پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

هشدار هواشناسی؛ تگرگ، رعد و برق، روان آب

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور اطلاعیه و اخطاریه جوی درباره تقویت سامانه بارشی در این استان و اثرات آن از جمله وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
در این اطلاعیه آمده است: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی به تدریج تا امروز با افزایش سرعت وزش باد گاهی گرد و خاک، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ قابل پیش بینی است.
فردا ناپایداری‌های جوی در منطقه تقویت می‌شود لذا وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد و با انتقال رطوبت، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط شرق و شمالی استان وقوع روان آب و آبگرفتگی پیش بینی می‌شود، در مناطق کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. منطقه اثر تقویت سامانه بارشی از فردا، اغلب مناطق استان است و در شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، درمیان و نقاطی از سربیشه و بیرجند احتمال روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.
اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با پیش بینی سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع، بر خودداری از سفرهای غیرضروری و رعایت قوانین و مقررات رانندگی تاکید کرد.
خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های هواشناسی است و احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید به سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌ها نیز وجود دارد.سامانه بارشی در ۲ هفته اخیر نیز در خراسان جنوبی فعال بود و در پی هشدار هواشناسی ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهرشنبه گذشته در این استان آماده باش بودند که ۵۱۱ نفر گرفتار در سیلاب اخیر امدادرسانی شدند و ۴۴ نفر در این استان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمدی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۴۵ سارق و مالخر

بیشتر

سربازی – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم تجلیل از طرحهای برگزیده

بیشتر

زمانی – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از اجرای طرح مسرت در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت