌شود. وی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری ابلاغ تسهیلات به استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده‌های دامی برای عشایر استان اختصاص یافت که تاکنون ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات انعقاد قرارداد با بانک‌ها انجام و از این رقم ۳۹ میلیارد تومان به عشایر پرداخت شده است. به گفته وی، این تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به صورت زنجیره‌ای و بدون نیاز به ضامن کارمند به جامعه عشایر استان پرداخت می‌شود.

درخشش ورزشکاران استان در رقابت‌های کشوری

فارس- در مسابقات قهرمانی دو و میدانی نوجوانان کشور ورزشکاران خراسان‌جنوبی خوش درخشیدند. در این مسابقات در ماده دو ۳۰۰۰ متر امیرحسین امیرآبادی‌زاده از بیرجند با رکورد ۱۰:۰۳.۰۹  با گردن آویز نقره بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد، شایان مرادی از خوزستان با ۹:۵۸.۸۰ قهرمان شد و اسماعیل جهانی از چهارمحال‌و بختیاری با ۹:۵۹.۸۱ به نایب‌ قهرمانی رسید. همچنین در رقابت‌های دو ۳۰۰۰ متر ایمان اسماعیلی از خراسان‌جنوبی با رکورد ۱۰:۱۱.۳۰ در جایگاه ششم این مسابقات قرار گرفت. 

دعوت سه هندبالیست طبسی به اردوی تیم ملی

 شایان ذکر است، فدراسیون هندبال ۳ بازیکن تیم باشگاه زغال‌سنگ طبس را به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان فراخواند.امیرحسین مسعودنیا، امیرحسین غلام‌نژاد و امیرعباس زارع ۳ بازیکن خوشنام و آینده‌دار تیم هندبال زغال‌سنگ طبس هستند که به پنجمین اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان دعوت شده‌اند. پنجمین اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان از ۱۹ تیرماه به میزبانی شهر قزوین برگزار و ورزشکاران برتر کشور آخرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز دنیا را زیر نظر مربیان تیم ملی فرامی‌گیرند.

حمل بیش از ۱۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور به خراسان جنوبی

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از حمل بیش از ۱۲ هزار تن کالای اساسی در سه ماهه نخست امسال از بنادر کشور به خراسان جنوبی خبر داد. جلال زاده گفت:  با توجه به اهمیت تأمین کالاهای اساسی در شرایط حساس و ویژه کنونی، بیش از ۱۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور توسط ناوگان استان حمل شده است. وی با توجه به اعلام معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و جاده‌ای در خصوص برنامه‌ریزی و هماهنگی حمل کالا‌های اساسی افزود: روند حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)  به خراسان جنوبی در حال انجام است. جلال زاده با اشاره به اهمیت تأمین و حمل به موقع مایحتاج ضروری مردم بیان کرد: این اداره ضمن برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های مرتبط و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کالای استان، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در این خصوص را انجام داده است.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان برای ارتقای شاخصهای سلامت دانشآموزان در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گفت : در ۲۰ ماه گذشته، ۱۴ میلیارد تومان برای ارتقای شاخص سلامت جسمانی و روانی، توسعه فضاهای ورزشی و اجرای طرح‌های متنوع سلامت‌محور در استان هزینه شده است. واقعی افزود : ۹۴ درصد دانش‌آموزان استان در “اجرای طرح کنترل وزن و چاقی” (کوچ) مشارکت داشتند. وی اظهار کرد: در این مدت ۹ کلاس درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

توزیع قطره چکانی تخم مرغ در بازار بیرجند ادامه دارد

تسنیم- در چند روز گذشته گزارشی با عنوان سریال پر حاشیه کمبود تخم مرغ در استان منتشر شد که در این گزارش مسئولان جهاد کشاورزی استان وعده دادند که از روز یکشنبه بازار تخم مرغ بیرجند مانند قبل متعادل شود، اما آنچه در واقعیت پیداست و مردم و فروشندگان گلایه دارند این است که از پنجشنبه گذشته تخم مرغ به میزان کمتری نسبت به گذشته توزیع می‌شود. گویی تخم مرغ از سفره مردم در حال پر کشیدن است گواه این صحبت کاهش عرضه این محصول در سطح شهر بیرجند است. راهی سطح شهر بیرجند می‌شوم تا آخرین وضعیت بازار تخم مرغ را جویا شوم، در سه راه اسدی بیرجند و خیابان جمهوری در حالی که مسیری پر تردد و محل خرید مردم است روانه می‌شوم در حالی که چند مغازه عرضه تخم مرغ وجود دارد، اما در هر کدام از این مغازه‌ها تخم مرغ به میزان کمی موجود بود.یکی از شهروندان با بیان اینکه  از هفته گذشته تاکنون هر گاه برای خرید تخم مرغ مراجعه کرده ام فروشندگان تنها میزان کمی تخم مرغ موجودی داشتند، گفت:  این در حالی است که خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولید این محصول است.

مسئولان از کدام فروشگاه تخم مرغ می خرند که هیچ مشکلی نیست؟ 

دیگر شهروند بیرجندی هم گفت: هر گاه مسئولان مربوطه در صفحه رسانه ملی حاضر می‌شوند می‌گویند همه چیز خوب است و مشکل و کمبودی نداریم و تولید تخم مرغ ما هم خوب است، آقایان مسئول برایمان بگویید شما از کدام سوپری و فروشگاه تخم مرغ خود را خریداری می‌کنید که هیچ مشکلی مشاهده نمی‌شود؟علاوه بر اینکه مردم از نایابی تخم مرغ گلایه دارند فروشندگان هم از این وضعیت دل خوشی ندارند، چرا که معتقد هستند تخم مرغ هفته پیش ۷ کارتن برای مغازه ما ارسال می‌شد اما از روز پنجشنبه هفته گذشته موجودی تخم مرغ‌ها بسیار کمتر شده است و به تعبیری عرضه به میزان تقاضا نیست. این فروشنده تخم مرغ با بیان اینکه هر مشتری وقتی برای خرید تخم مرغ مراجعه می‌کند به میزان کمتری از درخواست او مجبوریم ارائه کنیم، گفت: تا قبل از هفته پیش به هر میزان که مشتری تقاضای خرید تخم مرغ را داشت به او ارائه می‌کردیم اما از هفته گذشته که میزان عرضه کاهش یافته است ما هم مجبوریم به میزان کمتری کار مشتری را راه بیندازیم تا به همه برسد. اما مسئولان مربوطه که کمبود تخم مرغ را نه رد و نه تایید می‌کنند معتقد هستند در سطح استان ۴۳ واحد تخم گذار فعال است که از میزان تولیدی روزانه  تنها ۲۵ تن در استان مصرف می‌شود و مابقی مازاد استان به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.معاون سازمان بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی هم گفت: براساس بررسی میدانی همکاران ما از بازار تخم مرغ، در روزهای اخیر میزان عرضه به واحدها در سطح بیرجند کاهش یافته است.تهوری افزود: از هفته گذشته تاکنون میزان بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را افزایش داده ایم  اما همچنان اصناف معتقد هستند که تامین با مشکل مواجه است.

 تفاوت ۵ هزار تومانی تخم مرغ    تولیدی در استان با سایر استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی بیرجند نیز با بیان اینکه تا چند روز پیش به واسطه قاچاق و خروج تخم مرغ از خراسان‌جنوبی کمبود این محصول را در استان داشتیم، گفت: در حال حاضر جلوی این قضیه تا حد زیادی گرفته شده و روند توزیع تخم مرغ در خراسان‌ جنوبی بهبود خواهد یافت و  هر تولید کننده باید ۴۰ درصد تخم مرغ تولیدی خود را به مراکز پخش تحویل دهد. زجاجی افزود: مازاد این ۴۰ درصد را می‌توانند به استان‌های دیگر صادر کنند اما بنا بر آن چه تاکنون توسط مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است اینکه صادرات به دیگر استان‌ها بعد از تامین نیاز داخل است. وی با بیان اینکه تفاوت ۵ هزار تومانی تخم مرغ تولیدی در خراسان جنوبی با سایر استان‌های همجوار زمینه ساز خروج تخم مرغ از خراسان جنوبی می‌شود، گفت: مازاد تخم مرغ داخل استان بین ۱۵ تا ۲۰ تن است.

در استان به اندازه کافی تولید تخم مرغ داریم 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ما در استان به اندازه کافی تولید تخم مرغ داریم، گفت: روزانه حدود ۵۰ تن تخم مرغ در واحدهای طیور خراسان جنوبی تولید می‌شود و از ۵۰ تن تخم مرغ تولیدی حدود ۲۰ تن مصرف داخل استان است.محمد اصغرزاده افزود: وقتی قیمت در داخل استان و استان‌های همجوار تفاوت زیادی داشته باشد تعادل به هم می‌خورد و تحت هر شرایطی فعالان واحدهای صنعت طیور در وهله اول باید نیاز استان را تامین کنند.وی گفت: آمادگی داریم در صورت نیاز و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار از خروج تخم مرغ از استان جلوگیری کنیم.

شناسایی ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۱ بیمار جدید شامل ۱۳ بستری و ۳۸ مورد سرپایی، شناسایی شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۹ مورد از سربیشه، ۸ مورد از شهرستان قاینات، ۳ مورد از سرایان، ۵ مورد از نهبندان و از شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه، طبس و فردوس هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی در خراسان جنوبی

خبرنگاران جوان- رئیس کل دادگستری  گفت: زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد و باید با کار گروهی در زمینه پیشگیری و جلوگیری از افزایش آن قدم برداریم. حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی گفت: اعتیاد یک مشکل اجتماعی است که رفع آن نیازمند پرهیز از نگاه‌های اداری و سازمانی به این موضوع است. وی افزود: اگر تاکنون در درمان معتادان موفق نبوده‌ایم به واسطه داشتن نگاه‌های سازمانی و اداری به این موضوع است، زیرا باید با نگاه علمی به درمان این بیماری جسمی و روانی کمک کنیم.  رئیس کل دادگستری  گفت: اگر معتادان درمان قطعی نمی‌شوند باید در شیوه کار خود تجدید نظر کنیم و از روش‌های دیگری براساس تجربیات علمی برای ترک معتادان با انگیزه بخشی به آنان استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه برای ترک موفقیت‌آمیز اعتیاد باید در معتادان انگیزه بخشی ایجاد کرده و آنان با اختیار به سمت ترک مواد افیونی قدم بردارند، اظهار کرد: اگر معتادان بعد از خروج از مراکز ترک دوباره به سمت مواد برمی‌گردند به واسطه آن است که مراقبت‌های بعد از خروج را جدی نگرفته‌ایم، در حالی که باید برای معیشت و اشتغال آنان نیز فکری کنیم. رئیس کل دادگستری با تأکید بر اینکه باید در روش‌های ترک اعتیاد معتادان بر اساس روش‌های علمی تجدید نظر کنیم، یادآور شد: متادون درمانی در زندان به عنوان یک روش ترک استفاده نمی‌شود بلکه بیشتر یک ابزار کنترلی برای آرامش دادن به زندانی معتاد و فراهم کردن شرایط ترک اوست و برای ترک باید روش‌های دیگری را مد نظر قرار دهیم. وی با بیان اینکه متأسفانه زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد، اظهار کرد: پرونده‌های موجود در دادگستری این زنگ هشدار را به ما می‌دهد و باید با کار گروهی در زمینه پیشگیری و جلوگیری از افزایش قدم برداریم.

سهم ۱۷ درصدی کویر تایر در تولید تایر کشور

صداوسیما- کارخانه تایرسازی خراسان جنوبی، به همت، تخصص و توان جوانان بومی ۱۷ درصد تایر کشور را تولید می‌کند. مدیرعامل شرکت کویرتایر در بازدید مدیر کل و جمعی از معاونان و مدیران صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: کویرتایر سهم ۱۷ درصدی از تولید صنعت تایر کشور را دارد و ۴۰ هزار نفر از سراسر کشور سهامداران این شرکت هستند. زینلی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد شاغلان صنعت استان در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، افزود: هزار و ۲۷۲ نفر به صورت مستقیم و ۵ هزار و ۹۳۶ نفر به صورت غیرمستقیم کار می‌کنند. وی از سهم ۳۰ درصدی کویرتایر از ارزش افزوده بخش صنعت استان خبر داد و گفت: ارزش افزوده این شرکت معادل ۹۳ درصد از فروش سه محصول استراتژیک (عناب، زرشک و زعفران) استان است.مدیرعامل شرکت کویرتایر همچنین گفت: در سال ۹۹، موفق به جهش ۴۰ درصدی در تولید در مقایسه با سال ۹۸ شدیم. زینلی از ثبت ۷ رکورد ملی توسط این شرکت خبر داد و افزود: روند شکل یابی منحصر به فرد شرکت، پیشتازی تکنولوژی رادیال استیل بلت، اولین تولید کننده تایر سبز، اولین سازنده پرس پخت در کشور، خودکفایی در طراحی و تولید تایر‌های SUV و cuv برای اولین بار در کشور، رتبه اول طی ۱۶ سال متوالی در صرفه جویی انرژی هایی، چون آب، گاز و برق و راه اندازی اولین سامانه فروش آنلاین تایر در کشور از جمله این دستاورد‌ها است. وی همچنین از رونمایی دستگاه پخت
به عنوان دستاوردی دیگر از این شرکت برای اولین بار در کشور تا یک ماه آینده خبر داد.

احتمال گردش دلتا پلاس در خراسان‌جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبا اشاره به رفت و آمدهای مردم طی هفته های گذشته به استان‌های همجوار گفت: احتمال گردش دلتا پلاس در خراسان‌جنوبی وجود دارد. مهدی زاده افزود: کیت تشخیص کرونای دلتا متأسفانه در کشور موجود نیست و مواردی که فکر می‌کنیم دلتا پلاس باشد به انیستو پاستور ارجاع می‌دهیم که البته تاکنون مورد مثبتی در این زمینه وجود نداشته است.

راه اندازی کشتارگاههای کوچک مقیاس در خراسان جنوبی

استاندار در دیدار با مردم روستای عشایری قیصار از توابع قاینات با بیان اینکه برای حل مشکلات استان باید تمام ظرفیت‌های موجود فعال شود، گفت: با راه اندازی کشتارگاه‌های کوچک مقیاس بسیاری از مشکلات طرح خرید دام استان حل می‌شود که شهرستان قاینات آغازگر این طرح خواهد بود. ملانوری افزود: در مذاکرات متعدد با دامپزشکی، مجوز‌های لازم برای راه اندازی کشتارگاه‌های کوچک مقیاس در شهرستان‌ها اخذ شده است که می‌تواند با فعالیت دو واحد کشتارگاه و بسته بندی گوشت در کنار هم برای شهرستان‌ها مقرون به صرفه باشد.

احضار رانندگان حادثه ساز به مراجع قضایی

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی گفت: با دستور مقامات قضایی رانندگان دارای تخلفات حادثه ساز احضار و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود. سرهنگ عباسی با اشاره به وقوع ۴۰ حادثه درون شهری واژگونی خودرو در استان ، گفت: حدود ۸۰ درصد از این حوادث در مرکز استان رخ داده است. وی افزود: افزایش بی رویه‌ای در حوادث درون شهری داریم که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه رخ می‌دهد. به گفته سرهنگ عباسی برای کنترل این وسایل نقلیه، ضمن اعمال قانون مالکان خودرو با افزایش تیم‌های کنترل نامحسوس و ثبت تخلفات توسط نیرو‌های پلیس و سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها و احضار رانندگان متخلف با دستور مقامات قضایی انجام می‌شود. رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش تخلفات حادثه ساز در ایجاد حوادث ناگوار، از برخورد جدی با متخلفان در استان خبر داد.

بهره مندی ۵ هزار نوآموز از آموزشهای مجازی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نو آموز پیش دبستانی خراسان جنوبی از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و فوق برنامه با عضویت در کانال آموزش مجازی دوره‌ پیش دبستانی برخوردار شدند. زمانی افزود: خراسان جنوبی با تشکیل تیم ۱۵ نفره در آبان ماه پارسال و تولید اولین محتوای الکترونیکی در دوره پیش دبستانی به نوعی پرچمدار و پیشگام در این عرصه به شمار می‌رود.

برگزاری جلسه دادگاه در منزل شاکی بیرجندی

جلسه دادگاه شاکی بیرجندی که به علت بیماری شرایط حضور در شعبه دادسرا را نداشت با حضور قاضی پرونده در منزل وی برگزار شد. در اقدامی انسان دوستانه و در راستای تکریم ارباب رجوع، دادیار شعبه اول دادسرای عمومی شهرستان بیرجند، جهت اخذ اظهارات شاکی بیمار، در منزل وی حاضر شد. در این برنامه اظهارات شاکی پرونده‌ای که به علت بیماری اعصاب و شکستگی پا امکان حضور در جلسه رسیدگی به دادگاه را نداشت و امکان برگزاری دادگاه آنلاین وی نیز مقدور نبود، دادیار شعبه اول دادسرای بیرجند با حضور در منزل وی اظهارات شاکی را اخذ نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت