موجب دلسردی سرمایه گذاران نشویم

«نباید با انتشار شایعات و بزرگنمایی مسائلی چون مسئله بسته بودن منطقه گردشگری چهارده بیرجند باعث بیاعتمادی و دلسردی سرمایهگذاران شد.»
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این مطلب گفت: در پی انتشار گزارشهایی در خصوص بسته بودن منطقه چهارده بیرجند در فضای مجازی، همان روز بازدیدی از این مکان صورت گرفت.علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه توسط مسئولان میراث فرهنگی نیز بازدیدهایی صورت گرفت، افزود: منابع طبیعی تنها در حوزه امکان تخصیص زمین میتواند وارد شود و به لحاظ قانونی وجاهت قانونی ندارد. وی ادامه داد: بخشی از بررسیها در حوزه آب منطقهای است، و بقیه بررسیها در حوزه کاری مدعی العموم یعنی دادستانی و قوه قضاییه قرار دارد که در این راستا دادستان روز گذشته از منطقه بازدید داشتهاند.نصرآبادی با بیان اینکه علی رغم شایعات، منابع طبیعی هیچگونه فروش زمینی به اشخاص حقیقی نداشته است، بیان کرد: اکنون در حوزه منطقه چهارده منتظر نظر دادستانی هستیم. وی در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: نباید در این گونه مسائل قضاوت سریع و یک طرفه شود، هر سرمایهگذاری که بخواهد بر روی زمینها سرمایهگذاری انجام دهد، منابع طبیعی در راستای امکان تخصیص زمین وارد میشود و نتیجهگیری نهایی توسط استانداری و دفتر بازرسی استانداری اعلام میشود.نصرآبادی اضافه کرد: منابع طبیعی بررسی میکند که آیا آن زمین با این شرایط قابلیت واگذاری دارد یا خیر و باقی مسائل به عملکرد دیگر دستگاههای مرتبط برمیگردد.
وی با بیان اینکه اختصاص زمین مستلزم تصویب در کارگروه آمایش سرزمین و امور زیربنایی است، تصریح کرد: نباید با دامن زدن به شایعات کاری کنیم که سرمایهگذاران از سرمایهگذاری دلسرد شوند.وی یادآور شد: تاکنون در حوزه گردشگری استفاده چندانی از منطقه چهارده نمیشد، اما امروز سرمایهگذار وارد کار شده و در این منطقه هزینه میکند، نباید باعث دلسردی او شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: دستگاهها در این موارد به گونهای رفتار میکنند تا حق و حقوق افراد رعایت و سرمایهگذار دلسرد نشود که مجموع این اقدامات در راستای منافع مردم استان است.

۲پیست ورزشی در خراسان جنوبی احداث میشود
راهاندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در محل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند و پیست استاندارد اسکیت در مرکز استان، در دستور کار قرار گرفت. پیشنهاد راهاندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در محل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر با استفاده از اعتبارات ملی وزارت ورزش و جوانان و ظرفیت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از مباحث مطرح شده در دیدار سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با استاندار خراسان جنوبی بود.براساس وعده سرپرست فدراسیون مبنی بر پیگیری اعتبارات لازم از محل وزارتخانه، این پروژه به زودی عملیاتی میشود.
استاندار خراسان جنوبی در این دیدار، مسابقات ورزشی را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیهای استان برشمرد. محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت مناطق کویری استان از سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی خواست برای برگزاری مسابقات ملی و بینالمللی رالی کویر در خراسان جنوبی برنامهریزی شود. «مازیار ناظمی» هم برای عملیاتی کردن این پیشنهاد، قول مساعد داد. لزوم احداث پیست استاندارد اسکیت در مرکز استان از دیگر موارد عنوان شده در دیدار با استاندار بود که با وعده همراهی «محمد رضایی» رییس فدراسیون اسکیت روبهرو شد.
استاندار خراسان جنوبی به منظور اجرای این پروژه و پر کردن خلأ موجود، دستور احداث پیست را صادر کرد. براساس این دستور مقرر شد مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نسبت به آمادهسازی طرح و نقشههای لازم برای اجرای این پروژه اقدام کند.
در اعزام زائران برای برگزاری مراسم اربعین، تابع سیاست های کشور هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در اعزام زائران برای حضور در مراسم اربعین تابع سیاست های کشور هستیم.
خوش خبر با بیان این مطلب در اولین جلسه ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: استان مثل سال های گذشته، آمادگی لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارد اما در هر زمینه تابع سیاست های کشور هستیم. وی با تأکید بر این که استان در مسیر گذر زائران پاکستانی و افغانستانی است، متذکر شد: با توجه به حضور و تردد زائران خارجی پاکستانی و افغانستانی، انتظار این است که خراسان جنوبی در زمره استان های هدف قرار گیرد.به گفته وی؛ ستاد اربعین خراسان جنوبی، امسال هم برنامه ریزی لازم برای استقبال و مشایعت زائران پاکستانی و افغانستانی را که از محورهای استان گذر می کنند، دارد و در همین راستا کمیته حمل و نقل مکلف است برای ورود زائران پاکستانی و افغانستانی، هماهنگی های لازم را با استان سیستان و بلوچستان انجام دهد.جانشین ستاد اربعین استان با اشاره به اقدامات سال گذشته در مراسم اربعین، تصریح نمود: کمیته ها موظفند با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به احصاء چالش های سال گذشته و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات اقدام نمایند. خوش خبر تأکید کرد: هدف ستاد اربعین، فراهم سازی زمینه های لازم برای سفر امن و راحت زائران است.وی به خدمات شایسته سایت استان مستقر در کاظمین اشاره کرد و اظهار کرد: با عنایت به موفقیت های چشمگیر این سایت در نحوه خدمات رسانی به زائران، انتظار داریم ستاد مرکزی اربعین، سایت مستقر در کاظمین را به طور ویژه ببیند.به گفته وی؛ با ویژه دیدن سایت کاظمین مثل آن چه برای سایت کربلا و نجف اتفاق افتاده، سطح خدمات ستاد مرکزی اربعین در راستای تأمین زیرساخت ها و تکمیل تجهیزات آن افزایش می یابد.

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی محدود به زمان نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی ایران پیر نمیشود و محدود به زمان نیست لذا همه صاحبان قلم و نظر از جمله اهل هنر و شعر این فرصت را از دست ندهند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سهشنبه در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید و جمعی از شاعران رضوی خراسان جنوبی افزود: شرایط روز مکتبهای پوشالی بلوک شرق و غرب را رسوا کرد و آنها در تار و پود عنکبوتی خود به دام افتادهاند. وی گفت: امروز شعر شاعر باید احقاق حق و ابطال باطل کند و شاعران مسایل روز را برای احقاق حق به کار گیرند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شعر باید هدفمند و در راستای بندگی خدا باشد و از آنجا که زبان هنر زبانی ماندگار است شاعر باید باطل را رسوا و تاریخ را تکثیر کند و شرایط روز را تطبیق دهد.

بهره برداری از ۳۱ کلاس درس در شهرستان قاین

مهر ماه ۳۱ کلاس درس جدید در قاین به بهره برداری می رسد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۱ کلاس درس در شهرستان قاین، مهرماه به بهره برداری خواهد رسید. واقعی با اشاره به نیاز مبرم استان به فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد، افزود: این ۳۱ کلاس درس، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای احداث آن بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است. وی با اشاره به بهره برداری از این کلاسها در مهرماه امسال گفت: با بهره برداری از این تعداد کلاس درس، حدود ۲ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان قاین اضافه شده است که بیش از هزار دانش آموز دختر و پسر دورههای مختلف تحصیلی از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

توصیههای جدی به دامداران درخصوص مبارزه با انگلهای خارجی

با توجه به آغاز فصل گرما، دامداران کنترل و پیشگیری از بیماریهای انگلهای خارجی دام را جدی بگیرند. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، دامداران کنترل و پیشگیری از بیماریهای انگلهای خارجی دام را جدی بگیرند. بخشی با بیان اینکه انگلهای خارجی در تمام گونههای جانوری وجود داشته و خسارات فراوانی به دامها وارد میکند، گفت: انگلهای خارجی عمدتا شامل انواع کنه، جرب، شپش و انواع مگسها و لارو آنها هستند.

اعتبارات راه های استان افزایش می یابد

تسنیم – اعتبارات توسعه راههای کویری استان خراسان جنوبی افزایش مییابد مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به توسعه راهها در مناطق کویری استان گفت: تقاضای افزایش اعتبارات راههای کویری استان مطرح و بر تامین آن قول مساعد داده شده است. وحید داعی به دیدار با مسئولان ارشد وزارت راه در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در دیدار با نظری مدیرکل بودجه وزارت راه وشهرسازی موضوع تقاضای افزایش اعتبارات راههای کویری استان خراسان جنوبی مطرح که وی بر پیگیری واختصاص اعتبار لازم نیز قول مساعد داد. وی بیان کرد: همچنین درخواست استان مبنی بر احیاء ظرفیت اختصاص قیر به اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از دیگر موضوعات مطرح شده بود. داعی بیان کرد: آخرین وضعیت بررسی مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای شهرهای مختلف استان در دیدار با مدیرکل دفتر نظارت بر طرحهای توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی پیگیری شد.

تولید بیش از ۳۰۰ تُن، ماهی در خراسان جنوبی

۳۰۵ تُن ماهی گرمابی و سردابی در ۳ ماه گذشته در خراسان جنوبی تولید شد. مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این مقدار ۳۰۰ تُن تولید بیش از ۳۰۰ تُن، ماهی در خراسان جنوبی انواع ماهی گرمابی و ۵ تُن ماهی سردابی است. سعیدی افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور و آمور و سردابی از نوع قزل آلا است. وی گفت: پیش بینی می شود با آغاز پرورش ماهی تیلاپیا که از تیر امسال برای اولین بار در استان آغاز شده، تولید انواع ماهی در استان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

کاهش ۷۲ درصدی قاچاق سوخت در استان

قاچاق سوخت در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد کاهش یافته است. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۶ پرونده قاچاق سوخت در سه ماه نخست امسال به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد کاهش داشته است. محمدحسین اشرفی افزود: در این بازه زمانی ۱۵۲ پرونده مختومه شد همچنین ۱۴۸ پرونده به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال جزای نقدی محکوم و ۲ پرونده نیز برائت یافتند.

مسیر روستای چهارده بدون حکم قضایی باز شد
مدیر مجموعه گردشگری چهارده با اشاره به اینکه بسته بودن در بخاطر محافظت از مجموعه و وسایل آن است گفت: اما برای افرادی که خواهان کلید بودند برای رفت و آمد کلید داده شده است.محمدپور ادامه داد: اما پس از ورود دادستانی تفاهم شد که تا زمانی که سنگ چینی و کارهای ساختمانی خاص انجام نشده وردی باز باشد تا روستائیان و گردشگران استفاده کنند.وی یا دآور شد: ما از قسمتی که جزو مستثنیات بوده ورودی را بسته ایم و به حریم عمومی تجاوز نشده است اما برخی حرف ها وگمانه زنی ها بر علیه ما دور از انصاف است که پیگیری خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت